Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

فواید واقعی بادام زمینی برای سلامتی چیست؟

بادام زمینی بخشی از خانواده Fabaceae، به عبارت دیگر، حبوبات آجیل فروشی شاهین شهر (مانند عدس، نخود یا لوبیا) است. ممکن است بگویید که بسیار گیج کننده است، تعداد کمی از مردم فکر می کنند که موگت ها را به عنوان یک سوپ یا یک ساندویچ لوبیا قرمز له شده با مربا مصرف کنند. با این حال، اینها در واقع حبوبات هستند، ما بیشتر از محصولات دانه های روغنی و پروتئینی صحبت می کنیم. آنها در واقع سرشار از لیپیدها و منابع پروتئین هستند. بادام زمینی میوه بادام زمینی گیاهی بومی آمریکای جنوبی است. آنها در زیر زمین تحت محافظت غلاف های خود متولد می شوند. این ویژگی نام مستعار زیادی را توضیح می دهد: نخود آسیاب شده، پسته آسیاب شده، کاکائو آسیاب شده و غیره. بادام زمینی در چندین آماده سازی مصرف می شود: روغن بادام زمینی، کره بادام زمینی، سس ساتای، کبابی و نمکی، یا خام. همه این تغییرات به ما امکان می دهد از ویژگی های تغذیه ای آن بهره مند شویم: آنها دارای سطوح جالبی از چربی های اشباع نشده، پروتئین ها، فیبرها، آنتی اکسیدان ها (منگنز، سلنیوم، روی، مواد مغذی گیاهی و غیره) و همچنین ویتامین های گروه B هستند. غنای غذایی آن باعث می شود خواص مختلف آن مطالعات نشان داده است که مصرف منظم بادام زمینی به مبارزه با استرس اکسیداتیو و عواقب آن در ورزشکاران و همچنین پاتولوژی های خاص (به ویژه قلبی عروقی) کمک می کند. نام لاتین: Arachis hypogaea L. خانواده گیاه شناسی: Fabaceae. قسمت مورد استفاده: بذر.

این مقاله آخرین بار در تاریخ 1392/04/14 به روز رسانی شده است
 

 

برای حمایت از دریافت ریز مغذی ها

ویژگی اصلی بادام زمینی این است که از کامل ترین غذاهای روزانه در سطح ریز مغذی ها است. به این ترتیب، آنها به طور فعال در مقدار توصیه شده روزانه (RDA) برخی از مواد مغذی ضروری برای سلامت بدن شرکت می کنند. در واقع، یک مشت بادام زمینی (حدود 30 گرم) فراهم می کند:

11.52 گرم چربی غیر اشباع که به ویژه سلامت قلب و عروق را بهینه می کند.

16% RDA در پروتئین هایی که به حفظ یا ساخت توده عضلانی کمک می کنند و از عملکرد ایمنی حمایت می کنند.

10 درصد از RDA در فیبرهایی است که حمل و نقل را تنظیم کرده و از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند.

آنتی اکسیدان ها (21٪ RDA در منگنز، 16٪ RDA در سلنیوم، 9٪ RDA در روی، فیتونوترینت ها) که با استرس اکسیداتیو مبارزه می کنند. دومی باعث آسیب سلولی در منشاء آسیب شناسی های خاص (قلبی عروقی، نورودژنراتیو، سرطان ها) می شود.

سایر مواد مغذی: 17٪ فسفر RDA، 15٪ منیزیم RDA، 14٪ مس RDA، 11٪ پتاسیم RDA، 12٪ RDA ویتامین B1، 20٪ RDA ویتامین B3، 13٪ از ویتامین B9 RDA، 9٪ از ویتامین B5 RDA و 9 درصد ویتامین B6 RDA.

توصیه های متخصص تغذیه:

روزانه یک مشت بادام زمینی، تقریباً 30 گرم، مصرف کنید. آنها را می توان به تنهایی به عنوان میان وعده یا در طول روز میل کرد، یا با ترکیب آنها در غذاهای خوش طعم و شیرین.

بادام زمینی را بیش از حد مصرف نکنید زیرا این مواد غذایی پرکالری هستند. ترکیب غذایی آنها جالب است، اما یک مشت برای بهره مندی از فواید آنها کافی است.

بادام زمینی را می توان به عنوان کره بادام زمینی مصرف کرد، اما به دلیل مخلوط کردن و پختن، فیبر، ویتامین B9 و ویتامین C خود را از دست می دهند. با این وجود آنها محتوای اسیدهای چرب غیر اشباع، ریز مغذی ها، آنتی اکسیدان ها و فیتوسترول ها را به خوبی حفظ می کنند.

برای تهیه ساندویچ با نان سفید یا نان سبوس دار، کره بادام زمینی را به سایر اسپری ها در صبحانه ترجیح دهید. هر چند مراقب باشید زیاده روی نکنید.

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋