Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

ارتباط بین اتوماسیون کارخانه و Industry 4.0

اصطلاح "صنعت 4.0" از این طبقه بندی فاز گرفته شده است. نمایندگی اینورتر ال اس در اصفهان زیرا فاز چهارم، به عنوان بسط مرحله سوم، توسعه فعلی به سمت سیستم های فیزیکی سایبری را در یک صنعت خودکار و دیجیتالی توصیف می کند. این به معنای اتوماسیون کارخانه کلاسیک نیست که اجازه می دهد تا تولید انبوه محصولات مشابه، اما یک تولید خودسازماندهی شده که در آن متغیرهای هوشمند و (تا حدی) خودمختار در تعامل هستند و مزایای تولید در مقیاس بزرگ را با تولید محصولات کاملاً فردی ترکیب می کنند.

اتوماسیون در زمینه تولید
مبنای اجرای Industry 4.0 اتوماسیون گسترده تولید است. اتوماسیون تولید به عنوان یک علم فنی کاربردی به عنوان زیر حوزه فناوری تولید درک می شود. فناوری تولید، تولید محصولات و تولید انرژی قابل استفاده فنی را امکان پذیر می کند. بین مهندسی فرآیند (تولید محصولات بدون شکل مانند گرانول ها، پودرها، مایعات و غیره)، مهندسی تولید (ساخت قطعات کار با تعریف هندسی) و مهندسی انرژی (تبدیل، انتقال و ذخیره اشکال انرژی) تفاوت قائل می شود. پایه دیگر Industry 4.0 فناوری اطلاعات است. این شامل تولید و ارزیابی اطلاعات است، به عنوان مثال. ب. جمع آوری شده در طی فرآیندهای تولید یا اندازه گیری.

به اصطلاح هرم اتوماسیون ساختار ارتباطی عمومی تولید خودکار را نشان می دهد:

 

تمرکز بر اتوماسیون توسعه محصول، برنامه ریزی تولید و فرآیندهای تولید است. اهداف زیر مهم هستند:

افزایش بهره وری
تولید انعطاف پذیرتر
زمان تولید کوتاهتر
تسهیل کار انسانی
کاهش هزینه
بهبود کیفیت
برای تکمیل و/یا جایگزینی مهارت‌ها یا فعالیت‌های انسانی، دستگاه‌های فنی بین انسان و ماشین جابه‌جا می‌شوند که فرآیند تولید مستقل‌تری را امکان‌پذیر می‌سازد. تجهیزات فنی از حوزه‌های حسگر/محرک، تنظیم، کنترل، اطلاعات، ارتباطات، کنترل و/یا فناوری روبات می‌آیند.

به غیر از شرکت های تولیدی که در آنها فقط اتوماسیون جزئی قابل پیاده سازی است، همه بخش ها می توانند از گسترش اتوماسیون تولید و مزایای آن بهره مند شوند. برخی از صنایع با پتانسیل اتوماسیون زیاد به عنوان مثال ذکر شده اند:

صنعت خودرو


مهندسی مکانیک و کارخانه
صنایع غذایی
تکنولوژی پزشکی
صنایع شیمیایی و دارویی
روندها و تحقیقات در IPH
استفاده از سیستم های حمل و نقل بدون راننده (DTS)، تولید افزودنی و کاربرد عملی واقعیت مجازی نشان دهنده روندهای فعلی در زمینه اتوماسیون تولید است. فوراً نقص در DTS را تشخیص می دهد می تواند واکنش نشان دهد. علاوه بر این، IPH بخشی از مرکز صلاحیت ADDITIV نیدرزاکسن است که از طریق همکاری به اثرات هم افزایی در زمینه تحقیق و کاربرد فناوری چاپ سه بعدی می‌پردازد.

در پروژه‌های تحقیقاتی دیگر در زمینه اتوماسیون تولید، دانشمندان در IPH در حال توسعه یک میز آزمایش هستند که می‌تواند بی‌کارهای رانده شده را نیز بررسی کند. آنها همچنین در حال تحقیق روی یک سیستم ارزیابی مبتنی بر دوربین هستند که قادر به تشخیص روش‌های کار غیر ارگونومیک است و همچنین می‌تواند پیشرفت‌هایی را در آینده پیشنهاد دهد. اتوماسیون تولید همچنین در برنامه ریزی کارخانه های جدید مورد استفاده قرار می گیرد: در اینجا، IPH در حال تحقیق در مورد اسکن کاملا خودکار یک کارخانه موجود با کمک پهپاد و نقشه برداری آن به صورت سه بعدی است.

به لطف همه اینها و بسیاری از پروژه های تحقیقاتی عملی دیگر، IPH متخصص در زمینه اتوماسیون تولید است. رپرتوار گسترده است. بنابراین IPH یک ارائه دهنده و ارائه دهنده خدمات مشاوره ایده آل در زمینه اتوماسیون تولید است. قدرت مؤسسه از میان رشته ای بودن آن ناشی می شود - به عنوان مثال از طریق پیوند با لجستیک و فناوری فرآیند یا با مؤسسات دیگری مانند لیزر Zentrum Hannover. به لطف روش سیستماتیک کار و تخصص فنی، IPH می تواند به شرکت ها در زمینه اتوماسیون صنعتی یا اتوماسیون تولید آنها مشاوره و پشتیبانی کند.

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋