Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

آیا باید آجیل برزیلی بخورید؟

این آجیل خوشمزه به طور فزاینده ای شناخته شده و در مصرف ما وجود دارد. آجیل فروشی اینترنتی اما آیا واقعاً می توانیم بدون گرسنگی طعم آن را بچشیم؟

نور در این مقاله!

او اهل کجاست؟

آجیل برزیلی که بومی جنگل های آمازون است و در برزیل، بولیوی و پرو کشت می شود، دانه میوه درخت آجیل برزیل است. 12 سال طول می کشد تا درخت اولین میوه های خود را تولید کند. آنها پس از افتادن روی زمین بین دسامبر و آوریل برداشت می شوند و هر میوه بین 15 تا 30 دانه دارد. پس از باز شدن با قمه، برای نگهداری کامل خشک می شود.

از آنجا که این آجیل به خوبی حفظ شده است، بمبی از فواید سلامتی است! مروری کوتاه…

تقویت سیستم ایمنی بدن

آجیل برزیلی حاوی مقدار استثنایی سلنیوم، 103 میکروگرم در هر 100 گرم آجیل است که در هیچ ماده غذایی دیگری یافت نمی شود. سلنیوم همراه با ویتامین C و روی موجود در آن، تولید گلبول های سفید خون را تحریک می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند. برای درمان کمی در هنگام سرماخوردگی یا قبل از زمستان عالی است.


متحد تیروئید

سلنیوم یک عنصر کمیاب است که نقش اساسی در تنظیم تیروئید دارد. به طور خاص، مطالعات ارتباط مستقیمی بین مصرف سلنیوم و عدم وجود گواتر و آسیب به بافت تیروئید در زنان نشان داده است.

 


آنتی اکسیدان قوی و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی

سلنیوم آجیل برزیلی همراه با ویتامین E موجود در آن به بدن شما کمک می کند تا از خود در برابر اکسیداسیون مرتبط با رادیکال های آزاد محافظت کند. بنابراین از پیری زودرس جلوگیری می کند و به مبارزه با سرطان یا آلزایمر کمک می کند. فقط یک آجیل در روز می تواند التهاب را کاهش دهد.

به لطف اسیدهای چرب چند غیراشباع، به کاهش سطح کلسترول LDL (کلسترول بد) کمک می کند. تأثیر مفید بر سطح کلسترول افراد سالم، پس از خوردن فقط چند آجیل برزیلی، نشان داده شده است.

مملو از مواد مغذی

آجیل برزیلی بسیار مغذی است، بنابراین یک دارایی اصلی در رژیم غذایی است. 30 گرم آجیل برزیلی بخش خوبی از مقدار توصیه شده روزانه (RDA) برای عناصر کمیاب و ویتامین ها را پوشش می دهد: 56٪ از RDA در سلنیوم، 53٪ برای مس، 30٪ منگنز، 24٪ ویتامین B1 یا حتی 13٪ ویتامین E.

پس باید بخوری؟

بله، اما نه به هر حال! در واقع، آجیل برزیلی در مقادیر زیاد مضر است. خوردن 50 آجیل در حال حاضر می تواند سمی باشد و باعث سلنوزیس شود، وضعیتی که باعث مشکلات تنفسی، حمله قلبی یا نارسایی کلیه می شود.

حداکثر دوز سلنیوم برای بزرگسالان 400 میکروگرم در روز است.

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋