Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

یک یخچال جدید می تواند بسیار بی صدا باشد - ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه!

 

انسان ها موجودات عادت هستند، بنابراین صداهای ناآشنا از یخچال تعمیر یخچال سامسونگ اصفهان جدید بلند به نظر می رسد. "پیرمرد من خیلی ساکت بود!" - اما آدم دوست دارد اشتباه به خاطر بیاورد. زیرا در واقعیت دیگر او را نشنیدید. :ربات چشمک:
بنابراین توصیه می کنیم در ابتدا کمی صبر داشته باشید. هنگامی که یک صدا آشنا باشد، با شدت کمتری درک می شود. ناگهان متوجه می‌شوی که جدید چقدر ساکت است!

 

برگه داده معمولاً اطلاعات دسیبلی در مورد ایجاد نویز ارائه می دهد که معمولاً برای یخچال های فعلی ما بین 39 تا 44 دسی بل است. البته توجه داشته باشید که این سطح نویز توسط سازنده در یک محفظه آنکوئیک در شرایط آزمایشگاهی و مطابق با استانداردهای IEC 60704-2-14، EN ISO 3744 و EN ISO 3743-1 اندازه گیری شده است. سطح دسی بل در خانه شما تحت تأثیر اندازه اتاق و مبلمانی است که صدا را منعکس می کند.

 

در واقع چه چیزی باعث ایجاد صدا در یخچال می شود؟

یخچال های مدرن حاوی ایزوبوتان خنک کننده سازگار با محیط زیست هستند که در سیستم خنک کننده تحت فشار بالاتری کار می کند. در نتیجه صداهای متفاوتی نسبت به سیستم های خنک کننده نسل های قبلی شنیده می شود. بسیاری از یخچال های سامسونگ نیز دارای عملکرد "No Frost" هستند و خود را یخ زدایی می کنند. دستی، درسته؟ با این حال، این سیستم ها با یک سیستم توزیع سرد کنترل شده با فن کار می کنند که گاهی اوقات می توانید آن را بشنوید.

تمامی مدل ها دارای فن خنک کننده برای کمپرسور هستند. البته این در زمان عمل نیز شنیدنی است. کمپرسورهای کنترل شده با اینورتر که برای کاهش مصرف برق با سرعت های مختلف کار می کنند، در سرعت های پایین صدای بسیار کمتری نسبت به سرعت های بالا تولید می کنند.

 

معمولا چیزهایی را احمقانه می یابید که نمی دانید. :catvery-happy: پس من کمی توضیح می‌دهم که وقتی یخچال جدیدتان برایتان آواز می‌خواند چه می‌شنوید:

 

غرغر / حباب / پاشیدن / چکیدن
مایع خنک کننده در یخچال به گردش در می آید و از حالت گازی به مایع تبدیل می شود. به همین دلیل است که چنین صداهایی را چندین بار در روز می شنوید.
صدای جریان هوا
در واحدهای دارای عملکرد "بدون یخبندان"، هوای سرد توسط فن های موجود در واحد توزیع می شود. این فن ها بر این اساس نویز تولید می کنند. تمامی مدل ها دارای فن خنک کننده برای کمپرسور نیز هستند.
صداهای ترک خوردن یا ترکیدن
برای اینکه یخچال با عملکرد "No Frost" یخ زدایی شود، ابتدا باید یخ ذوب شود. این اتفاق با بخاری داخلی می‌افتد و گاهی اوقات می‌تواند باعث ایجاد صدای ترک خوردن یا ترکیدن شود. زیرا مواد به دلیل اختلاف دما منبسط می شوند یا در هنگام یخ زدایی تکه ای از یخ می افتد.
صدای کلیک کردن
مدل های کمپرسور AC یک دستگاه راه اندازی دارند که کمپرسور را راه اندازی می کند. ممکن است صدای کلیک در اینجا بشنوید. به هر حال، حتی اگر دوباره متوقف شود. از طرف دیگر مدل های دارای کمپرسور اینورتر رله راه انداز ندارند.

  ارتعاشات
لرزش خفیف طبیعی است زیرا چیلرها حاوی لوله هایی هستند که مایع خنک کننده از طریق آنها پمپ می شود.

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋