modern tarh

modern tarh

نحوه عکاسی از غذا

گرفتن عکس های عالی از غذا مهارت سختی است که به دست می آورید -مطمئناً  دوربین ها و لنزهای حرفه ای - به شرط اینکه بدانید چگونه از آنها استفاده کنید - می توانند گرفتن یک عکس عالی را آسان کنند ، اما به هیچ وجه برای روند کار ضروری نیستند. فقط به همه خوراک های شگفت انگیز اینستاگرام که وجود دارد فکر کنید. آنچه عکس های شایسته مجله را از عکسهای کم تأثیرشان جدا می کند ، یک دوربین حرفه ای یا تجهیزات گران قیمت نیست. این به درک ایجاد یک تصویر بستگی دارد.

 

ممکن است شما ندانید که چرا این عکس خاص است یا چگونه آن را به این شکل ساخته اید ، اما واقعیت همچنان باقی است که برخی اصول اساسی برای تحقق آن دور هم جمع شده اند. جزئیاتی مانند ترکیب ، نورپردازی و یک ظاهر طراحی شده ، که صرف نظر از اینکه با دوربین رفلکس تک لنز دیجیتال (DSLR)  یا iPhone استفاده می کنید ، اعمال می شوند.

 

چه چیزی یک عکس را خوب می کند؟

اول و مهمترین ، یک عکس غذایی خوب باید بهترین ویژگی های غذا و خوشمزه بودن ذاتی آن را تداعی کند. رنگ و بافت یک ظرف غذا باید جشن گرفته شود ، نه خاموش و نه مخفی. این به معنی اجتناب از عکسهای تار ، زوایای غیر جذاب و بازیگران زرد است. اگر هنگام ویرایش عکس هایتان دهانتان آب نمی خورد ، کار اشتباهی انجام داده اید. در اینجا مواردی است که شما برای ارتقا بازی عکاسی از مواد غذایی خود نیاز دارید.

 

عکاسی از غذا

 


نور طبیعی عالی
نور مناسب مهمترین معیار برای عکاسی خوب است ، و بهترین نور ، نور غیر مستقیم روز است - یک مکان سایه دار در یک روز آفتابی در شرایط نور طبیعی است. این به غذای شما درخشش ، یکنواختی می بخشد و رنگ آن را به طور معمول همانند روشنایی محیط داخلی روشن نمی کند.

 

در سمت چپ ، یک عکس از نور مستقیم خورشید گرفته شده است. در سمت راست ، یک تصویر متعادل و در معرض نور غیر مستقیم خورشید گرفته شده است.

 

 

 به این روش فکر کنید: در ویرایش پس از شات ،  کمی بعد در آن کاوش خواهیم کرد ، معمولاً می توانید روشنایی بیشتری به عکس اضافه کنید بدون عواقب منفی زیادی. از طرف دیگر ، از بین بردن روشنایی ، تمایل به ایجاد تصویری خاموش و کم روح را دارد.


و در حالی که ما به آن رسیدیم ، یک قانون مشابه در مورد فلاش داخل دوربین شما اعمال می شود. استفاده نکنید از آن هرگز ، هر چقدر هم که نور بد باشد. عکس های با فلاش از غذا باعث ایجاد انعکاس و تابش خشن و همچنین افتادن ظاهر خنده دار می شود - به نظر می رسد غذای شما در فضا شناور است. اگر در نور کم عکاسی کنید ، می توانید راه حل های بهتر را در صفحه عکاسی با نور کم ما بخوانید.

 

 

 اگر در داخل خانه عکس می گیرید ، بهترین شرط شما این است که در طول روز نزدیک یک پنجره تنظیم شوید - البته باز هم در خارج از محدوده نور مستقیم خورشید. در رستوران ، این ممکن است به معنای یک میز خاص باشد. در خانه شما ، ممکن است به معنی شات در اتاقی غیر از آشپزخانه شما باشد. یادآوری کیفیت نوری که در اتاق های مختلف در طول روز دریافت می کنید و بر اساس آن تنظیم می شود می تواند مفید باشد. اما اگر خانه شما عمدتا به نور مستقیم برخورد می کند ، ناامید نشوید. می توانید با آویختن یک ورق سفید از پنجره ، نور غیر مستقیم خود را بسازید - این نور را بدون افزودن نوع رنگی که مثلاً از یک پرده رنگارنگ می گیرید ، پخش می کند.

وقتي نقطه كامل خود را پيدا كرديد ، وقت آن است كه در مورد موقعيت دهي غذاي خود نسبت به منبع نور فكر كنيد.

 

برای مشاهده ادامه این مطلب بر روی راهنما عکاسی از عذا کلیک کنید.

modern tarh
modern tarh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋