Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

گردو: خواص، فواید و ارزش غذایی

آجیل
اسیدهای چرب خوب آن به جلوگیری از کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب کمک می کند
فواید فندق، خرما و دانه کاج
 رژیم غذایی صحیح برای داشتن قلب سالم قیمت مغز گردو
گردو

گردو یک میوه خشک بسیار پرانرژی است که برای کام خوشایند است. "چربی های خوب آن بزرگترین جذابیت این میوه خشک است." اینگونه است که بنیاد تغذیه (FEN) توضیحات تغذیه ای گردو را آغاز می کند، میوه ای خشک غنی از اسیدهای چرب اشباع شده و چند غیراشباع، که به حفظ کلسترول LDL (بد) و افزایش کلسترول HDL (یا خوب) کمک می کند خطر سایر عوارض قلبی عروقی و اصلاح دیابت.

خواص گردو

 


ارزش غذایی
کالری: 607

چربی کل: 54 گرم

کربوهیدرات: 21 گرم

پروتئین: 20 گرم

فیبر: 3.7 گرم

شکر: 4.2 گرم

وجود اسیدهای چرب امگا 3 باعث بهبود بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید و پسوریازیس می شود. و اسیدهای چرب امگا 6 ناراحتی ناشی از سندرم پیش از قاعدگی و علائم یائسگی را به حداقل می رساند. خرید آجیل و خشکبار

گردو
آجیل iStock
گردو
آنها علاوه بر غنی بودن از اسیدهای چرب امگا 3، منبع خوبی از پروتئین هستند.
علاوه بر چربی های سالم، آجیل منبع گیاهی خوبی از پروتئین است، نیازی که گیاهخواران باید آن را برآورده کنند. اما در این مورد "پروتئین هایی با کمبود یک اسید آمینه ضروری یعنی متیونین هستند، بنابراین با ترکیب آنها با غلات (مانند نان گردو)، پروتئینی با کیفیت مشابه پروتئین حیوانی به دست می آید."

یک وعده 20 گرمی گردوی پوست کنده به ترتیب 9 درصد از نیاز روزانه توصیه شده برای فسفر و منیزیم و مقدار کمی سلنیوم، پتاسیم، آهن، روی و کلسیم را تامین می کند.

گردو
آنها همچنین سرشار از ویتامین های گروه B، به ویژه اسید فولیک هستند.
در مورد ویتامین ها، گردو سرشار از ویتامین های گروه B، به ویژه اسید فولیک (B9) و B6 است که برای عملکرد صحیح مغز و تولید گلبول های قرمز مهم است.

مطالعه Predimed تجزیه و تحلیل کرد که رژیم غذایی مدیترانه ای شامل چه مواد غذایی است، از جمله روغن زیتون و آجیل، غنی از اسیدهای چرب تک غیراشباع. و این ویژگی "با خطر کمتر اختلال شناختی خفیف، هم در دوران پیری و هم در مرحله گذار بین زوال عقل یا اختلال شناختی خفیف به بیماری آلزایمر مرتبط است."

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋