info.almasgorup

info.almasgorup

آموزش باریستا آکادمی قهوه آمارو

قهوه‌چی یا باریستا (به انگلیسی Barista) به شخصی گفته می‌شود که در قهوه‌ خانه نوشیدنی‌های با پایهٔ اسپرسو را آماده کرده و تحویل می‌دهد. هر چند این پیشه، پیشه رسمی ثبت نشده‌است، بیشتر کافی‌شاپ‌ها برای آنکه نشان دهند دارای دستگاه اسپرسو هستند، از این واژه استفاده می‌کنند. همه ساله مسابقات جهانی باریستا برای انتخاب تبحر آن‌ها برگزار می‌شود. این مسابقه برای نخستین‌بار در کشور نروژ پایه‌گذاری شد. باریستاها پس از پیروزی در کشور خود انتخاب و به مسابقه بین‌المللی اعزام می‌شوند.

باریستا به کسی گفته می‌شود که تخصص‌ش قهوه بوده وبه صورت حرفه‌ای به آماده کردن قهوه‌های مختلف مشغول است. باریستا در اصل شخصی (خانم یا آقا) حرفه‌ای است که در کافه مسئولیت تهیه نوشیدنی‌های گرم و سرد بر پایه اسپرسو را بر عهده دارد. امروزه در بسیاری از کافه‌ها باریستا، نوشیدنی گرم و سرد بر پایه قهوه یا حتی غیر از آن را نیز تهیه می‌کند. لباس باریستاها معمولاً با یک ژاکت، جلیقه یا پیشبند (اپرون) از دیگر کارکنان کافه متمایز می‌شود. یک باریستای خوب باید به‌طور دقیق بداند که مثلاً برای تهیه یک شات اسپرسو با توجه به نوع قهوه، نوع روست (برشته) و نوع آسیاب آن، از چه مقدار دما و فشار آب و چه مدت زمانی باید استفاده کرد.

شرح شغلی یک باریستا

تهیه قهوه و نوشیدنی‌های گرم منوی کافه به صورت حرفه‌ای و تخصصی تهیه و آماده کردن سفارش‌ها بر اساس منوی کافه و سلایق مشتریان کنترل کیفیت مواد اولیه مصرفی کافه و سفارش‌هایی که به سر میز مشتریان می‌رود مدیریت بار و پرسنل بارکمک باریستا، سینک من و ارائه توضیحات درباره اقلام منوی کافه و پاسخ به سوالات مشتریان درباره منو روز جهانی باریستا روز اول مارس هر سال که در تقویم ما میشه 10 یا 11 اسفند، روز جهانی باریستا و یکی از روزهای مهم برای جشن و احترام به افرادی است که در پشت پیشخوان کافی شاپ ها کار می کنند، کسانی که تمام انرژی و هنر خود می گذارند تا یک فنجان قهوه ایده آل رو برای دوستداران قهوه آماده کنند! باریستا کسی است که انواع قهوه و نوشیدنی را آماده، مخلوط و سرو می کند، روز باریستا روزیست که از سخت کوشی اعضای کافی شاپ ها که پشت دستگاه های قهوه هستند و برای شروع و حفظ انرژی روزانه ما تلاش می کنند، قدردانی شود. امروزه در خیلی از کشورهای دنیا خوردن قهوه صبحانه در کافی شاپ یک عادت روزانه است و در میان ما ایرانی ها هم قهوه

مهارت های باریستا

بسیاری از باریستاها به مهارت‌های خود بسیار افتخار می‌کنند و سال‌ها را صرف ساختن تکنیک‌های خاص برای تهیه نوشیدنی‌های عالی می‌کنند. باریستاهای با تجربه‌تر اغلب وظیفه آموزش کارمندان جدید را بر عهده دارند. این آموزش می‌تواند از تهیه نوشیدنی‌های روزمره تا ایجاد نوشیدنی‌های تخصصی تا یادگیری نحوه استفاده از ماشین آلات پیچیده را شامل شود. 
به یک بخش اصلی در زندگی روزانه مان تبدیل شده است. 

https://academyamaro.ir/free-barista-training/

info.almasgorup
info.almasgorup

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋