iranjaahesh

iranjaahesh

مزایای بوستر پمپ آبرسانی چیست؟

تامین آب با فشار قوی در ساختمان ها که از طریق نصب یک عدد بوستر پمپ آبرسانی محقق می شود. این پمپ گراندفوس آب می تواند همراه با مکش آب در لوله از آبرسانی های شهری، سطح دبی را خیلی افزایش داده و آن فشار مطلوب را تأمین خواهد کرد.

در ساختمان های بسیار بلند مرتبه، بوستر پمپ آبرسانی نیاز است آب راهی ارتفاع های قابل توجهی شود، استفاده از بوستر پمپ ها بسیار ضروری به نظر خواهد رسید. تا بتوانیم حجم قابل قبولی از آب ها را در بالاترین ارتفاع طبقات ساختمان ‌ها داشته باشیم. در این بین مشکلاتی نظیر نوسانات می تواند، فشار آب و عملکرد پمپ گراندفوس را تحت تاثیر قرار دهد.

نوسان ها در فشار آب، اگر راهی شیر خروجی منزل ها باشند، اتفاق مورد پسندی نخواهد بود. مخصوصا اگر این اتفاق در یک مجتمع های بزرگ مسکونی اتفاق بیافتد. اهمیت استفاده از بوستر پمپ آبرسانی را نمی توان در واحد های مجزا از مجتمع های مسکونی درک کرد. برای همچین مکانی یک پمپ ساده به راحتی پاسخگو خواهد بود. هر چند ممکن است که همان پمپ گراندفوس نیز نتواند خلق سطح دبی ثابت برای مجتمع ها برنیاید.

از کاربرد های بوستر پمپ آبرسانی می توان به آبرسانی مجتمع ها نظیر برج ها، مدارس، بيمارستان ها، سالن های ورزشی و تفريحی ورزشی، ساختمان های مسکونی و آپارتمان ها و غيره اشاره کرد.

کاربرد های بوستر پمپ آبرسانی چیست ؟

از مزایا های بوستر پمپ آبرسانی می توان به مصارف آبياری، تغذيه برای سيستم آب های بهداشتی، استفاده در سیستم های خنک کننده، استفاده در کارخانجات و واحدهای صنعتی، تقويت ایستگاه فشار و خطوط های انتقال آب و استفاده در مصارف آبياری و کشاورزی.

از اجزای بوستر پمپ آبرسانی می توان به پمپ، الکتروموتور، شير فلکه، کلکتور مکش و دهش، شير يک طرفه، لرزه گیر، صافی، منبع دیافراگمی، مانومتر، سنسور یا پرشر سوئیچ، فلنج ها و اتصالات تبدیلی، شاسی، کوپلینگ، اینورتر، PLC یا کنترلر، فیوز اصلی، بی متال يا کلید های حرارتی، فیوز های فرعی، كنترل فاز و کنتاکتور، رله، فریم و کنترل سطح اشاره کرد.

در سيستم دور متغیر به PLC  یا برد الكترونيكي اضافي نياز نیست و كليه محاسبات و كنترل ها از طريق اينورتر های مخصوص بوسترپمپ صورت خواهد پذيرفت.

 اينورتر ها قابليت های برنامه پذيری توسط کامپيوتر ها را دارا می باشد. بنابراين بوستر پمپ آبرسانی و کل يونيت ها مي توانند با يک برنامه ریزی کامپيوتری ويژه راه اندازی و کنترل شوند. نصب و تخلیه شیر های هواگیری و جداگانه برای سنسور و مانومترها الزامی می باشد.

کاربرد های پمپ گراندفوس طبقاتی

از انواع این پمپ ها می توان به پمپ سیرکولاتور، طبقاتی، دوزینگ، خودمکش، کفکش و سانتریفیوژ اشاره کرد. شرکت گراندفوس در سال 1945 توسط پاول دو جنسن در کشور دانمارک تاسیس شد.

با استفاده از PLC های هوشمند با برندی مانند اشنایدر در سيستم با دور ثابت و استفاده از سيستم های دور متغير از طریق اینورتر ها در بوسترپمپ ها استهلاک و مصرف انرژی را به حداقل خواهد رساند.

در زمانی که حداکثر مصرف آب، شاهد بهره گیری از تمام ظرفیت های مجموعه مسکونی پمپ های نصب شده در بوستر پمپ ها هستیم. تا زمانی که مصرف آب کاهش پیدا کند، تنها قسمتی از ظرفیت پمپ گراندفوس مورد استفاده قرار می گیرد.

از مزیت های بوستر پمپ می توان به سیستم‌های آب شیرین کن، بوستر پمپ آبرسانی، سیستم تهویه

 آبرسانی به بویلر و فواره‌ها، استفاده در صنایع مواد غذایی، دارویی، نساجی، پتروشیمی، تصفیه آب و فاضلاب، تزریق کاستیک، تنظیم PH آب، تزریق مواد ضد کف، تزریق اسانس کنسانتره و تزریق رنگدانه و پرمنگنات سدیم اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از بوستر پمپ آبرسانی به وب سایت ایران جهش https://iranjaheshbf.com/ مراجعه کنید.

iranjaahesh
iranjaahesh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋