Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

فن آوری در بین کودکان

 

 


در اینجا نحوه تربیت کودک با نگرش سالم نسبت به صفحه نمایش های درخشان و تربیت کودک دکمه های چشمک زن آورده شده است.

می‌توانید سعی کنید کودکی بدون صفحه بزرگ کنید، اما صادقانه بگوییم، این را روی صفحه می‌خوانید. مانند هر چیز دیگری، چالش در ایجاد تعادل بین ایده آل و واقعی به گونه ای است که برای خانواده شما مناسب است. همه‌گیری قوانین و شیوه‌های بسیاری از خانواده‌ها را تغییر داد، زیرا همه چیز از ملاقات با مادربزرگ، از شبکه‌های اجتماعی نوجوانان گرفته تا کلاس‌های ریاضی روی صفحه‌های نمایش شروع شد. و برخی از جنبه‌های این تجربیات ممکن است به شما کمک کند تا درباره تجربیات مثبتی که می‌خواهید در زندگی فرزندانتان ایجاد کنید، فکر کنید: قرارهای منظم برای تماشای فیلم به‌عنوان خانواده، خواندن کتاب در iPad، FaceTiming با برنامه‌های غیرعادی اقوام شهر اکنون فناوری نقش مهمی در زندگی کودکان ایفا می کند که وقتی در مورد آن صحبت می کنیم، در مورد همه چیز از خواب گرفته تا مطالعه تا زندگی اجتماعی صحبت می کنیم.  تربیت فرزند
اسکات اشتاینبرگ، یکی از نویسندگان کتاب «راهنمای والدین مدرن برای فیس بوک و شبکه های اجتماعی» می گوید: «تکنولوژی فقط یک ابزار است و می تواند بخش فوق العاده غنی از زندگی بچه ها باشد. او گفت: "بسیاری از چیزهایی که ما در مورد فرزندپروری پیرامون فناوری آموزش می دهیم، فقط تربیت اولیه است." "این به قانون طلایی می رسد: آیا آنها با دیگران به شیوه ای محترمانه و همدلانه رفتار می کنند؟" آموزش جامع تربیت کودک
آنا همایون، نویسنده کتاب «سلامت رسانه‌های اجتماعی: کمک به نوجوانان و نوجوانان» گفت: تلفن‌ها و رسانه‌های اجتماعی به بچه‌های بزرگ‌تر فرصت‌هایی را می‌دهند تا مسئولیت‌هایی را که قبلاً نداشته‌اند، مانند ارسال یا درخواست به اشتراک گذاشتن یک تصویر نامناسب حساب کنند. در دنیای دیجیتال نامتعادل رشد کنید.» والدین باید در مورد این جنبه از زندگی با فرزندان خود صحبت کنند تا فرزندان خود را تنها نگذارند.
و سپس مسئله محافظت از زمان خانواده مطرح می شود. آقای اشتاینبرگ توصیه می‌کند قوانینی را در خانه تنظیم کنید که زمان استفاده از دستگاه‌ها را تعیین می‌کند و خط‌مشی‌های روشن و متناسب با سن دارند تا بچه‌ها بدانند چه کاری می‌توانند انجام دهند و چه کاری نمی‌توانند انجام دهند.
برخی از این خط‌مشی‌ها برای همه سنین، از جمله والدین، مناسب خواهند بود، مانند:  تربیت فرزند
بدون تلفن سر میز شام.
یک ساعت قبل از خواب صفحه نمایش وجود ندارد.
این مهم است که آنچه را که موعظه می کنید، تمرین کنید. و اگر خانواده شما نیاز به تنظیم مجدد برخی از این قوانین با بازگشت کودکان به کلاس دارند، می توانید آن را با فرزندان خود در میان بگذارید و توضیح دهید که چرا استفاده از دستگاه ها به خوبی اهمیت دارد، اما محدودیت هایی را تعیین کنید. و علاوه بر وقت گذاشتن برای وعده های غذایی خانوادگی و گفتگوهای خانوادگی، والدین باید به جای اینکه آنها را به عنوان پرستار بچه با وسایل خود تنها بگذارند، با کودکان خردسال بنشینند و به کارهای آنلاین آنها نگاه کنند.


والدین به عنوان الگوهای دیجیتالی برای تربیت فرزندان


خانم همایون گفت وقتی والدینی می‌خواهند در شبکه‌های اجتماعی درباره کاری که کودک انجام داده است پست بگذارند که ممکن است باعث خجالت کودک شود، ارزش دارد که به عقب برگردیم و دلیل آن را بررسی کنیم. آیا آن را برای جلب توجه به خود ارسال می کنید؟ آموزش تربیت فرزند
همانطور که به حریم خصوصی دوستان، اعضای خانواده و همکاران احترام می گذارید، باید به حریم خصوصی فرزندتان نیز احترام بگذارید. به همان اندازه که ممکن است ارسال عکس های یک کودک نوپا برهنه به نظر زیبا برسد، سیاست "بدون لب به لب" را در نظر بگیرید. ممکن است این تصویری نباشد که فرزند شما می خواهد 15 سال بعد به تصویر بکشد.
خانم همایون گفت: «ما باید از سنین پایین به بچه ها بیاموزیم که رضایت چگونه است. "از زمانی که یک بچه 15، 16 یا 17 ساله است شروع نمی شود. زمانی شروع می شود که یک بچه 3 ساله است و او نمی خواهد برود عمویش را در آغوش بگیرد." یا زمانی که او نمی‌خواهد آن ویدیوی گریه او را برای یک اسباب‌بازی گمشده ارسال کنید.
فرزندان ما در حین رشد، ردپای دیجیتالی ایجاد خواهند کرد، و این یکی از کارهای ما خواهد بود که به آنها کمک کنیم، آنها را راهنمایی کنیم و آنها را وادار کنیم تا در مورد اینکه چگونه ممکن است چند سال آینده به نظر برسد - می‌توانید با احترام به حریم خصوصی آنها و درخواست شروع کنید. استانداردهای یکسان در طول زندگی خود.


اسباب بازی های فنی برای تربیت فرزندان


به راحتی می توان اسباب بازی های با فناوری پیشرفته را فقط به عنوان زنگ ها و سوت های گران قیمت رد کرد، اما اگر گزینه های غنی تر را انتخاب کنید، می توانید اسباب بازی هایی پیدا کنید که به رشد کودکان کمک می کند. با این حال، برای کودکان خردسال، چیزهای زیادی می توان گفت که به آنها اجازه می دهد تا حد امکان، نسخه های غیر دیجیتال بلوک ها، پازل ها، نقاشی های انگشت و بقیه اسباب بازی هایی را که تجربه های لمسی و حرکتی ظریفی را ارائه می دهند، کشف کنند. همانطور که کودکان بزرگتر می شوند، برخی از بازی های با فناوری پیشرفته تفکر پویا، حل مسئله و بیان خلاق را تشویق می کنند. آموزش جامع تربیت فرزند
«این بازی‌های با فناوری پیشرفته می‌توانند فرصتی برای پیوند با فرزندانتان باشند. در مورد نحوه تفکر و علایق آنها بیشتر بیاموزید.» آقای اشتاینبرگ گفت. برخی از بازی‌ها بچه‌ها را تشویق می‌کنند تا بخشی از یک تیم باشند یا تیم را رهبری کنند. و دیگران به آن‌ها اجازه می‌دهند وحشی‌تر از آنچه در زندگی واقعی باشند – به روش‌هایی که والدین می‌توانند قدردانشان باشند: «شما نمی‌توانید همیشه گلوله‌های رنگ را در اطراف خانه پرتاب کنید، اما در دنیای دیجیتال می‌توانید.»
سن مناسب برای گوشی؟  تربیت فرزند
آقای اشتاینبرگ گفت: "بسیاری از کارشناسان می گویند که حدود 13 است، اما پاسخ عملی تر زمانی است که آنها به آن نیاز دارند: زمانی که آنها خارج از نظارت مستقیم شما هستند." خانم همایون آنها را برای زمینه‌های خاص توصیه می‌کند، مثلاً برای کودکی که ممکن است بین دو خانه رفت و آمد کند و در اواخر تمرینات ورزشی پیمایش کند.

دسترسی پلکانی به فناوری را در نظر بگیرید، مانند شروع با تلفن تاشو، و به کودکان یادآوری کنید که امتیازات و مسئولیت ها دست به دست هم می دهند. گسترش دسترسی کودک به فناوری شخصی باید به استفاده مناسب از آن بستگی داشته باشد.

 

https://masiresaabz.com/product/%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D8%B4%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82/

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋