Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

آینده برق در فرانسه در سال 2050 چیست؟ ⚡


 

در 25 اکتبر، RTE گزارش مورد انتظار خود را منتشر کرد. اینورتر آیمستر آینده سیستم برق فرانسه چگونه است؟ بین انرژی‌های هسته‌ای و انرژی‌های تجدیدپذیر، در اینجا درس‌هایی وجود دارد که باید از 6 سناریو ممکن ترکیب برق برای دستیابی به بی‌طرفی کربن تا سال 2050 آموخته شود.


 

یک مطالعه در مقیاس بزرگ


مدیر ملی شبکه انتقال برق در 25 اکتبر 2021 گزارش قابل توجهی را منتشر کرد. از سال 2019 تاکنون ده ها فعال و نهاد بر روی این سوال کار کرده اند که ترکیب برق کشور در سال 2050 چگونه خواهد بود؟


40 جلسه سازماندهی شد، کارشناسان از حدود صد سازمان مشورت کردند، یک شورای علمی، یک مشاوره عمومی و دو سال کار... این اولین بار در اروپا است که مطالعه ای به این بزرگی روشن می شود. "انرژی فیوچر 2050" 6 سناریو ممکن را ایجاد می کند که می توان ظرف 30 سال پیش بینی کرد.

 


افزایش مصرف برق
تمام انواع و سناریوها با افزایش مصرف برق به پایان می رسد. مسیر مرجع مصرف برق 645 تراوات ساعت را در نظر می گیرد، یعنی افزایشی در حدود +35 درصد نسبت به امروز. دستیابی به این سطح از مصرف مستلزم تقویت بهره وری انرژی تا سال 2050 است، به ویژه با دو برابر شدن نرخ نوسازی انرژی ساختمان ها.
 

 


سهم قابل توجهی برای خورشیدی در بسیاری از سناریوها


دستیابی به بی‌طرفی کربن مستلزم دگرگونی اقتصاد و سبک زندگی و بازسازی سیستمی است که به برق اجازه می‌دهد به عنوان انرژی اصلی کشور جایگزین سوخت‌های فسیلی شود. گزارش را معرفی کرد.


در میان راه‌های ممکن، دو راه‌حل اصلی وجود دارد: تغییر به 100% تجدیدپذیر (EnR) یا ترکیب انرژی‌های هسته‌ای و تجدیدپذیر در بخش‌های مساوی. یک نقطه مشترک در میان سناریوهای 100٪ انرژی تجدیدپذیر در حال ظهور است، مکان بزرگی به انرژی خورشیدی اختصاص داده شده است که تا 36٪ از ترکیب برق را نشان می دهد. یکی از آنها توسعه چشمگیر خود مصرف خورشیدی مسکونی را فراهم می کند: یک خانه در دو مجهز به پانل های خورشیدی.


نویسندگان گزارش یادآوری می‌کنند که «دستیابی به بی‌طرفی کربن بدون توسعه چشمگیر انرژی‌های تجدیدپذیر غیرممکن است». حتی سناریوهایی که توسعه انرژی هسته ای را پیش بینی می کنند، سهم قابل توجهی را بین 50 تا 74 درصد به انرژی های تجدیدپذیر اختصاص می دهند.

 


درس های اصلی گزارش RTE
بی طرفی کربن در سال 2050 یک هدف دست نیافتنی برای فرانسه نیست. یک چیز مسلم است، انرژی های تجدیدپذیر نقش مهمی ایفا خواهند کرد. آنها باید در دهه های آینده به سرعت توسعه یابند تا کشور به تعهدات اقلیمی خود عمل کند. این گزارش تصریح می‌کند که همه این بررسی‌ها امکان‌پذیر بوده و می‌توانند با هزینه قابل مدیریت انجام شوند.


در کنار دگرگونی ترکیب انرژی، تمام عادات مصرف باید بازنگری شود. دستیابی به خنثی بودن کربن مستلزم کاهش مصرف انرژی، «هوشیاری» است. مسکن در قلب موضوع است و باید به نوسازی ادامه دهد. کنترل مصرف ضروری است. گزارش RTE اعلام می کند که "هر سناریویی که انتخاب شود، بسیج فوری است."

https://bit.ly/3eX4tUN

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋