jroya34

jroya34

توسط ۱ نفر دنبال می شود

خطاهای رایج چیلر کدام است؟

رایج ترین خطاهای چیلر

سیستم تبرید تراکمی مانند چیلر از دستگاه های پرکاربرد و پراستفاده در حوزه ساختمان و صنعت به شمار می‌آیند. عملکرد بهینه و مناسب این دستگاه ها، هوای مطبوع و خنک را در گوشه و کنار فضا توزیع می نماید. در این میان، ایرادات فنی و خطاهای چیلر علاوه بر افزایش چشمگیر مصرف برق و انرژی، راندمان و ضریب برودتی سیستم را کاهش می دهد. همچنین، بروز نقص فنی در ساختار و قطعات چیلر، هزینه های زیاد و بعضا گزافی را به مصرف کننده تحمیل می کند.

 

بر این اساس، در صورت بروز هرگونه عیب و ایراد در ساختار دستگاه های چیلر، عیب یابی و برطرف کردن مشکل آن بیش از پیش اهمیت و ضرورت پیدا می کند. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که عیب یابی دستگاه های چیلر یک فرآیند بسیار حساس و در عین حال دشوار می باشد. بررسی و ارزیابی قطعات و متعلقات فنی به منظور حذف مشکلات و آسیب های احتمالی، در معنا و مفهوم عیب یابی چیلر تعبیر می گردد.

بسته به دلایل مختلف و نوع چیلر، مصرف کنندگان با خطاهای مختلفی در چیلرهای خود مواجه می شوند که در این حالت میتوان به تجارب دیگر مصرف کنندگان چیلر یا گفته های تولیدکنندگان مبنی بر خطاهای پرتکرار اعتماد کرد. در این متن با چند ارور رایج در چیلرها آشنا خواهیم شد و دلایل احتمالی آنها را بررسی خواهیم کرد.

روشن نشدن چیلر چه دلایلی دارد؟

ولتاژ مناسب به چیلر نمی رسد

اتصال فازهای آن به درستی صورت نگرفته است.

فیوز پریده است

چیلر در حالت خاموش قرار گرفته است.

چرا جریان در چیلر به درستی برقرار نمی شود؟

نوسان برق در ساختمان وجود دارد

در لوله کشی ها مشکل یا گرفتگی وجود دارد

خطوط چیلر محدود شده اند

سوپاپ مسدود شده است.

بخش خنک کننده دمای مورد نیاز را تامین نکرده است.

چرا دستگاه سرد نمی کند؟

فیلتر هوا مسدود شده است

الکتروموتور سوخته یا نیم سوز شده است

مبرد به اندازه کافی در مدار نیست

مبرد نشت می کند.

رسوب در لوله کشی ها ایجاد شده است.

برق نوسان دارد

اواپراتور دچار یخ زدگی شده است.

 

خراب شدن کمپرسور

 

خراب شدن کمپرسور یکی از مهم ترین دلایلی است ک دستگاه را از کار می اندازد. نشت گاز از این بخش از دستگاه از اصلی ترین مشکلاتی است که سبب خرابی کمپرسور می شود. اطلاعات کامل در زمینه انواع کمپرسور چیلر را می توانید در این مطلب مطالعه کنید.

 

کندانسور کثیف است

گرفتگی کندانسور مشکل شایع دیگری است که برای چیلرها اتفاق می افتد و با علامت DC نشان داده می شود. این مشکل باید سریعا با تمیز کردن این بخش از دستگاه برطرف گردد.

ارور ایمنی- دما بیش از حد

این ارور نشان‌دهنده این است که دما از مقدار تنظیمات کارخانه یا تنظیمات کاربر برای رعایت حد ایمنی بیشتر است. در هنگامی که ارور چیلر، ارور ایمنی دمای بیش از حد باشد، یعنی یا تنظیم دمایی برای رعایت حد ایمنی به درستی انجام نشده است یا سیستم تبرید چیلر دچار مشکل شده است.

 

ارور فشار بالا

این ارور به معنای این است که فشار فرایند از مقدار تنظیم شده کارخانه یا کاربر بیشتر است. مانند خطای جریان کم ممکن است به دلیل انسداد یا وجود موانع در خطوط انتقال سیال و یا تجهیزات باشد. نصب شیر بای پس فشار می‌تواند به کاهش فشار سیالات در چیلر کمک کند و فشار را در حد طبیعی نگه دارد.

ارور دمای بالا در محیط اطراف چیلر

چیلرها تنظیمات مختلفی دارند و حتی دمای محیط اطرافشان نیز در کارخانه تنظیم می‌شود. در صورتی که دمای هوا در اطراف چیلر بیشتر از مقدار تنظیم شده باشد، چیلر ارور خواهد داد. برای رفع این مشکل از نصب تجهیزاتی که گرمادهی زیادی دارند در کنار چیلرها خود داری کنید. 

برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه انواع چیلر و نیز دریافت مشاوره رایگان خرید چیلر برای انواع کاربری ها می توانید با بخش فروش شرکت تاپ تهویه در تماس باشید. هم چنین می توانید برای خرید قسطی انواع چیلر از طریق این مرکز اقدام کنید. 02188252897

 

jroya34
jroya34

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋