jolia0014

jolia0014

اصول اعتماد به نفس و انگیزه

اصلا افزایش اعتماد به نفس چیست؟

همانطور که قبلا در مقاله تعریف اعتماد به نفس چیست در ویکی ران گفتیم، اعتماد به نفس در کنار عزت نفس تمام آن چیزی است که فرد در زندگی دارد.

در واقع فرد بدون اعتماد به نفس و خودباوری، هیچ برداشتی از زندگی نخواهد داشت و همیشه در حسرت و آرزوی چیزهایی می ماند که دیگران به دست می آورند.

به همین دلیل بیان اینکه افزایش اعتماد به نفس چیست بسیار ساده می شود.

چون تمام کارهایی که منجر با بالا رفتن میزان اعتماد به نفس فرد در بازه مشخص زمانی می شوند را بهبود اعتماد به نفس می گویند

این تکنیک ها می توانند کوتاه مدت یا بلند مدت باشند، اما پایدار بودن یک اعتماد به نفس قوی خیلی بهتر از پیشرفت های کوتاه مدت است. در ادامه این مطلب سایت مشاوره ویکی روان، به بررسی تمام تکنیک های بالا بردن سطح اعتماد به نفس می پردازیم اما یادتان باشد اصولی ترین روش برای ارتقای اعتماد به نفس، شرکت در جلسات مشاوره اعتماد به نفس آنلاین یا حضوری است.

چون مشاور روانشناس به تمام جنبه های شخصیتی فرد می پردازد و با ارائه راهکارهای اصولی بهترین پیشنهاد برای افزایش حس اعتماد به نفس را ارائه می دهد.

به دست آوردن اعتماد به نفس اصول خاص خود را دارد

وقتی نوجوان بودم یکی از دوستانم (که در آن زمان یک ورزشکار مشهوری بود) توصیه ه­ای عمیق و در عین حال ساده­ کرد، که برای همیشه نظر مرا نسبت به خودم تغییر داد. او گفت:

اگر خودت نظر مثبتی نسبت به خودت نداشته باشی، انتظار نداشته باش که دیگران نظر بالایی نسبت به تو داشته باشند!

این بدین معناست که تنها خود ما مسئول ایجاد اعتماد به نفس هستیم. ما نمی­ توانیم به دیگران تکیه کنیم. یا منتظر تایید دیگران بمانیم تا در افزایش اعتماد به نفس به ما کمک کنند.

باید خودمان را ارزشمند و قادر به دستیابی به هر چیزی که انتخاب می­ کنیم بدانیم.

در نهایت، طریقی که خودمان را می­ بینیم مهمتر از نظر دیگران است. اگر روی عشق ورزیدن به خویشتن و پذیرش خودمان کار نکنیم، نظر دیگران هیچ اهمیتی نخواهد داشت.

اگر کسی برای بالا بردن میزان اعتماد به نفس خود تلاش نکند، در تمام جنبه ها علائم اعتماد به نفس پایین را در خود مشاهده می کند.

 

حتما در ویکی روان بخوانید:

 

چطور با اعتماد بنفس باشیم؟ راههای افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان چیست؟

آیا تا‌کنون احساس کرده‌ اید که در مقابل دیگران کم می‌‌ آورید؟

در این صورت، لازم است به دفعات متعددی فکر کنید که با یک خانم و آقای زیبا و خوش ­هیکل برخورد کرده ­اید ولی بلافاصله ظاهر جالب آنها برایتان بی­ معنی شده است. چرا که هیچ حرف جالبی برای گفتن نداشته­ اند یا هیچ چیز ارزشمندی نداشته ­اند که دید شما را گسترش دهد.

تصور من این است که این اتفاق بارها و بارها در زندگی تکرار می‌‌ شود.

نتایج یک نظر‌سنجی را در نظر بگیرید که ۱۰۰۰ زن آمریکایی در سنین ۲۱ تا ۵۰ سال در این نظرسنجی اینترنتی شرکت کرده بودند.

این خانم­ ها نمره بالایی به ویژگی­ های شخصیتی دادند، بسیار بالاتر از نمره­ای که به جذابیت فیزیکی داده بودند.

در پرسشنامه­ های آنلاین دیگر که هم توسط مردان و هم توسط زنان پر شده بود، ویژگی شماره یکی که در افراد مطلوب یافت شده بود اعتماد به نفس بود. جذابیت فیزیکی حتی رتبه ۱۰ را هم نیاورد.

نتیجه اینکه نظر شما نسبت به خودتان و طریقی که خودتان را ارائه می ­دهید بسیار مهمتر از ظاهر خوب است.

 

 

 

 

 

https://www.plurk.com/puker231

jolia0014
jolia0014

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋