Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

صنعت فاضلاب و چالش های آن

باطله ها مخلوطی از آب و سنگ های ریز خرد شده هستند نمایندگی اینورتر هایتک که پس از حذف کنسانتره معدنی - مانند طلا یا نقره - از عملیات استخراج باقی می مانند. درمان موثر باطله های معادن یک چالش بزرگ پیش روی شرکت های معدنی است. باطله نشان دهنده یک مسئولیت زیست محیطی و همچنین یک چالش هزینه و فرصت قابل توجه برای کاهش هزینه های حمل و نقل و دفع است. راه حل های درمانی مناسب می تواند به طور کامل نیاز به باطله را برطرف کند.

تولید فولاد و آهن
آب مورد استفاده در تولید آهن و فولاد برای خنک سازی و جداسازی محصولات جانبی در نظر گرفته شده است. در طی تبدیل اولیه به محصولاتی مانند آمونیاک و سیانید آلوده می شود. جریان های زباله شامل بنزن، نفتالین، آنتراسن، فنل ها و کرزول ها هستند. تبدیل آهن و فولاد به ورق، سیم یا میله به آب به عنوان روان کننده و خنک کننده پایه و همچنین روغن های هیدرولیک، پیه و ذرات جامد نیاز دارد. آب مورد استفاده در فولاد گالوانیزه به اسید هیدروکلریک و اسید سولفوریک نیاز دارد. فاضلاب شامل آب شستشوی اسیدی و همچنین پسماندهای اسیدی است. بسیاری از فاضلاب‌های صنعت فولاد به روغن هیدرولیک که به روغن محلول نیز معروف است، آلوده می‌شوند.

شکستگی نفت و گاز

فاضلاب حاصل از حفاری گاز شیل زباله خطرناک در نظر گرفته می شود. این بسیار شور است و 32300 میلی گرم در لیتر سدیم دارد. علاوه بر این، آب مخلوط شده با مواد شیمیایی صنعتی که برای تسهیل حفاری به چاه تزریق می شود، حاوی غلظت بالایی از سدیم، منیزیم، آهن، باریم، استرانسیم، منگنز، متانول، کلرید، سولفات و سایر مواد است. مواد رادیواکتیو طبیعی می توانند در حین حفاری به سطح آب برگردند (که توسط صنعت به عنوان "NORM" شناخته می شود). آب مورد استفاده در شکستگی همچنین می‌تواند حاوی هیدروکربن‌هایی از جمله مواد سمی مانند بنزن، تولوئن، اتیل بنزن و زایلن باشد که می‌توانند در حین حفاری آزاد شوند.

 

ایستگاه های برق
نیروگاه های سوخت فسیلی، به ویژه نیروگاه های زغال سنگ، منبع اصلی فاضلاب صنعتی هستند. بسیاری از این کارخانه ها فاضلاب حاوی سطوح قابل توجهی از فلزات مانند سرب، جیوه، کادمیوم و کروم و همچنین ترکیبات آرسنیک، سلنیوم و نیتروژن (نیترات ها و نیتریت ها) را تخلیه می کنند. گیاهان با اقدامات کنترل آلودگی هوا، مانند اسکرابرهای مرطوب، معمولاً آلاینده های جذب شده را به جریان فاضلاب منتقل می کنند.

تصفیه خانه های آب و فاضلاب

از قضا، یک محصول جانبی از تصفیه خانه های فاضلاب، زباله هایی تولید می کند که حاوی بسیاری از آلاینده های بالقوه است. حتی آب بازیافت شده ضد عفونی شده با کلر می تواند حاوی محصولات جانبی ضدعفونی کننده مانند تری هالومتان ها و اسیدهای هالواستیک باشد. بقایای جامد حاصل از تصفیه خانه های فاضلاب، که به نام جامدات زیستی شناخته می شوند، حاوی کودهای معمولی هستند، اما همچنین می توانند حاوی فلزات سنگین و ترکیبات آلی مصنوعی موجود در محصولات خانگی باشند.

فرآوری مواد غذایی
فاضلاب مواد غذایی و کشاورزی دارای غلظت‌هایی از آفت‌کش‌ها، حشره‌کش‌ها، فضولات حیوانی و کود هستند که همگی باید مدیریت شوند. فرآوری مواد غذایی از مواد خام منجر به ایجاد آبهایی پر از ذرات معلق و رواناب آلی یا مواد شیمیایی محلول می شود. ضایعات آلی حاصل از کشتار و فرآوری حیوانات، مایعات بدن، مواد روده ای و خون همگی منابع آلوده کننده آب هستند که نیاز به تصفیه دارند.

چگونه با فاضلاب صنعتی برخورد کنیم؟
فیلتر پرس ها بخش مهمی از راه حل در محل برای تصفیه فاضلاب صنعتی و پساب فاضلاب در طیف گسترده ای از صنایع هستند که تنها به تعدادی از آنها در اینجا اشاره شده است. بسیاری از کاربردهای صنعتی دیگر فیلترپرس برای تصفیه فاضلاب وجود دارد. با استفاده از فناوری پیشرفته فیلتر پرس صنعتی، تولیدکنندگان می توانند به طور موثر و کارآمد لجن خود را مطابق با EPA، مقررات ایالتی و محلی آبگیری کنند. فیلتر پرس ها - همراه با صفحات فیلتر و پارچه فیلتر - می توانند برای نیازهای صنعتی خاص سفارشی شوند و انتخاب مناسب بخش مهمی از بهینه سازی عملیات پرس و دستیابی به کیک های فیلتر خوب است. خشک کردن برای دفع مقرون به صرفه. با یک سیستم فیلتر پرس مناسب

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋