kobra khojasteh

kobra khojasteh

چگونه و چرا وب سایت ها و برنامه ها شما را به صورت آنلاین دنبال می کنند

 

وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها از فناوری‌های مختلفی برای جمع‌آوری اطلاعات درباره کارهایی که آنلاین انجام می‌دهید استفاده می‌کنند. وب‌سایت‌ها ممکن است فعالیت آنلاین شما را با استفاده از یک کوکی یا پیکسل برای شناسایی شما حتی پس از خروج از سایت ردیابی کنند. یا ممکن است از انگشت نگاری دستگاه استفاده کنند - تکنیکی که از تنظیمات و تنظیمات منحصر به فرد مرورگر شما برای ردیابی فعالیت شما استفاده می کند. هنگامی که از یک برنامه در تلفن هوشمند خود استفاده می کنید، تبلیغ کنندگان ممکن است از یک شناسه تبلیغاتی منحصر به فرد برای ردیابی شما استفاده کنند. شرکت‌ها همچنین ممکن است فعالیت شما را در دستگاه‌های مختلف متصل به اینترنت، مانند لپ‌تاپ و تلفن هوشمندتان، ردیابی کنند. برای طراحی سایت در رشت و گیلان اینجا کلیک کنید

پس چرا شرکت ها می خواهند فعالیت آنلاین شما را ردیابی کنند؟ آنها ممکن است این کار را انجام دهند

  • تنظیمات و اطلاعات خود را ذخیره کنید، مانند نام کاربری یا چیزهایی که در سبد خرید خود گذاشته اید
  • محتوای شخصی‌شده مانند آب‌وهوای محلی و داستان‌هایی درباره موضوعاتی که به آن‌ها علاقه دارید به شما نشان می‌دهد
  • جمع آوری تجزیه و تحلیل در مورد بازدید خود از یک وب سایت، مانند صفحاتی که بازدید کرده اید، مدت زمانی که در سایت سپری کرده اید، و نوع دستگاه و مرورگری که استفاده کرده اید
  • چیزهایی را که در اینترنت جستجو کرده اید به خاطر بسپارید
  • بر اساس سابقه مرور یا موقعیت مکانی شما، تبلیغات شخصی سازی شده را به شما نشان می دهد

وقتی وب‌سایتی که بازدید می‌کنید شما را ردیابی می‌کند، این ردیابی شخص اول است . وقتی وب‌سایتی که بازدید می‌کنید به شرکت دیگری اجازه می‌دهد شما را ردیابی کند، این ردیابی شخص ثالث است .

شرکت های ردیابی شخص ثالث می توانند شما را در اکثر وب سایت هایی که بازدید می کنید ردیابی کنند. ردیابی شخص ثالث به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که بر اساس علایق و فعالیت آنلاین شما، تبلیغات هدفمند را به شما نشان دهند. برای مثال، اگر از وب‌سایتی درباره دویدن و تناسب اندام بازدید می‌کنید، ممکن است هنگام بازدید از وب‌سایت‌های دیگر، تبلیغات کفش‌های دویدن را ببینید.

در مورد ردیابی آنلاین و تبلیغات شخصی سازی شده چه باید کرد

تاریخچه خود را حذف کنید

اگر نمی خواهید تبلیغاتی را بر اساس فعالیت آنلاین قبلی خود مشاهده کنید، کوکی ها را حذف کنید و سابقه مرور و جستجوی خود را پاک کنید. در تلفن خود، شناسه‌هایی را که برای ردیابی شما استفاده می‌شوند، حذف یا بازنشانی کنید.

تنظیمات حریم خصوصی خود را تنظیم کنید

تنظیمات حریم خصوصی در مرورگر شما کنترلی بر اطلاعاتی که وب‌سایت‌ها درباره شما جمع‌آوری می‌کنند به شما می‌دهد. برای مثال، می‌توانید انتخاب کنید که وب‌سایت‌ها نتوانند سابقه مرور شما را ببینند. یا انتخاب کنید مکان خود را با آنها به اشتراک نگذارید. حفاظت ها بسته به مرورگر متفاوت است. برخی از آنها یک حالت مرور خصوصی دارند که پس از پایان جلسه، سابقه مرور شما را حذف می کند، اما وب سایت ها را از دیدن فعالیت آنلاین شما مسدود نمی کند. همچنین افزونه‌های مرورگر یا افزونه‌هایی وجود دارند که برخی از کنترل‌های حریم خصوصی را در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر در نظر دارید، نظرات منابع معتبر را بخوانید تا بدانید چه گزینه هایی را ارائه می دهند.

تنظیمات حریم خصوصی مرورگر شما همچنین به شما اجازه می‌دهد تا تبلیغات شخصی‌شده را بر اساس سابقه مرور خود مجاز یا مسدود کنید. و تلفن شما همچنین دارای تنظیماتی است که به شما امکان می دهد از تبلیغات شخصی سازی شده شرکت سازنده سیستم عامل (مثلاً اپل یا گوگل) انصراف دهید. این تنظیم را در بخش "تبلیغات" تنظیمات حریم خصوصی تلفن خود خواهید یافت. در همه این موارد، همچنان تبلیغاتی را خواهید دید، اما بر اساس سابقه مرور شما، شخصی سازی نمی شوند.

اگر تلویزیون یا دستگاه پخش متصل به اینترنت دارید، تنظیمات حریم خصوصی و مجوزهای آن را نیز بررسی کنید.

رسانه‌های اجتماعی و سایر برنامه‌ها نیز ممکن است فعالیت آنلاین شما را ردیابی کنند. به تنظیمات حساب خود بروید تا ببینید چگونه از اطلاعات شما استفاده می کنند و تنظیمات خود را مطابق با تنظیمات برگزیده خود تنظیم کنید.

برخی از برنامه‌ها ممکن است درخواست دسترسی به اطلاعات دستگاه شما مانند موقعیت مکانی، مخاطبین یا عکس‌های شما را بخواهند. به تنظیمات حریم خصوصی در تلفن هوشمند خود بروید تا ببینید آنها می توانند از دستگاه شما به چه اطلاعاتی دسترسی داشته باشند. اجازه‌های غیرضروری را خاموش کنید یا برنامه‌هایی را که مجوزهای زیادی را درخواست می‌کنند که برای عملکردشان نیازی ندارند را حذف کنید.

 

استفاده از مسدود کننده تبلیغات را در نظر بگیرید

مسدود کننده های تبلیغاتی از نمایش تبلیغات در مرورگر شما جلوگیری می کنند. آنها با فیلتر کردن محتوای خاص بر اساس قوانین تعیین شده توسط برنامه یا کاربر کار می کنند. برخی از مسدودکننده‌های تبلیغات به شما اجازه می‌دهند تا پیکسل‌ها و سایر ردیاب‌ها را از جمع‌آوری داده‌های روی شما مسدود کنید. اما مسدود کننده های تبلیغات لزوماً همه تبلیغات یا ردیابی را مسدود نمی کنند. دلیل آن این است که برخی از آگهی‌دهندگان آگهی‌هایی را نشان می‌دهند که معیارهای مشخصی را که شرکت تعیین کرده است، برآورده می‌کند. مسدود کننده های تبلیغات همچنین ویروس ها یا بدافزارها را شناسایی یا مسدود نمی کنند.

مسدود کننده های تبلیغاتی زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند. اگر در نظر دارید، نظرات منابع معتبر را بخوانید تا در مورد ویژگی‌های آن‌ها بدانید و تصمیم بگیرید کدام مسدودکننده تبلیغات برای شما بهترین است.

kobra khojasteh
kobra khojasteh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋