info16

info16

توسط ۲ نفر دنبال می شود

انجام ازمایش های خون و چکاپ در منزل راهی برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای همه گیر

اگرچه امروزه آزمایش های بسیار دقیقی وجود دارد که می تواند ارزش میکروسکوپی کوچکترین اجزای موجود در سلول های سرطانی بدن را اندازه گیری کند، یا در هر زمان پروتئین ها یا عناصر شیمیایی جدیدی معرفی می شوند که اندازه گیری آن ها در خون یا سایر مایعات بدن می تواند به پزشکان در تشخیص بیماری ها کمک کند، اما برای اکثر افراد،  همانطور که برای بسیاری از پزشکان، کلمه "آزمایش" یادآور یک آزمایش خون کامل است، که، آن را یک آزمایش شناخته شده است که در آن تعداد سلول های خونی اصلی اندازه گیری شده است. آزمایش خون، یا CBC که مخفف «شمارش کامل خون» است، یکی از اساسی ترین و در عین حال آزمایش های اصلی است که می تواند برای تشخیص بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار گیرد و مهم تر از آن، نشان دهنده شرایط عمومی و حیاتی بدن هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجزای این آزمایش و درک اینکه برخی حروف انگلیسی با اعداد به چه معناست.

 

گلبول های قرمز و آزمایش خون

گلبول قرمز مخفف کلمه "اریتروسیت"است. این گلبول های قرمز یا همان گلبول های قرمز خون در واقع بخش اصلی خون و عامل قرمز هستند. رنگ قرمز به این دلیل است که ماده ای به نام هموگلوبین وجود دارد که به سلول های قرمز خون و غیره کمک می کند. برای انجام وظیفه اصلی یعنی حمل و نقل اکسیژن و دی اکسید کربن. به طور خلاصه می توان گفت که سلول های قرمز خون وسیله ای برای انتقال اکسیژن از ریه ها به سلول های باقی مانده بدن هستند.
مقادیر طبیعی: از 4.7 تا 6.1 میلیون میکرولیتر خون. این تعداد برای زنان و بیشتر برای کودکان کمتر است.

 ازمایش چکاپ چه چیزی را نشان می دهد?

اختلالات لخته شدن خون یا خونریزی ظاهرا ناشی از محل زخم, سوتغذیه و کمبود اهن و یا عدم ب 12, و غیره. از بین بردن سلول های خونی و یا همولیز, در واقع, در برخی از بیماری های خاص, مانند همولیز, برخی از مشکلات ژنتیکی, مانند اریتروسیت سلول داسی شکل در خون و مشکلات مغز استخوان, و غیره. منجر به کاهش تعداد گلبول های قرمز خون می شود.نارسایی و برخی مشکلات کلیوی و بیماریهای مزمن و سرطانها و همچنین بیماریهای روماتیسم باعث از دست رفتن گلبولهای قرمز خون در خون و کاهش این مقدار در برگه تست میشوند.

* چه باعث بهبود وضعیت?

تعداد زیادی از گلبول های قرمز خون ممکن است توانایی بالایی برای حمل اکسیژن را نشان دهند. برخی از ورزشکاران, و همچنین کسانی که در ارتفاع به دلیل کمبود اکسیژن در هوا زندگی می کنند, افزایش ترکیب سلول های قرمز خون. بیماری ریه یا اداره بیمه بازنشستگی ملی " هر بیماری که باعث هیپوکسی مزمن (کمبود طولانی مدت اکسیژن در بدن), مانند نقص مادرزادی قلب, همچنین تولید بیشتر سلول های قرمز خون.

● ورتکس :

اریتروسیت به طور طبیعی در مغز تشکیل, استخوان ها, و غیره. روزهای زندگی و خون و در پایان زندگی عناصر خرد کننده و سازنده ای را برای دگرگونی دریافت می کنند.
- تعداد سلول های قرمز خون در دوران بارداری نشان داده شده است که کمی کمتر به طور طبیعی, از حجم مایعات در خون افزایش یافته است.
سلول های قرمز خون در واقع نشان دهنده تعداد دقیق سلول های قرمز خون در 1 میلی لیتر خون محیطی.
بسته به نوع لابراتوار و نوع کیت مورد استفاده مقیاس تعداد سلول ممکن است متفاوت باشد.
- استفاده از داروهایی مانند کلرامفنیکول نیز سلول های قرمز خون را کاهش می دهد.

 

● اچ سی تی

هماتوکریت یا اچ سی تی نیز یکی از مقادیر اندازه گیری شده سلول های قرمز خون است. به طور کلی)) همچنین)) به این معنی اتو و در همه جا در هر کلمه به نظر می رسد "" این کلمه دارای ارتباط با سلول های قرمز خون. درصد هماتوکریت از حجم کل خون, زیرا به خوبی. گلبول های قرمز خون در یک لوله تست برای رسوب خون قرمز در مقایسه با ارتفاع کلی خون اندازه گیری شده اندازه گیری می شوند. به دلیل بیماری و شرایط مختلفی که گلبول های قرمز خون و اچ جی بی می توانند تست ها و آزمایش خون در منزل و چکاپ کامل را انجام دهند و مقدار سلولهای خونی را اندازه گیری کنند. اندازه گیری گ. تی به طور مستقیم می تواند مقدار هموگلوبین و سلول های قرمز خون در خون را نشان می دهد. این عدد است که معمولا " مشخص شده به عنوان یک درصد .

ارقام نرمال: برای مردان 42 تا 52 درصد و برای زنان از 37 تا 47 درصد طبیعی است. در زنان باردار این شاخص بیش از 33 استاندارد است.
محدوده خطر: اچ سی جی بیش از 60 درصد و کمتر از 15 درصد باید باعث نگرانی پزشک شود.
ب) چه چیزی را کاهش می دهد?
تقریبا به همان دلایل به عنوان گلبول قرمز, گیگابایت به علاوه شرایط مانند هیپرتیروییدیسم, سیروز, نارسایی مغز استخوان و میلومای چندگانه کاهش هماتوکریت.
ج) چه باعث بهبود وضعیت?
سوختگی, اسهال شدید, بیماری های انسدادی ریوی, از دست دادن بیش از حد اب, تولید بیش از حد سلول های قرمز خون عوامل افزایش گونادوتروپین جنین هستند.

نکته: ●
- بیماری هایی که باعث اشکال غیر طبیعی سلول های قرمز خون (مانند کم خونی سلول داسی شکل) تغییر مقدار اچ سی جی.
- هنگامی که تعداد گلبول های سفید خون بسیار بالا است مقدار گونادوتروپین جنین تاثیر می گذارد.
اگر اندازه گلبول های قرمز طبیعی باشد مقدار هماتوکریت 3 برابر مقدار هموگلوبین است.
هماتوکریت نباید بلافاصله پس از خونریزی شدید اندازه گیری شود.

 

●گلبول سفید

این سه حرف به معنی "سلول های سفید خون" و نشان دهنده سلول های سفید خون. اندازه گیری تعداد سلول های خونی, لکوسیت, یکی از روش های اصلی برای تعیین حضور عفونت در بدن است که سلول هایی که سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهند از نظر بیماری های عفونی و واکنش های مخلوط به نشان می دهد.
مقدار بیماری قلبی شامل دو بخش است. اولا تعداد کل لکوسیت ها در یک میلی لیتر خون و مولفه دیگر تعداد این سلول ها را از مولفه ای به مولفه دیگر شمارش می کند زیرا گوساله های سفید از پنج گونه مختلف تشکیل شده اند که برای هر یک از این گونه ها ارزش بالا و پایین دارند. یک معنای خاص. کلمه "تفاوت" نوشته شده در جلوی تی سی به این معنی است که تست خون درخواست شمارش انواع مختلف سلول های سفید خون است.

شاخص های طبیعی در بزرگسالان و کودکان بیش از سن سال, تعداد لکوسیت از هزاران نفر به هزاران در هر میلی لیتر خون طبیعی است.
الف) محدوده خطر: لکوسیت کمتر از 2500 و بیش از 30000 بیماری است که گاهی اوقات می تواند خطرناک باشد.
ب) چه چیزی را کاهش می دهد?
پهلو به پهلو و یا کاهش تعداد سلول های سفید خون به مقادیر زیر (4000), گفته شده است که این معمولا منجر به شکست مغز, استخوان ها, مسمومیت, عفونت دارویی بسیار بالا, و غیره. و غیره. بیماری, بیماری های خود ایمنی و ایدز ظاهر می شود. با بسیاری از انواع نارسایی مغز استخوان (به عنوان مثال پس از شیمی درمانی پرتو درمانی و ریوی) این مقدار در حال کاهش است.
ج) چه باعث بهبود وضعیت?
افزایش تعداد سلول های سفید خون لکوسیتوز نامیده می شود و گفته شده است که ارزش بیش از ده هزار (10,000), که معمولا نشان می دهد عفونت, التهاب, تخریب بافت های بدن و یا لوسمی یا لوسمی. صدمات, استرس و تب نیز افزایش تعداد سلول های سفید خون.

نکته: ●

عمل اصلی توپ سفید مبارزه با عفونت و از بین بردن عوامل خارجی و تحریک کننده است و در مورد حساسیت این سلول ها واکنش را به عهده دارند.
- تغییر در هر نوع بیماری روانی معنی خاص خود را دارد و ممکن است عفونت توسط میکروب ها و ویروس ها و یا حتی استرس نشان می دهد.
- فعالیت بدنی شدید و تمرینات بدنی سنگین افزایش تعداد سلول های سفید خون در خون در حالی که برای. بارداری و زایمان نیز این مقدار را افزایش می دهد.

 

 

منبع اصلی:                  anyazma.com

info16
info16

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋