kobra khojasteh

kobra khojasteh

13 استراتژی اثبات شده برای افزایش فروش تجارت الکترونیکی شما

1. فروشگاه تجارت الکترونیک خود را برای سئو بهینه کنید

هنگامی که فروشگاه تجارت الکترونیک شما در رتبه بالاتری در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) قرار می گیرد، نه تنها دیده شدن نام تجاری شما را بهبود می بخشد، بلکه ترافیک هدفمند بیشتری را به وب سایت شما هدایت می کند. به عبارت دیگر، تمام افرادی که به طور فعال محصولاتی مشابه آنچه شما ارائه می دهید، از فروشگاه شما بازدید می کنند. این احتمال تبدیل را افزایش می دهد.ب.برای مشاوره طراحی سایت در رشت و سئو سایت در رشت با خاتنم خجسته تماس بگیرید

در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید برای بهبود امتیاز SEO فروشگاه آنلاین خود اتخاذ کنید.

  • عناوین محصول خود را با کلمات کلیدی مرتبط جاسازی کنید.
  • برای هر محصولی که آپلود می کنید توضیحات متا منحصر به فرد و قانع کننده ایجاد کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که URL های شما توصیفی هستند و حاوی کلمات کلیدی هستند.
  • تصاویر محصول را با نام فایل های توصیفی و تگ های جایگزین بهینه کنید.
  • بهبود سرعت سایت برای تجربه کاربری بهتر و رتبه بندی جستجو.
  • اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است.

2. از استراتژی تبلیغات پولی برای افزایش فروش استفاده کنید

گاهی اوقات فقط بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو ممکن است برای جذب بازدیدکنندگان به وب سایت شما کافی نباشد، به خصوص اگر می خواهید سریع نتیجه بگیرید. برای چنین مواردی، باید تبلیغات پولی را در کنار سئو بپذیرید تا تجارت الکترونیکی فروش را افزایش دهید. در اینجا چند استراتژی مربوط به تبلیغات پولی وجود دارد که می توانید اتخاذ کنید-

الف) با تبلیغات خرید فیس بوک و گوگل ترافیک را افزایش دهید

فیس بوک و گوگل پلتفرم های تبلیغاتی قوی ارائه می کنند که می توانید از آنها برای هدف قرار دادن افراد مناسب در زمان مناسب استفاده کنید. هر دوی این پلتفرم‌ها پایگاه کاربران بزرگی دارند که فعال هستند و همیشه به دنبال اطلاعات محکم برای مصرف و محصولات با کیفیت بالا برای خرید هستند.

هنگام ارسال تبلیغات در این پلتفرم‌ها، مطمئن شوید که تصاویر محصول و نسخه‌های خلاقانه شما با مخاطبان هدف شما طنین انداز می‌شوند. همچنین، همه تبلیغات شما نباید در مورد محصولات شما باشد. حتی می توانید ویدیوهایی در مورد مشتریان خود یا نحوه عملکرد فروشگاه خود برای ایجاد روابط عمیق با مشتری قرار دهید. در اینجا یک تبلیغ از Yogabar است که در مورد برند یا محصول آنها نیست. آنها در عوض بر یکی از فعالیت های CSR خود که شامل یک سازمان غیردولتی است تمرکز کرده اند. هدف از چنین تبلیغاتی افزایش آگاهی از برند است.

 

ب) از مخاطب Lookalike برای هدف قرار دادن استفاده کنید

Lookalike Audience یک ویژگی فیس بوک است که به شما امکان می دهد افرادی را هدف قرار دهید که درباره برند شما چیزی نشنیده اند اما ویژگی های مشابهی را با مشتریان ایده آل شما به اشتراک می گذارند. با استفاده از مخاطبان مشابه، می‌توانید تبدیل‌های فروشگاه خود را به شدت بهبود ببخشید، زیرا اساساً افرادی را هدف قرار می‌دهید که احتمال خرید از برند شما بیشتر است.

در حالی که یک مخاطب شبیه برای برند خود ایجاد می کنید، اطمینان حاصل کنید که هیچ تداخلی بین مخاطبان وجود ندارد و مخاطب را از یک منبع با کیفیت انتخاب می کنید. همچنین توصیه می شود حداقل 1000 نفر در مخاطبان منبع خود داشته باشید تا تأثیر مطلوبی بر هدف گذاری شما داشته باشند.

ج) بر روی هدف گذاری مجدد تبلیغات برای بهبود تبدیل تمرکز کنید

همه بازدیدکنندگانی که برای اولین بار از سایت شما بازدید می کنند در نهایت مشتری نمی شوند. اکثر آنها بدون خرید چیزی ترک خواهند کرد. با این حال، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید کاری در مورد آنها انجام دهید. شما می توانید با کمک هدف گیری مجدد تبلیغات آنها را برگردانید.

به عنوان مثال، فیس‌بوک پیکسلی را ارائه می‌کند که می‌تواند تشخیص دهد چه کسی از وب‌سایت شما بازدید کرده است، آیا چیزی خریده است، از کدام صفحه خارج شده است یا خیر. با داشتن این اطلاعات حیاتی، می‌توانید از تبلیغات فیسبوک برای جذب این افراد استفاده کنید. هدف از هدف گذاری مجدد تبلیغات، ایجاد نمایش بیشتر برای فروشگاه شما است، که باعث می شود بازدیدکنندگان در نهایت از شما خرید کنند.

در اینجا یک مثال عالی از یک تبلیغ هدفمند مجدد است-

برخی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید هنگام ایجاد و مدیریت تبلیغات هدف‌گیری مجدد برای یادگیری نحوه افزایش فروش در وب‌سایت دنبال کنید عبارتند از:

  • برای اطمینان از اینکه تبلیغات شما بی توجه نمی ماند، مطمئن شوید که لوگو و برند خود را در تمام واحدهای تبلیغاتی برجسته کرده اید.
  • تبلیغات خود را بیش از حد در معرض دید قرار ندهید زیرا مشتریان بالقوه شما ممکن است شروع به نادیده گرفتن تبلیغات شما کنند. توصیه می شود یک سقف فرکانس تعیین کنید که تعداد دفعاتی که کاربر برچسب گذاری شده تبلیغ شما را ببیند محدود می کند. ما بین 15 تا 20 آگهی برای هر کاربر در ماه توصیه می کنیم.
  • همیشه کاربران تبدیل شده خود را از لیست هدف گیری مجدد خود حذف کنید. آخرین چیزی که می خواهید این است که مشتریان خود را آزار دهید. مهمتر از همه، چرا تاثیرات ارزشمند را بر روی افرادی که قبلاً مسلمان شده اند هدر می دهیم.
  • مجموعه ای از تبلیغات را بارها و بارها اجرا نکنید. کاربران شما دیگر کنجکاو نخواهند بود و در نهایت آنها را نادیده می گیرند. پس از هر 2 تا 3 ماه، خلاقیت های تبلیغاتی خود را بچرخانید.

 

3. یک لیست ایمیل ایجاد کنید و یک استراتژی بازاریابی ایمیلی بسازید

ایمیل ها هنوز هم مانند یک دهه پیش مرتبط هستند. مهمتر از آن، این یک کانال بازاریابی عالی است زیرا راهی برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان بالقوه شما ارائه می دهد. اما بازاریابی ایمیلی موفق نیاز به برنامه ریزی کامل و اجرای یکپارچه دارد. پیشنهاد می کنیم هنگام ایجاد لیست ایمیل، اطلاعات بیشتری را اضافه کنید. اطلاعاتی مانند علاقه مشتری، سابقه خرید یا آخرین ارتباط با برند را اضافه کنید. این به شما کمک می کند ارتباطات خود را شخصی سازی کنید.

در اینجا چند نکته دیگر برای تسلط بر بازاریابی ایمیلی برای فروشگاه شما وجود دارد-

  • اطمینان حاصل کنید که ایمیل های شما پاسخگو هستند. به عبارت دیگر، هر عنصر در ایمیل شما باید به وضوح در انواع دستگاه ها قابل دسترسی باشد
  • هرگز ایمیلی را بدون دکمه فراخوان واضح و برجسته ارسال نکنید. باید گیرندگان را تشویق به انجام اقدام مورد نظر کند
  • به طور مداوم بر معیارهای ایمیل مانند نرخ باز، نرخ کلیک و تبدیل نظارت کنید تا کمپین های ایمیل خود را برای عملکرد بهتر بهینه کنید.
  • A/B فرمت‌ها، طرح‌بندی‌ها و محتوای ایمیل‌های مختلف را آزمایش می‌کند تا تشخیص دهد چه چیزی در بین مخاطبان شما بیشتر طنین‌انداز می‌شود و نرخ تبدیل بالاتری را به همراه دارد.
  • برای ایجاد اعتماد و اثبات اجتماعی، نظرات و نظرات مشتریان را در ایمیل های خود اضافه کنید.
  • بدون به خطر انداختن جنبه حرفه ای بودن، به ایمیل های خود یک لمس شخصی بدهید. بهترین راه برای انجام این کار، ارسال آن از یک کارمند خاص با این الگو است: <نام شما> از < شرکت>
  • هنگام تعیین زمان ارسال ایمیل، مخاطبان و نوع ایمیل خود را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، اگر مخاطبان هدف شما افراد حرفه‌ای هستند، و ایمیل‌هایی را با کوپن تخفیف ارسال می‌کنید، ممکن است بخواهید آن را در طول تعطیلات ناهار یا عصر بعد از ساعات اداری ارسال کنید – صرفاً به این دلیل که مخاطب هدف شما ممکن است احتمال بیشتری داشته باشد که در آن مدت آن را بررسی کنید
  • در نهایت، کپی ایمیل شما باید مختصر و دقیق باشد. باید افعال قابل اجرا داشته باشد تا الهام بخش عمل باشد و بدون زحمت با CTAهای شما ترکیب شود

4. از پنجره های بازشو و فرم های ثبت نام برای گرفتن اطلاعات بازدیدکنندگان استفاده کنید

بارها و بارها، پاپ آپ ها ثابت کرده اند که متحد خوبی برای بازاریابان هستند. علیرغم ماهیت مزاحم آن، همچنان می تواند توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند و آنها را وادار کند که در حین مرور با برند شما تعامل داشته باشند. برای کاهش نفوذ، می توانید آنها را در سناریوهای مختلف فعال کنید، مانند زمانی که مشتری زمان مشخصی را در صفحه شما می گذراند یا زمانی که صفحه را به سمت پایین اسکرول می کند تا یک نقطه خاص.

پنجره‌های بازشو می‌توانند به گونه‌ای طراحی شوند که مشوق‌های مختلفی مانند تخفیف‌های انحصاری، هزینه‌های رایگان یا دسترسی به اطلاعات داخلی ارائه دهند. این کار بازدیدکنندگان را تشویق می کند تا آدرس ایمیل خود را با میل و رغبت ارائه کنند.

در اینجا یک پنجره بازشو در وب‌سایت Pepperfry وجود دارد که از کاربران مهمان می‌خواهد در ازای اعتباراتی که می‌توانند هنگام خرید اول استفاده کنند، ثبت‌نام کنند.

همچنین می‌توانید فرم‌های ثبت‌نام را برای گرفتن اطلاعات بازدیدکنندگان، مانند آدرس‌های ایمیل، فعال کنید، که سپس به شما امکان می‌دهد یک لیست ایمیل ارزشمند برای استراتژی بازاریابی ایمیلی خود بسازید. به خاطر داشته باشید که فیلدهای فرم را ساده نگه دارید و تعداد فیلدهای مورد نیاز را برای کاهش اصطکاک به حداقل برسانید. به عبارت دیگر، فرآیند ثبت نام را سریع و آسان کنید. در اینجا نمونه ای از پاپ آپ برای جمع آوری آدرس های ایمیل توسط Bunnai آمده است:

5. خرید را برای مشتریان آسان کنید

موانع را بردارید و اصطکاک را در طول سفر خرید کاهش دهید تا اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما خرید را کامل می کنند. در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می توانید برای آسان کردن خرید برای مشتریان اتخاذ کنید-

الف) انواع گزینه های پرداخت را ارائه دهید

اگر چیزی وجود دارد که شما نمی خواهید، این است که مشتریان شما فروشگاه شما را بدون تکمیل خرید ترک می کنند، فقط به این دلیل که گزینه پرداخت ترجیحی آنها در دسترس نبود. گذشته است که ارائه کارت های اعتباری، کارت های نقدی و بانکداری اینترنتی کافی بود.

نسل امروز روش‌های پرداختی مانند کیف پول موبایل، UPI، و خرید کن بعداً پرداخت کن (BNPL) می‌خواهد. به ویژه BNPL بسیار محبوب شده است زیرا به مشتریان انعطاف پذیری برای پخش پرداخت های خود را در طول زمان ارائه می دهد. این برای همه مشتریانی که انعطاف‌پذیری مالی بیشتری را ترجیح می‌دهند یا کسانی که ممکن است دسترسی فوری به وجوه نداشته باشند ایده‌آل است. Myntra، برند محبوب مد، روش‌های پرداخت متنوعی را برای پاسخگویی به هر نوع مشتری ارائه می‌دهد.

ب) هزینه حمل و نقل کم یا ارسال رایگان

مشتریان امروزی نه تنها انتظار راحتی و حمل و نقل سریع را دارند، بلکه از حمل و نقل رایگان یا حداقل هزینه حمل و نقل نیز انتظار دارند. اگر بتوانید در تمام سفارشات خود تحویل بدون هزینه ارائه دهید، مشتریان احتمال بیشتری برای انتخاب شما نسبت به سایر برندها خواهند داشت. می‌توانید برای محصولاتی با بالاترین حاشیه یا فقط در صورتی که ارزش سفارش به مقدار خاصی برسد، ارسال رایگان بدهید. Hamleys، فروشگاه اسباب‌بازی محبوب، ارسال رایگان را برای همه سفارش‌های بالاتر از 999 روپیه ارائه می‌دهد و آنها این موضوع را در صفحه اصلی خود برجسته کرده‌اند.

همچنین می‌توانید حمل و نقل رایگان را فقط برای اعضای برنامه وفاداری انجام دهید، زیرا احتمال بیشتری دارد که سفارش‌های تکراری را از فروشگاه شما انجام دهند و این بدان معناست که هزینه جذب مشتری کمتری دارید. در اینجا چند راه هوشمند برای کاهش هزینه های حمل و نقل آورده شده است .

ج) تحویل سریع و بازگشت آسان

اکثر مشتریان تحویل سریع و فرآیند بازگرداندن یکپارچه را بیش از هر چیز دیگری ارزش قائل هستند. آنها در خرید از برندهایی که تجربیات درجه یک را ارائه می دهند، احساس اطمینان می کنند. شما باید یک صفحه خط مشی بازگشت اختصاصی داشته باشید که تمام اطلاعات مربوط به فرآیند بازگشت، از جمله پنجره زمانی برای شروع بازگشت را برجسته کند. به طور مشابه، چندین گزینه بازپرداخت مانند اعتبار فروشگاه یا روش اصلی پرداخت ارائه دهید. در نهایت، برای دسترسی آسان باید پیوند سیاست بازگشت را در فوتر یا صفحه محصول خود نمایش دهید.

 

Ajio خط مشی بازگشت خود را در قالب سؤالات متداول طراحی کرده است تا مشتریان بتوانند به سرعت به سؤالات خود پاسخ دهند.

6. تبلیغات استراتژیک را در وب سایت خود اجرا کنید

یک استراتژی فروش تجارت الکترونیکی که به خوبی فکر شده باشد، با پایگاه مشتری شما طنین انداز می شود و به طور خودکار باعث ایجاد تبدیل می شود.

می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی حساس به زمان را اجرا کنید که احساس فوریت را ایجاد می‌کنند، مانند «فروش فلش» یا «پیشنهاد زمان محدود». یک تایمر شمارش معکوس برای چنین تبلیغاتی نمایش دهید تا مشتریان را تشویق کنید تا سریع عمل کنند و از مزیت معامله استفاده کنند.

نوع دیگری از تبلیغاتی که می توانید اجرا کنید، تبلیغات انحصاری است. می‌توانید به مشترکین ایمیل یا اعضای برنامه وفاداری خود تخفیف بدهید تا به مشارکت آنها پاداش دهید و وفاداری به برند را تشویق کنید.

برخی از برندها نیز از جعبه خارج می شوند و انواع دیگری از تبلیغات مانند مسابقات، هدایا و برنامه های ارجاع را برای ایجاد هیجان و تشویق به مشارکت اجرا می کنند.

در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام اجرای تبلیغات در وب سایت خود از آنها استفاده کنید.

  • از بنرهای بصری جذاب و گرافیک های چشم نواز در وب سایت خود برای برجسته کردن تبلیغات و جلب توجه به پیشنهادات ویژه استفاده کنید.
  • با صحبت در مورد آن در همه کانال ها، به ویژه در رسانه های اجتماعی، تأثیر تبلیغات خود را تقویت کنید. این به شما کمک می کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید.
  • همکاری با اینفلوئنسرها را برای ایجاد سر و صدا در مورد تبلیغات خود در نظر بگیرید.
  • عملکرد تبلیغات خود را نظارت و تجزیه و تحلیل کنید. معیارهایی مانند نرخ تبدیل و میانگین ارزش سفارش را دنبال کنید تا ببینید آیا استراتژی شما کار می کند یا خیر. اگر اعداد در حال بهبود نیستند، می‌توانید کمپین‌های آینده را تنظیم کنید.

در اینجا Shoppers Stop است که فروش فعلی خود را به طور برجسته در صفحه اصلی خود نشان می دهد.

 

7. ایجاد فوریت و کمبود برای افزایش فروش

با ایجاد احساس فوریت، اساساً به محرک های روانی که مشتریان را تشویق می کند از شما خرید کنند، استفاده می کنید. و ساده ترین راه برای القای فوریت در ذهن مشتریان از طریق کمبود است. با استفاده از کمبود، به مشتریان کمک می‌کنید ارزش درک شده در خرید فوری را ببینند. برخی از راه‌های مختلفی که از طریق آنها می‌توانید کمیابی را رانندگی کنید عبارتند از:

  • برای فعال کردن FOMO، مقادیر موجودی را در صفحات محصول نشان دهید
  • نشان دهید که در حال حاضر چند نفر آن محصول خاص را مرور می کنند یا خریده اند.
  • استفاده از عباراتی مانند "موجودی محدود" یا "عجله کنید، فقط چند مورد باقی مانده است" و غیره.
  • اجازه دادن به مشتریان برای پیش‌سفارش محصولات منتخب یا دسترسی آنها به فرصت‌های پیش‌فروش

در اینجا نمونه ای از یک نام تجاری است که از عباراتی مانند "سهام محدود" برای ایجاد احساس کمبود در وب سایت تجارت الکترونیک خود استفاده می کند.

kobra khojasteh
kobra khojasteh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋