Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

10 مزیت شمارش با سیستم اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون یک مفهوم کلیدی برای صنعت 4.0 است و یک ارزش رو به رشد خرید اینورتر هایتک در میان شرکت های صنعتی است. طبق یک نشریه Fortune Business Insights، بازار اتوماسیون صنعتی در سراسر جهان در سال 2018 به 157.04 میلیارد دلار رسید و انتظار می رود در سال 2026 به 296.70 میلیارد دلار برسد که تقریباً دو برابر سال قبل است.

علاقه سازمان ها به فناوری هایی که اتوماسیون را تسهیل می کنند مانند اینترنت اشیا، هوش مصنوعی (AI) یا بلاک چین به دلیل مزایایی است که به همراه دارند. این نشان دهنده مزایای برجسته از بسیاری جهات است، اما مهمتر از همه از نظر صرفه جویی در زمان و هزینه.

امروزه شرکت ها برای بهره مندی از این مزایا باید فرآیندهای اتوماسیون صنعتی را از طریق سیستم های اتوماسیون صنعتی انجام دهند.
سیستم اتوماسیون صنعتی چیست؟

سیستم‌های اتوماسیون صنعتی سیستم‌هایی هستند که برای کنترل و نظارت بر یک فرآیند، ماشین یا دستگاه به شیوه‌ای کامپیوتری استفاده می‌شوند که معمولاً عملکردها یا وظایف تکراری را انجام می‌دهند. آنها به منظور کاهش و بهبود کار انسانی در صنعت به طور خودکار عمل می کنند.

این سیستم ها جایگزین کارهای تکراری و مکانیکی می شوند که عمدتا توسط یک فرد انجام می شود و تصمیماتی که او در فرآیند تولید می گیرد. این کار با استفاده از دستورات برنامه نویسی منطقی و ماشین آلات قدرتمند انجام می شود.

سیستم های اتوماسیون صنعتی مزایای مختلفی را برای سازمان ها به همراه دارد.

 

 


مزایای یک سیستم اتوماسیون صنعتی

طبق گفته شرکت‌های مختلف مانند Sure Controls و Big Sky Engineering و دانشنامه بریتانیکا (در مقاله مزایا و معایب اتوماسیون)، سازمان‌ها به دلیل مزایای زیر، سیستمی از این ویژگی‌ها را پیاده‌سازی می‌کنند:

1. بهره وری. این سیستم ها اتوماسیون را برای کارخانه ها و فرآیندهای صنعتی امکان پذیر می کنند و امکان تولید انبوه مداوم 24/7 را فراهم می کنند. 24 ساعت شبانه روز، هفت روز هفته، که بهره وری را بهبود می بخشد و زمان مونتاژ را کاهش می دهد.

2. کیفیت. این سیستم ها با کنترل و نظارت تطبیقی در مراحل مختلف و فرآیندهای صنعتی در حذف خطای انسانی و در نتیجه بهبود کیفیت و همگنی محصولات ارائه شده مفید می باشند. پس از چندین ساعت کار مداوم، عملکرد کاهش نمی یابد.

3. قوام بیشتر. ماشین ها و کامپیوترها با سرعت ثابت و پیوسته کار می کنند. بنابراین، فرآیندهای تولید خودکار زمانی که با یک سیستم اتوماسیون مدیریت می شوند، مدت، پایداری و استحکام بیشتری دارند.

     همچنین ممکن است برای شما جالب باشد: مزایا و معایب هوش مصنوعی

4. انعطاف پذیری. اجرای یک کار جدید در یک زنجیره تولید سنتی مستلزم ساعت ها یا روزها آموزش کاربر است. از سوی دیگر، با یک سیستم خودکار، برنامه ریزی مجدد یک ربات یا ماشین یک فرآیند ساده و سریع است که انعطاف پذیری بیشتری را در فرآیند تولید فراهم می کند.

5. اطلاعات دقیق تر. اتوماسیون جمع آوری داده ها باعث بهبود دقت و کاهش هزینه ها می شود. چنین دقت افزایشی مدیران شرکت را قادر می سازد تا تصمیمات بهتری بگیرند.

6. ایمنی. استفاده از ربات ها در خطوط تولید با شرایط کاری خطرناک برای انسان ایمن تر است. در ایالات متحده، قانون ایمنی و بهداشت شغلی در سال 1970 با هدف بهبود ایمنی شغلی و حمایت از کارکنان به تصویب رسید. از زمان تصویب، اتوماسیون و رباتیک را در کارخانه‌های کشور و استفاده از سیستم‌های اتوماسیون را ترویج داده است.

7. کاهش هزینه. اگرچه سرمایه گذاری اولیه در سیستم های اتوماسیون صنعتی ممکن است نسبتاً زیاد باشد، پیاده سازی این فناوری به کاهش هزینه های تجزیه و تحلیل داده ها منجر می شود. علاوه بر این، به لطف این تجزیه و تحلیل خودکار داده ها، خطر خرابی دستگاه و وقفه در سرویس به حداقل می رسد.

     مطالعه توصیه شده: بهترین نکات برای انتخاب پلت فرم تجزیه و تحلیل داده های بزرگ

8. بهبود شرایط کاری. کارگران در کارخانه ای که در آن سیستم اتوماسیون صنعتی در آن پیاده سازی شده است ساعات کمتری کار می کنند و وقت خود را صرف کارهای با ارزش افزوده بالا می کنند.

9. افزایش ارزش افزوده. سیستم های اتوماسیون کارکنان را از انجام وظایف خسته کننده و معمولی رها می کند. زمانی که عملکرد ماشین‌ها و رایانه‌ها کارکنان را از انجام این وظایف رها می‌کند، آن‌ها می‌توانند وظایف با ارزش افزوده بیشتری را در سایر حوزه‌های شرکت انجام دهند که سود بیشتری را به همراه دارد.

10. بهبود ظرفیت انسانی. سیستم‌هایی که شرکت‌ها برای خودکارسازی خدمات خود پیاده‌سازی می‌کنند، نه تنها وظایفی را انجام می‌دهند که یک انسان انجام می‌دهد، بلکه می‌توانند عملکردهایی را انجام دهند که فراتر از توانایی‌های یک شخص واقعی است. آنها از نظر اندازه، وزن، سرعت و مقاومت و سایر ویژگی ها بهتر هستند.

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋