سعید حاتمی

سعید حاتمی

توسط ۲ نفر دنبال می شود

بیلبورد تبلیغاتی و انواع آن

 

انواع بیلبورد تبلیغاتی

بیلبورد در دوران جنگ جهانی دوم پدیدار شد و همچنان پس از گذشت چندین سال جهت تبلیغات محیطی استفاده می شوند. البته با پیشرفت تکنولوژی این بیلبورد ها به انواع مختلفی تبدیل شدند و حتی به شکل بیلبورد های دیجیتالی و تلویزیون های شهری هم پدیدار شدند.
استفاده از انواع بیلبورد تبلیغاتی همیشه مورد استقبال برند ها و کسب و کار های بزرگ و کوچک قرار گرفته است.

تبلیغات شهری یا محیطی همچنان طرفداران زیادی دارد و تاثیر بسیار زیادی بر روند رشد کسب و کار ها دارد. 99 درصد از تمامی مردم حداقل روزی یکبار به هر یک از انواع بیلبورد تبلیغاتی نگاه می کنند و جزو پر بازدید ترین انواع تبلیغات محیطی محسوب می شود.

از آنجا که بیلبوردها معمولا فقط با یک نگاه دیده می‌شوند، احتمالا انواع بیلبورد تبلیغاتی را در روز مشاهده می‌کنید. اخیرا طراحی بیشتر بیلبورد ها باعث جلب توجه مخاطب می شود نه اندازه این تابلو های غول پیکر. اکثر مردم تمامی انواع بیلبورد تبلیغاتی را به یک نام و آن هم بیلبورد می شناسند اما این تابلو ها نام ها و کارایی های متفاوتی دارند.

بیلبورد:

این سازه ها که در ابعاد بزرگ و معمولا دارای روشنایی است در معابر شهری یا جاده ای قرار گرفته است گزینه مناسبی برای تبلیغات محیطی است و در حاشیه خیابان ها، بزرگراه ها، آزادراه ها و جاده ها قرار می گیرد. اصلی ترین اجزای بیلبورد تبلیغاتی فونداسیون، پایه بیلبورد و صفحه نمایشگر آگهی هستند. بیلبورد ها معمولا قیمت بالایی نسبت به دیگر سازه ها دارند. دلیل قیمت بالای این سازه ها هم محبوبیت و فراوانی این سازه هاست.

مزایا و معایب این یک از انواع بیلبورد تبلیغاتی چیست؟

قیمت بیلبورد نسبت به تبلیغات تلویزیونی کمتر است و تقریبا قدرت تاثیرگذاری و برند سازی یکسانی دارند. به همین دلیل برای کسب و کار های کوچکی که به دنبال افزایش اعتبار برند خود هستند اما قادر به انجام تبلیغات تلوزیونی نیستند بهترین ابزار تبلیغاتی جایگزین است. همچنین استفاده از بیلبورد ها می تواند ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب نسبت به تبلیغات دیجیتال داشته باشد.

از معایب این یک از انواع بیلبورد تبلیغاتی می توانیم به قیمت بالای آن نسبت به تبلیغات دیجیتال اشاره کنیم. یکی دیگر از معایب این ابزارها زمان کوتاه برای انتقال پیام است. چون مردم به سرعت از مقابل آنها عبور می کنند. پس باید در طراحی تبلیغات برای بیلبورد ها خلاقیت به خرج داد تا در کوتاه ترین زمان ممکن و البته با بیشترین جذابیت پیام را به مخاطب منتقل کرد.

عرشه پل:

پل های هوایی یکی دیگر از انواع بیلبورد تبلیغاتی هستند و امروزه فقط برای تردد عابرین یا اتومبیل ها ساخته نمی شوند و عرشه ی این پل ها مکان خوبی برای تبلیغات هستند و تبدیل یکی از روش های تبلیغاتی مرسوم شده است. تبلیغات محیطی با این رسانه تبلیغاتی به این صورت است که بر روی عرشه پل هوایی صفحه نمایشگر نصب می شود و آگهی تبلیغاتی بر روی این صفحه قرار می گیرد و این ابزار دید بسیار خوبی برای خودرو های در حال عبور و مرور دارد. این تابلو ها تقریبا قیمت و اثر گذاری یکسانی نسبت به بیلبورد ها دارند.

استرابورد:

استرابورد نوعی ابزار بادبانی و به نوعی یک استند و پرتابل تبلیغاتی ایستاده است.استرابورد ها نسبت به بیلبورد ها ابعاد کوچکتری دارند و 12 متری هستند و معمولا دارای روشنایی نیستند. این سازه ها نیز دارای محبوبیت زیادی هستند و علت آن فراوانی آن است. به دلیل ابعادی که دارند از این سازه ها در تمام سطح شهر حتی خیابان هایی که فضای کمی در حاشیه خود دارند استفاده می شوند.

مزایا و معایب استرابورد تبلیغاتی

از مزایای این یک از انواع بیلبورد تبلیغاتی می توان به فراوانی آن در تمامی خیابان های شهر نام برد. برخی از خیابان ها به دلیل داشتن فضای کم مناسب برای نصب بیلبورد نمی باشند و پل هوایی نیز در آنها وجود ندارد پس بهترین روش استفاده از استرابورد است. این سازه قیمت کمتری نیز نسبت به سایر تابلو های تبلیغاتی دارند.

از معایب استرابورد ها می توان به کوچک بودن اندازه و نداشتن روشنایی نام برد. البته تمامی استرابورد ها بدون روشنایی نیستند و امروزه شرکت های تبلیغاتی از روشنایی برای استرابورد ها استفاده می کنند اما اصولا این سازه ها بدون نور ساخته می شدند.

لایت باکس

لایت باکس یکی از انواع بیلبورد تبلیغاتی است که معمولا به شکل های ایستاده و یا دیواری مورد استفاده قرار می گیرند. از این تابلو ها معمولا در فضاهای سالنی مانند مترو، فرودگاه، مراکز خرید و.. استفاده می شود البته در تبلیغات محیطی هم مورد استفاده قرار می گیرند اما در شرایطی که آسیب کمتری می بینند و کمتر در معرض نور خورشید یا باران قرار بگیرند.

مزایا و معایب استفاده از لایت باکس

لایت باکس ها بهترین ابزار برای استفاده در مکان های پوشیده هستند و زیبایی و جذابیت بالایی دارند اما تنها عیبی که دارند این است که مناسب فضای بیرونی نیستند.

سی ال بی

سی ال بی (City Light Billboard ) یکی از انواع بیلبورد تبلیغاتی است که به شکل پنل های شیشه ای هستند و ابزاری مهم در تبلیغات محیطی محسوب می شوند. این ابزار ها دید بسیار خوبی برای همه ی عابرین چه سواره و چه پیاده دارند و تاثیرگذاری بالایی در تبلیغات دارند و ابزار و محلی مناسب برای قرار گیری آگهی های تبلیغاتی شماست.

تلویزیون شهری

این نوع تبلیغات که تبلیغات محیطی دیجیتال هم نام دارند بر روی تلویزیون های شهری اجرا می شوند و هزینه این نوع تبلیغات نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی بیشتر است. البته اگر محتوای جذابی برای این تبلیغات داشته باشیم قطعا تاثیر گذاری بالایی خواهد داست.

از معایب تلویزیون های شهری قیمت بالا و کم بودن تعداد این سازه ها می توان نام برد.

کدام یک از انواع بیلبورد تبلیغاتی را انتخاب کنیم؟

برای انخاب هر یک از انواع بیلبورد تبلیغاتی باید به مکان نصب، فضای تبلیغاتی جهت طرح آگهی و مخاطبان خود توجه کنیم و سپس با توجه به بودجه مورد نظر اقدام به اجاره بیلبورد کنیم. برای اینکه بدانید بهترین ابزار تبلیغات محیطی برای تبلیغات شما کدام یکی از سازه هاست نیاز به مشاوره تبلیغاتی دارید که تیم مشکات با داشتن تجربه چندین ساله در حوزه تبلیغات و بازاریابی بهترین کمک را می تواند به شما بکند.

منبع: آژانس تبلیغاتی مشکات

 

 

سعید حاتمی
سعید حاتمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋