Mojtaba Jafari

Mojtaba Jafari

یوان چین در معاملات بین المللی

 

یوان در تاریخ

"درجه" سکه یک ارزیابی بصری از اندازه سایش روی یک سکه است. سکه‌های با سایش کم بیشتر ارزیابی می‌شوند قیمت یوان امروز و در نتیجه هزینه‌های بیشتری نسبت به سکه‌هایی که سایش زیادی دارند کاهش می‌یابد. با این وجود، سکه‌های بی‌کیفیت و فوق‌العاده غیرمعمول بدون شک می‌توانند مهم‌تر از همه سکه‌های در دسترس‌تر و درجه بالاتر تاریخ‌های معمولی باشند.

در دوره های طولانی اولیه جمع آوری قطعات ضرابخانه، از سه عبارت کلی برای نشان دادن درجه یک سکه استفاده می شد:

عالی - جایی که ظرافت ها قابل توجه بود، اما سطح آن فرسوده شده بود

خوب - ویژگی‌ها کمتر فرسوده شده بودند و براقیت نعنایی روی سطوح نمایش داده می‌شد.

بدون گردش - جزئیات تیز بودند و درخشندگی به سمت وضعیت سکه در ضرابخانه پیش از انتشار عمومی حرکت می کرد.  طلا

از آنجایی که بازار اقتدار سکه ها در اواخر قرن نوزدهم و اواسط قرن بیستم به سرعت پر شد، آشکار شد که استاندارد ارزیابی دقیق تری مورد نیاز است. چند سکه اساساً ریزتر از سکه‌های دیگر بودند و برخی از سکه‌های چرخش نشده درخشندگی بیشتر و چک بسیار کمتری نسبت به سایرین نشان دادند. عباراتی مانند "جواهرات بدون گردش" و "به طور استثنایی خوب" شروع به استفاده کردند، زیرا تصاویر بازبینی دقیق تر، تخمین دقیق تری را برای بازار پرخروش اقتدار در نظر گرفتند. در سال 194 8، یک سکه شناس برجسته به نام دکتر ویلیام شلدون تلاش کرد تا با پیشنهاد چیزی که در حال حاضر به عنوان مقیاس شلدون شناخته می شود، ارزیابی سکه را عادی کند. قیمت یوان چین

مقیاس شلدون که به خاطر اثر مشهورش Penny Whimsy به یاد می‌آید، در ابتدا به صراحت برای سکه‌های بزرگ ایالات متحده تدوین شد، اما در حال حاضر برای همه سریال‌ها اعمال می‌شود. مقیاس از 0 تا 70 است که 0 نشان می دهد که شما می توانید درک کنید که زمانی یک سکه بوده است در حالی که 70 نشان می دهد که عالی است. 60 بدون چرخش است، چیزی که کل جمعیت در مورد آن فکر می کنند عالی است، بدون فرسودگی. یک برنامه ریزی فوری از این مقیاس تا اصطلاحات گرافیکی تثبیت شده وجود دارد، با این حال آنها معمولاً به طور مشابه مورد استفاده قرار نمی گیرند.  طلا

موارد زیر ویژگی های کلی است که درجه های سکه متمایز را در چارچوب ایالات متحده مشخص می کند. هنگام بررسی سکه ها، باید به هرگونه تغییر شکل، مانند پیچ ​​خوردگی، خراشیدگی و غیره اشاره کرد.

بازال یا فقیر - (PO1) قطعه فلزی که می توان آن را به عنوان یک سکه تشخیص داد.

معقول - (FR2) نوع سکه را می توان تشخیص داد، تاریخ می تواند قابل توجه باشد. قیمت یوان

درباره Good - (AG3) تاریخ را می توان مطالعه کرد، با این حال بخش هایی از سکه و افسانه صاف پوشیده می شوند.

عالی – (G4 و G6) افسانه‌ها، طرح‌ها و تاریخ‌ها قابل توجه هستند اما به شدت فرسوده شده‌اند.

عالی - (VG8 و VG10) طراحی ها و تاریخ مشخص هستند اما از نظر ظرافت ها ناقص هستند. "لبه کامل" (خط اطراف لبه سکه که در آن بالا آمده است) باید قابل توجه باشد.

خوب - (F12 و F15) همه ظرافت های مهم با ظرافت های مهم اساساً کامل قابل توجه خواهند بود. برای این وضعیت، "خوب" وضعیت سکه را به تصویر می کشد - نه فضیلتی را که قبلاً به تصویر کشیده شد.

بسیار خوب - (VF20، VF25، VF30، و VF35) ظرافت های بیشتر با ظرافت های قابل توجه برای همه مقاصد قابل توجه است.  طلا

فوق‌العاده خوب (XF یا EF) - (EF40/XF40 و EF45/XF45) سایش سبک در فوکوس‌های بالا با کمی درخشندگی نعناع. 

تقریباً بدون گردش (AU) - (AU50، AU53، AU55، و AU58) نشانه‌های کوچکی از سایش در قابل توجه‌ترین فوکوس‌ها با حداقل بخشی از براقیت نعناع موجود است.

بدون گردش (UNC) یا حالت نعناع - (MS60 تا MS70 جامع) هیچ نشانه ای از سایش برای برخی خراش ها یا چک های کوچک وجود ندارد. قيمت يوان چين امروز

تأیید - (PR یا PF؛ تکلیف ریاضی معمولاً در محدوده 40 و 70). قطعات نعناع فوق‌العاده برای گردآورندگان ضربه خورد. به طور کلی مانند سطح منعکس می شود. ضربه شنی و تایید مات در برخی از سری ها.

حالت ضرابخانه (MS) - (حالت ضرابخانه 60 - 70) "بی گردش" و "حالت ضرابخانه" اصطلاحاتی هستند که معمولاً برعکس استفاده می شوند. MS 70 به عنوان یک سکه ایده آل در نظر گرفته می شود. با وجود این واقعیت که برای سکه‌های شمش جدید و فعلی، درجه MS-70 طبیعی است، تقریباً به سختی هر سکه‌ای معمولی به عنوان MS-70 در نظر گرفته می‌شود.

اصول ارزیابی در کشورهای مختلف متنوع است. اصول اساسی اعمال شده در خارج از ایالات متحده در جدول همراه معرفی شده است. این بررسی خارجی از وضعیت وجود یک سکه، با حمایت یک تضمین، و یک سازمان عمومی از فروشندگان قابل اعتماد سکه، نوع شگفت‌انگیزی محکمی از بیمه را برای مشتریان غیرمعمول سکه ارائه کرد که سپس می‌توانستند با اطمینان قابل‌توجهی در بازار سکه شرکت کنند.

 

 

https://talakar.com/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%86-%DA%86%DB%8C%D9%86/

Mojtaba Jafari
Mojtaba Jafari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋