وضعیت مدارس: چرا اهمیت دارد و چگونه بر سلامت و عملکرد دانش آموزان تأثیر می گذارد
آموزش، سلامت والدین به طور مداوم از اهمیت تربیت فرزندان تربیت کودک در محیطی سالم و ایمن مطلع می شوند و توصیه های زیادی در مورد چگونگی کاهش سطح آلودگی خانه و افزایش راحتی خانه وجود دارد. مشروعیت این تلاش غیرقابل تردید است، اما نباید فراموش کرد که از سنین خاصی، کودکان شروع به گذراندن زمان بیشتری در مدرسه و کمتر در خانه می کنند. در سن 12 سالگی، یک کودک می تواند تا هشت ساعت در روز را در مدرسه بگذراند، جایی که تنفس هوای سالم به همان اندازه مهم است. متأسفانه، همه مدارس شرایط مناسبی ندارند. در واقع، در برخی از جوامع روستایی، پرورش محله های فقیر و کشورهای توسعه نیافته، رفتن به مدرسه می تواند به معنای واقعی کلمه به سلامت دانش آموزان آسیب برساند. معماران، پزشکان و معلمان همگی موافقند که یک محیط سالم کاملا ضروری است و ما نمیتوانیم امیدوار باشیم که در صورت خطرناک شدن مدارس، نرخ ترک تحصیل را کاهش دهیم. </br> </br> خطرات شرایط نامناسب بهداشتی در مدارس </br> </br> شرایط نامناسب در مدارس برای همه از جمله کادر آموزشی خطرناک است. با این حال، کودکان آسیب پذیرتر هستند، به خصوص اگر از برخی بیماری های مزمن مانند آسم یا آلرژی رنج ببرند. گذراندن پنج ساعت در هفته در یک محیط ناسالم می تواند بر سلامت آنها تأثیر منفی بگذارد و خبر نگران کننده این است که اکثر مدارس دولتی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. </br> </br> •شرایط حرارتی ضعیف. کلاس ها یا خیلی گرم هستند یا خیلی سرد. این مشکل بیشتر زمانی رخ می دهد که مدرسه عایق بندی ضعیفی داشته باشد و انتقال حرارت رخ دهد. کارشناسان در Great Northern Insulation از عایق بندی شدن همه مدارس حمایت می کنند، آموزش جامع تربیت کودک زیرا این امر نه تنها راحتی دانش آموزان را افزایش می دهد، بلکه قبض انرژی را نیز کاهش می دهد. اگرچه ممکن است مشکل بزرگی به نظر نرسند، اما شرایط بد حرارتی بر عملکرد مدرسه تأثیر می گذارد. وقتی در کلاس احساس راحتی نمی کنند، تمرکز کودکان برایشان سخت تر می شود و حتی می توانند مدرسه را ترک کنند.
</br> </br> •کیفیت هوای داخلی پایین. این مشکلی است که فقط مدارس نزدیک کارخانه های صنعتی را تحت تاثیر قرار نمی دهد. این یک موضوع گسترده است که در تمام مناطق شهری در نتیجه آلودگی رخ می دهد. پنجرههای کلاس هوابند نیستند، بنابراین، به مرور زمان، هوا ممکن است سخت شود. اگر این ساختمان مدتها پیش با مصالحی که از آن زمان ممنوع شدهاند، ساخته شده باشد، ممکن است این اتفاق بیفتد. یک بار در سال، کیفیت هوای داخل خانه باید آزمایش شود و اگر نتایج هشداردهنده باشد، مدیریت مدرسه باید تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از حذف آلاینده ها انجام دهد. در غیر این صورت، دانش آموزان با تعدادی خطرات جدی برای سلامتی روبرو هستند. دانش آموزانی که آلرژی دارند متوجه می شوند که علائم آنها بدتر می شود و دانش آموزان مبتلا به آسم ممکن است دچار بحران شوند. نیازی به گفتن نیست که عملکرد نیز کاهش می یابد، زیرا کودکان ممکن است دچار سردرد و عدم تمرکز شوند. پرورش غیر معمول نیست که والدین عملکرد ضعیف فرزندانشان در مدرسه را به گردن معلمان یا توانایی های شناختی فرزندشان می اندازند، در حالی که در واقع همه اینها ناشی از هوای بد است. </br> </br> •کپک و رطوبت. نشتی لوله ها، عایق بندی ضعیف و عملکرد ضعیف سقف. همه اینها یک محیط مرطوب ایجاد می کند که تنفس هوای کلاس را سخت می کند. حتی بدتر از آن، رطوبت بالا برای کپک، کپک و باکتری ها که کاملاً در آن رشد می کنند عالی است. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض کپک برای کودکان مبتلا به آلرژی و شرایط تنفسی بسیار خطرناک است و مطالعات نشان می دهد که برخی از گونه های کپک می توانند باعث سل شوند. </br> </br> •مواد سمی. همیشه به صاحبان خانه گفته می شود که اگر خانه هایشان بیش از 20 سال پیش ساخته شده است، باید با یک متخصص تماس بگیرند تا علائم آزبست را بررسی کند، آزبست که در آن زمان قانونی و به طور گسترده استفاده می شد، اما اکنون ممنوع شده است. مدارس نباید استثنا قائل شوند. اگر آثاری از آزبست در دیوارها وجود داشته باشد و کودکان پنج روز در هفته در معرض آن قرار گیرند، در معرض خطر ابتلا به بیماریهای جدی از جمله سرطان ریه هستند. آموزش جامع تربیت فرزند </br> </br> چگونه می توان اوضاع را بهبود بخشید؟ </br> </br> آسایش و امنیت دانش آموزان باید در اولویت مدیران مدارس در همه جا قرار گیرد و ایجاد محیطی دلپذیر اولین چیزی باشد که فراهم می کند. با این حال، فرآیندی که از طریق آن این ایمنی به دست می آید همیشه آسان نیست. عدم آگاهی و کمبود بودجه بزرگترین چالش است، به همین دلیل است که بسیاری از مدارس هنوز خطرات سلامتی دارند. </br> </br> -آگاهی. اولین قدم برای فراهم کردن شرایط یادگیری ایمن در مدرسه، درک بزرگترین خطرات سلامتی و عواملی است که باعث آنها می شود. </br> </br> -به روز رسانی دستورالعمل ها. مجموعه ای استاندارد از دستورالعمل ها به ساده سازی بازرسی و نگهداری ساختمان کمک می کند. </br> </br> -تامین مالی. کمبود بودجه برای ترمیم پرورش آسیب ها و بهبود شرایط تدریس یکی از بزرگترین چالش ها در مناطق ضعیف است. در حال حاضر، سازمان های غیردولتی تلاش زیادی برای کمک مالی به مدارس انجام می دهند. </br> </br> -پیدا کردن پیمانکاران تجاری خوب. هنگامی که بودجه کافی در دسترس است، قراردادها باید فقط با شرکت های حرفه ای که در زمینه تعمیرات تخصصی تخصص دارند منعقد شود
https://masiresaabz.com/?p=4003
پاسخ ها