javad.of.sharify

javad.of.sharify

تابستون و کولر آبی

فصل تابستون که از راه میرسه ، خیلی ها نگران گرمای شدید و کلافگی و عرق کردن و ... میشن . وقتی  توی خیابونا و توی ترافیک سنگین و پشت چراغ قرمز ، از گرمای هوای تابستون کلافه میشی فقط یک کولر و یه آب خنک می تونه سرحالت بیاره و جیگرتو خنک کنه . اینجاست که اهمیت کولر خیلی زیاد میشه و نبودش واقعاً فاجعه باره به خصوص تو شهرای جنوبی و گرم مثل اهواز .

 

هر ساله لازمه که با گرم شده هوا کولرهای آبی سرویس و راه اندازی مجدد بشن . خب بعضی ها توی این کار استاد شدن و می تونن از پس این کار بر بیان . اما بعضی هم هستن که برای این کار نیاز به سرویس کار حرفه ای دارن . یکی که بتونه پوشالهای کولر رو عوض کنه ، روغن کاری رو انجام بده ، اگه لازمه تسمه رو عوض کنه ، داخل کولر رو بشوره و ....

خب سوال اینجاس این آدم متخصص رو از کجا پیدا کنیم ؟ برای پاسخ به این سوال میشه به چند جا اشاره کرد و از طریق مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی درخواست سرویس کار رو داشته باشیم . یکی از جاها ، شرکت خدماتی و نظافتیه . شرکت های خدماتی و نظافتی در کنار خدمات نظافتی همچون نظافت منزل ، نظافت راه پله و ... خدماتی مانند سرویس کولر ، تعمیر آبگرمکن ، تعمیر کولر  و .... رو انجام میدن ، کافیه با یکی از این شرکت ها تماس بگیریم و درخواست سرویس کار کنیم.

خب خب خب داستان شد دیگه . حالا بفرمایید این شرکت خدماتی و نظافتی رو چطور میشه پیدا کرد ؟ خب ساده اس کافیه توی گوگل سرچ کنی شرکت خدماتی و نظافتی ، کلی شرکت خدماتی رو لیست می کنه که با مراجعه به وبسایتهاشون هم می تونید از نحوه سرویس دهی اونها مطلع بشین ، هم میزان تعرفه خدماتشون و هم شماره تماس با اونها رو پیدا کنین .

یکی دیگه از جاهایی که می تونید سرویس کار کولر رو پیدا کنید . مغازه هایی هستن که لوازم کولر مثل پوشال رو می فروشن . اغلب این مغازه ها افرادی رو برای تعمیر و یا سرویس کولر می شناسن که می تونن شماه تماس اونها رو در اختیار شما قرار بدن .
اگه خودتون میخواید کار سرویس کولر آبی رو انجام بدید و شر گرمای تابستون خلاص بشید ؛  خیلی مراقب باشید و اصول ایمنی رو در نظر بگیرید چون کولر یعنی برق و آب در یکجا و این یعنی خطر برق گرفتگی . پیشنهاد می کنم که اگه تا به حال کار سرویس کولر آبی رو انجام ندادید حتماً از شرکت خدماتی و نظافتی برای درخواست سرویس کار کمک بگیرید یا به مغازه هایی که وسایل و ابزارآلات کولر رو دارن در خصوص سرویس کار ماهر کولر سوال کنید . 
یه نکته ای که لازمه در خصوص کولر آبی بدونید اینه که بهتره کولر رو دو یا سه بار در طول فصل گرما سرویس کنید . چرا که بعد از اولین سرویس و بعد از مدتی که کولر کار می کنه کم کم خشک میشه و مجدد نیاز به روغن کاری داره اگه روغن کاری درست و به موقع انجام بشه می تونه به سلامت کولر کمک کنه اما گاهی اوقات بی توجهی به این موضوع باعث میشه ، موتور کولر از کار بیفته و اونجاس که هزینه زیادی رو روی دستتون میزاره .
راستی  چندتا نکته دیگه ، اگر از شرکت خدماتی و نظافتی درخواست سرویسکار کولر آبی رو داشتید ، حتماً زمان دقیق رو برای حضور سرویسکار به شرکت اعلام کنید ، آدرس دقیق رو در اختیار شرکت قرار بدید ، مدل کولر آبی و اینکه کولر شما چند هزاره ، و اینکه کولر خرابه یا نیاز به سرویس برای راه اندازی مجدد رو داره اعلام کنید .
یه نکته ریز دیگه اینکه اگر علاوه بر سرویس کولر ،  نیاز به خدمات دیگه مثل نظافت منزل رو دارید می تونید درخواست نظافتچی منزل رو نیز به شرکت اعلام کنید .
راستی ببخشید چقد نکته یادم میاد . یه چیز دیگه اینکه کانال کولر رو چک کنید و دریچه ها رو باز کرده و تنظیم کنید و این مسئله رو در نظر داشته باشید که وقتی که بعد از یکسال کولر رو روشن می کنید ممکنه گرد و خاک زیادی یهو وارد منزل بشه . پس آمادگی این مسئله رو داشته باشید .
یه چیز دیگه هم بگم اینکه برای جلوگیری از اتلاف انرژی ،  بهتره روی کولر آبی رو سایه بانی درست کنید که نور آفتاب مستقیم بهش نتابه ، این کار باعث خنک موندن کولر و آب داخل اون میشه و میتونه باعث خنک شدن بیشتر منزل بشه .
قدر کولر رو بدونید که تو فصل گرما نجاتتون میده . وقتی که 15یا 20 تیرماهه و  ساعت 13 یا 14 ظهره و بیرون وحشتناک گرمه و به قول بعضی ها آتیش می باره می تونید تو خونه زیر باد کولر لم بدید و تلوزیون ببینید . یا یه خواب شیرین رو تجربه کنید . 
البته همیشه اسراف بده و اگه خونتون به قدر کافی خنک شده بهتره مدتی کولر رو خاموش کنید تا هم کولر شما استراحت کنه و موتورش آروم بگیره و هم برق کمتری مصرف بشه . کم مصرف کردن برق دو حسن داره اول اینکه پول کمتری برای برق باید پرداخت کنید و دوم اینکه انرژی کمتری مصرف میشه و باعث میشه برق کافی در شبکه وجود داشته باشه و قطعی برق نداشته باشیم . 

javad.of.sharify
javad.of.sharify

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋