آی تی جو

آی تی جو

رسانه تخصصی فناوری اطلاعات

موزیلا اقدامات انحصارطلبانه گوگل را عامل افت مرورگرش می‌داند

تا همین چند سال پیش گوگل کروم، رقابت سنگینی با مرورگر موزیلا فایرفاکس برای جذب کاربر داشت. اما با گسترش سیستم‌عامل اندروید و تبدیل مایکروسافت اج به یک مرورگر بر پایه کرومیوم، موزیلا فایرفاکس از چرخه رقابت تا حد زیادی حذف شد و گوگل کروم در صدر از دیگر مرورگرها فاصله گرفت.

حالا موزیلا گزارشی منتشر کرده است که نحوه اعمال نفوذ گوگل، اپل و مایکروسافت بر کاربران خود در تلاش برای تحمیل اکوسیستم برنامه‌های خود و مرورگرشان شرح می‌دهد.

گوگل مرورگر کروم و اندروید را می‌سازد، اپل سافاری و macOS/iOS را  می‌سازد و مایکروسافت اج و ویندوز را می‌سازد. همه آن‌ها، به درجات مختلف،  کاربران را به سمت مرورگرهای خود سوق داده‌اند و به طور هدفمند، تغییر به  مرورگر دیگر را از طریق یکپارچه‌سازی سنگین و انبوهی از اعلانات برای  جلوگیری از تغییر مرورگر، دشوار کرده‌اند.

دسترسی به گوگل از یک مرورگر غیر کروم، درخواستی را برای شما نشان می‌دهد  که کروم را دانلود کنید و اگر از ویندوز استفاده می‌کنید، احتمالاً با  درخواست‌های همیشگی مایکروسافت برای ترغیب شما به استفاده از مرورگر اج  آشنا باشید. این استراتژی‌ها تا حدی موفقیت‌آمیز هستند و یک مزیت ناعادلانه  در برابر سازمان‌های غیرانتفاعی مانند موزیلا هستند، که این نوع کشش را  برای کاربران ندارند.

البته این که چگونه فایرفاکس به عنوان یکی از  مرورگرهای برتر سقوط کرد، داستان دیگری است، اما موزیلا یک نکته دارد: اقدامات ضدرقابتی همیشه در فضای مرورگر وجود دارد و آن‌ها به طور  فزاینده‌ای به یک مشکل تبدیل شده اند. در حالی که به نظر می رسد همه با  استفاده از کروم کنار آمده‌اند، شرایط ایجاد شده می تواند به شدت برای رقبای جدید مانند Brave و Vivaldi خصمانه باشد.

آی تی جو - اخبار تکنولوژی و فناوری اطلاعات

 

آی تی جو
آی تی جو رسانه تخصصی فناوری اطلاعات

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋