info16

info16

توسط ۲ نفر دنبال می شود

خوابیدن دیر هنگام و اشکال آن

 

سیستم بدن انسان به گونه ای تنظیم شده است که آب ، غذا و خواب برای حفظ سلامت مورد نیاز است. در طول روز ، بدن انسان خسته می شود و باید بازسازی شود. زمان خواب بدن می تواند بهبودی را سرعت بخشد و آن را ارتقا دهد. همچنین ، قبل از رفتن به رختخواب ، سطح هورمون ها در بدن تغییر می کند ، که برای سلامت انسان ضروری است.

اما در خواب ، برای بدن با کیفیت بالا مفید خواهد بود. یکی از عوامل موثر در کیفیت خواب خواب زود است. در این مقاله ، ما به اهمیت خواب زودهنگام و عواقب خواب دیر نگاه خواهیم کرد و به بررسی راه های درمان بی خوابی ، از طریق طب ، ورزش ، دارو می پردازیم.

 

اهمیت خواب زودهنگام چیست ؟

خواب به موقع و با کیفیت بالا تاثیر زیادی بر سلامت بدن انسان و سلامت روان دارد. اواخر خواب باعث می شود یک فرد احساس خستگی و خستگی زمانی که او از خواب بیدار می شود و افرادی که خواب دیر به احتمال زیاد به افسرده. علاوه بر این ، در اواخر خواب منجر به این واقعیت است که شما از دست دادن زمان مفید در طول روز و نمی تواند به کار می کنند. بر خلاف این تصور که اکثر مردم و شیوه زندگی است که جلوتر از خواب زود هنگام و کیفیت خواب برای ما به آدرس آنها مهم است.

چرت زدن سریع روحیه خود را بهبود می بخشد و باعث می شود شما خوش رفتار ؛

متاسفانه شایع ترین روش برای مقابله با اختلالات خواب در کشور ما،استفاده از قرص خواب است.بدون توجه به عوارض زیان آور و مرگبار این قرص ها.

بیایید به طور منطقی و بدون طرفداری به این قرص ها یک نگاهی بیندازیم.کاری که قرص خواب می کند این است که سیستم سمپاتیک و در کل سیستم آدرنرژیک شما را خاموش می کند و شما در واقع یک بیهوشی خفیف را تجربه می کنید.در خواب طبیعی نیز این اتفاق می افتد ولی فرق آن با قرص خواب این است که وقتی فرد خوابش می برد،به طور طبیعی سیستم آدرنژیک او خاموش می شود.ولی با استفاده از قرص خواب،این کار به زور و به طور مصنوعی انجام می گیرد.اگر استفاده از این قرص ها برای مدتی طولانی ادامه یابد،تنظیم سیستم آدرنرژیک شما به هم خواهد خورد و منجر به اتفاقات ناگوار بسیاری خواهد شد.

 

 

خواب به موقع استرس را کاهش می دهد

کمبود خواب باعث می شود رانندگی خطرناک باشد ، زیرا ممکن است هنگام رانندگی به خواب برود ، بنابراین خواب به موقع خطر رانندگی را کاهش می دهد

خواب تاثیر بسیار زیادی بر سلامت پوست شما دارد و خواب زودهنگام شما را زیبا تر و طراوت تر می کند

خواب به موقع و با کیفیت بالا بر تمرکز و حافظه شما تاثیر می گذارد و آنها را بهبود می بخشد ، بنابراین شما بهتر می توانید با خواب به موقع کنار بیایید

خواب زود هنگام تمایل شما برای خوردن غذا با محتوای کالری بالا را کاهش می دهد ، در نتیجه ، شما یک بدن متناسب و زیبا خواهید داشت

خواب به موقع و کافی تقویت سیستم ایمنی بدن مردم و باعث می شود شما کمتر بیمار

خواب کافی امید به زندگی مردم را افزایش می دهد

خواب سریع باعث می شود شما خواب مسالمت آمیز ، نه در کابوس

خواب به موقع حافظه را بهبود می بخشد و توانایی مردم برای تصمیم گیری را بهبود می بخشد

خواب به موقع بر دقت افراد تاثیر می گذارد
حتما بخوانید: دلیل بی خوابی در شب


عوارض خواب دیروقت

خواب تاثیر زیادی بر سلامت مردم دارد ، اگر کیفیت خواب شما ضعیف باشد یا دیر بخوابید ، تأثیر بسیار بدی بر سلامت جسمی و روانی شما خواهد داشت. در آینده ، ما تعدادی از عواقب چنین بی خوابی و بی خوابی را ذکر خواهیم کرد.

خواب دیررس و بی خوابی منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود ؛

خواب دیررس سطح لپتین را با احساس کامل کاهش می دهد و سطح گرلین را با گرسنگی افزایش می دهد ، بنابراین باعث چاقی می شود ؛

بی‌خوابی گذرا بین چند روز تا یک هفته طول می‌کشد و ممکن است دلیل آن استرس باشد.
بی‌خوابی حاد به بی‌خوابی اطلاق می‌شود که بین سه هفته تا شش ماه است، پس از قطع مواد مخدر سنتی و صنعتی مثل شیره و متادون یا داروهای خواب‌آور مثل زولپیدم یا آلپرازولام طی ۸الی۲۲ روز بی خوابی یا بدخوابی ایجاد شده که این نشانه سعی بدن برای ایجاد شرایط عادی است که پس از آن بدن به حالت نرمال بازمی‌گردد.
    بی‌خوابی مزمن به بی‌خوابی بیش از یک سال اطلاق می‌شود و ممکن است برای حواس فرد اختلالات جدی ایجاد کند[۹] این نوع کم خوابی می‌تواند سال‌ها طول بکشد. برخلاف دو نوع قبل این نوع کم‌خوابی می‌تواند اختلالی باشد که نتیجه مستقیم مشکلات روانی است. تأثیرات آن که با توجه به ریشه اش متفاوت خواهد بود شامل خواب‌آلودگی، خستگی عضلانی یا روحی، و توهم می‌شود. غالباً مبتلایانِ به بیخوابی مزمن افزایش هوشیاری(alertness) خواهند داشت.

اواخر خواب عوارض روانی مانند بداخلاقی و خشم و اضطراب و افسردگی است ؛

اواخر خواب خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد ؛

یکی از عواقب خواب دیرهنگام کاهش میل جنسی در خانم ها و آقایان است. خواب کم و با کیفیت بالا سطح تستوسترون را در مردان کاهش می دهد ؛

خواب ناکافی و خواب دیر ، متابولیسم بدن را مختل می کند و خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد ؛

خواب ناکافی و دیر احتمال ناباروری در مردان و زنان را افزایش می دهد ؛

خواب دیر باعث مشکلات قلبی و فشار خون را افزایش می دهد ؛

سردرد و کمر درد ؛

کاهش میزان تمرکز و حافظه ؛

کاهش شادی ؛

تغییر عادات غذا خوردن

 

 

راه هایی برای رفتن به رختخواب در اوایل

بدین ترتیب, در این بخش از مقاله, ما در مورد اهمیت خواب به موقع و با کیفیت بالا و عوارض که در اواخر خواب می تواند باعث صحبت. اما این سوال مطرح می شود: چگونه به خواب رفتن به سرعت? در یک بعدی, ما به شما خواهد گفت که چگونه برای رفتن به رختخواب اوایل.

1. خواندن کتاب قبل از رفتن به رختخواب :

یکی از راه های به خواب رفتن زود خواندن کتاب قبل از رفتن به رختخواب است. بدون نیاز به خواندن کتاب با دقت وجود دارد. پس از خواندن چند صفحه شما متوجه است که چشم خود را در خواب هستند و شما به خواب رفتن.

2 زمان خواب خود را مشخص کنید :

اگر هر شب در یک ساعت خاص به رختخواب بروید ، ذهن شما در همان زمان به خواب می رود ، با شناخت این ساعت ها زمانی که زمان خواب است.

زود ميرم بخوابم

3. نگه داشتن اتاق سرد کمک می کند تا شما به خواب رفتن در اوایل :

برای داشتن یک خواب راحت و به موقع ، شما باید دمای خنک را در اتاق نگه دارید. این حالت باعث می شود شما به خواب رفتن و خواب در زمان. البته ، شما باید مراقب باشید که دمای اتاق سرد است ، سرد نیست.

4. آیا یوگا قبل از رفتن به رختخواب :

انجام تمرینات یوگا بدن خود را شل کنید و کمک به خواب راحت.

5. تمرین مدیتیشن :

مدیتیشن کمک می کند تا شما به راحتی به خواب رفتن. تمرکز بر تنفس آرام و ریتمیک در طول مراقبه. به این ترتیب ، به شما کمک کند خود را به خواب رفتن به سرعت.

6 نوشیدن شیر گرم قبل از رفتن به رختخواب :

یک لیوان شیر گرم کمک می کند تا شما به خواب رفتن در اوایل. اگر نمی توانید شیر بخورید ، آن را با نوشیدنی های مشابه جایگزین کنید.

7 اجتناب از استفاده از مواد حاوی کافئین :

برای داشتن یک خواب به موقع و با کیفیت بالا ، شما باید مواد حاوی کافئین را از رژیم غذایی خود حذف کنید. به خصوص مصرف این مواد قبل از رفتن به رختخواب منجر به این واقعیت می شود که شما دیر به خواب می روید.

8 دستگاه های الکترونیکی اطراف را خاموش کنید :

امروزه دستگاه های الکترونیکی مختلفی در اطراف ما وجود دارد که ما روزانه با آن برخورد می کنیم. اگر میخواهید زود بخوابید و راحت بخوابید ، باید قبل از رفتن به رختخواب ، این چیزها را کاملا خاموش کنید. بهتر است دستگاه هایی مانند تلویزیون ، لپ تاپ ها و تلفن های همراه را یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید. نور ساطع شده از این دستگاه شما مانع از خواب مسالمت آمیز.

9 استفاده از پرده خاموشی برای ویندوز خود را :

پرده نور را به اتاق اجازه نمی دهد و خواب را آسان تر می کند.

منابع :

http://khaaberahat.com/treating-insomnia/

https://fa.wikipedia.org/wiki/بی‌خوابی

info16
info16

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋