Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

سیستم SCADA

سیستم SCADA (نظارت، کنترل و اکتساب داده ها) ابزاری همه کاره و سازگار با نیازهای هر نوع نصب و/یا فرآیندی است اینورتر تکفاز ارزان که می خواهید خودکار کنید.

SCADA مجموعه‌ای از برنامه‌ها و برنامه‌های کاربردی رایانه‌ای است که قادر به عمل و دریافت اطلاعات از محرک‌ها و حسگرهای مختلف است که در سراسر خط یا ماشین برای خودکارسازی پیاده‌سازی شده‌اند. SCADA یک محیط بصری را ایجاد می کند که تا حد امکان کاربردی و شهودی برای مدیریت مداوم اطلاعات باشد. این محیط بر روی رایانه ای نصب می شود که می تواند در پای دستگاه (به عنوان HMI در نظر گرفته می شود) یا دور از آن (به عنوان Scada در نظر گرفته می شود) نصب شود و بنابراین می تواند فرآیند تولید را همیشه کنترل کند.

ساختار اصلی یک سیستم SCADA از کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) و واحدهای ترمینال راه دور (HMI) تشکیل شده است.
PLC ها مسئول مدیریت و/یا کنترل حسگرها و محرک هایی هستند که در نصب دخالت می کنند. آنها مغز واقعی نصب هستند، زیرا عناصر را همانطور که در ابتدا برنامه ریزی شده اند فعال یا غیرفعال می کنند. به عنوان مثال، اگر به ورودی خاصی گفته شود که یک سیگنال خطا است، فعال می شود، PLC آن را تشخیص می دهد و باعث توقف موتور می شود. علاوه بر این، می توانید یک زنگ هشدار را فعال کنید تا هشدار دهد که خرابی در آن موتور رخ داده است.

HMI: کنترل بصری فرآیندها
HMI ها محیط های بصری هستند که در آن اپراتورها با خطوط و ماشین هایی که باید کنترل شوند تعامل دارند. اینها صفحه نمایش هایی با رابط های برنامه ریزی شده برای نمایش داده های دریافتی از PLC هستند. در این صفحه ها می توانید PV (مقدار فعلی) و Set Point یا نقطه تنظیم دلخواه (مقداری که می خواهیم ماشین یا موتور خاصی در آن کار کند) را مشاهده کنید. HMI ها توسط ریزپردازنده هایی که از طریق پروتکل های ارتباطی خاصی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، یکپارچه می شوند.

HMI ها در نقاط استراتژیک مختلف توزیع می شوند تا مدیریت کل خط تولید را کنترل کنند. دستگاه هایی که وظیفه گرفتن اطلاعات از محیط را بر عهده دارند سنسور نامیده می شوند: کاوشگر دما، کاوشگر سطح، لودسل. و غیره. و به اصطلاح محرک ها کسانی هستند که در مواقع لزوم انجام اعمال خاصی را بر عهده دارند. ما می توانیم شیرهای برقی، پیستون، موتور و غیره را پیدا کنیم.

اتوماسیون و کنترل
 

با کمک سنسورها و محرک‌ها، لازم برای خودکار شدن فرآیند، ما می‌توانیم از راه دور و/یا در ماشین، ماشین‌ها و کل خطوط تولید را کنترل کنیم. به نوبه خود، با داده‌های جمع‌آوری‌شده در طول فرآیند، ما قادر به کنترل، نظارت و بالاتر از همه، تجزیه قیمت اینورتر هایتک و تحلیل به منظور تصمیم‌گیری در مورد بهبودهای آینده خواهیم بود. به طور خلاصه، به لطف اتوماسیون فرآیندها، خطاها را تصحیح و صیقل دهید.

اسکادا چیست؟
 

 

به طور خلاصه، SCADA برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که بر روی یک دستگاه یا رایانه نصب می‌شوند و با نیازهای خاص پیکربندی شده‌اند تا فرآیند تولید را به روشی خودکار کنترل کنند.

اسکادا
یک سیستم SCADA و/یا HMI چگونه کار می کند
پس از یک اقدام و شرایط پیش‌بینی‌شده در خط تولید، PLC اطلاعات را با نرم‌افزار SCADA و/یا HMI به کامپیوتر هدایت و مدیریت می‌کند. این داده ها را پردازش، توزیع و به اپراتور یا تکنسین تعمیر و نگهداری نمایش می دهد. در نهایت با مشاهده مقادیر به صورت بلادرنگ، اپراتور به تحلیل و تصمیم گیری آنی می پردازد.

به عنوان مثال، سیستم SCADA و/یا HMI فوراً خرابی هر موتوری را اعلام می کند و یک زنگ صوتی یا تصویری را فعال می کند. پس از اخطار، اپراتور آلارم را متوقف می کند و می تواند ببیند که کدام موتور علت مشکل است. با این کار، وظایف تعمیر و نگهداری و سرعت در حل آنها تسهیل می شود.

ظرفیت SCADA و/یا سیستم HMI در اطلاع رسانی و ارائه اطلاعات ثابت به تکنسین ها در مورد خطاها و شرایط تولید در هر لحظه (دما، وزن، قطعات پردازش شده و غیره) است. با اطلاعاتی که در اختیار ما قرار می دهید، به ما کمک می کنید تا عیوب فعلی و آینده را سریعتر برطرف کنیم. از آنجایی که اگر مشاهده کنیم که این خرابی ها پایدار هستند، می توان بهبودهایی را برنامه ریزی کرد و/یا عمر مفید مواد را محاسبه کرد و بنابراین قبل از اینکه برای تولید مشکل ساز شود، آن را تغییر داد.

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋