inbo

inbo

اینبو تیمی متشکل از افراد متخصص است که در زمینه اینستاگرام به صورت ویژه فعالیت می‌کنند. از خدمات اینبو می‌توان به: ربات اینستاگرامی حرفه‌ای، فروش پیج‌های اینستاگرام و اپلیکیشن تخصصی آموزش اینستاگرام اشاره کرد.
توسط ۸ نفر دنبال می شود

نوشتن بیو اینستاگرام بصورت حرفه‌ای و جذاب

نوشتن بیو اینستاگرام شاید در نگاه اول کاری ساده و پیش پا افتاده به‌نظر برسد اما باتوجه به اهمیتی که بیو هر پیج در جلب توجه مخاطب و جذب فالوور بیشتر دارد، نوشتن بیو براساس استانداردها و بصورت خلاقانه می‌تواند تاثیر مثبت زیادی برای یک پیج کاری داشته باشد. در بیو اینستاگرام شما باید در کوتاهترین حالت ممکن بهترین تعریف از خود و یا کسب و کارتان را ارائه دهید که مخاطبان بتوانند با همان تعریف یک شناخت کلی از پیج شما بدست آورند. در این مطلب قصد آموزش نوشتن بیو اینستاگرام بصورت حرفه‌ای و جذاب را داریم پس اگر می‌خواهید جز پیج‌هایی باشید که بیو حرفه‌ای دارند تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بیو اینستاگرام کجاست؟

بیو اینستاگرام قسمت زیر عکس پروفایل را شامل می‌شود که می‌تواند شامل توضیح کوتاهی از پیج، اطلاعات تماس، لینک تماس، دسته بندی و مواردی این چنینی باشد. که هر فرد یا کسب و کاری می‌تواند باتوجه به نیاز خود اطلاعات موردنظر را در بخش‌های مربوطه بنویسد. تکمیل تمامی این بخش‌ها بصورت حرفه‌ای می‌تواند تاثیر زیادی بر پیشرفت پیج داشته باشد.

 

آموزش نوشتن بیو اینستاگرام

همان‌طور که اشاره کردیم برای جذب کاربران بیشتر به پیج خود باید بیو جذابی داشته باشید. اما نوشتن یک بیو جذاب به اندازه‌ای که بنظر می‌رسد راحت نیست. شما باید بتوانید به بهترین و تکمیل‌ترین حالت ممکن خود و یا کسب و کارتان را در 150 کاراکتر به مخاطبان معرفی کنید. از ویژگی‌های یک بیو خوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- نوشتن بیو اینستاگرام باید بصورتی باشد که مخاطب بتواند به راحتی با متن نوشته شده ارتباط برقرار کند. پس استفاده از کلمات و جملات سنگین اصلا توصیه نمی‌شود.

- اگر دارای یک پیج کاری هستید، اطلاعات مهم تجاری خود مانند ذکر شعب و نام تجاری را به هیچ وجه فراموش نکنید.

- بیو پیج شما، نشان دهنده شخصیت شما و شخصیت برند شماست. به همین دلیل باید با سایر اکانت‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی هماهنگ بوده و به‌گونه‌ای باشد که مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کرده و آن را درک کند.

- سعی کنید حتما از ویژگی لینک‌دهی برای برقراری ارتباط بیشتر با مخاطب استفاده کنید. این لینک می‌تواند شامل برگزاری یک مسابقه، برگزاری یک رویداد، قرعه کشی، لینک وب سایت و مواردی از این قبیل باشد.

درحالت کلی داشتن متنی ساده، قابل فهم برای بیشتر مردم، کوتاه و درعین حال مفید در قسمت بیو می‌تواند تاثیر مثبت زیادی روی پیج شما داشته باشد اما متن بیو را می‌توانید بر اساس موارد زیر حرفه‌ای‌تر نیز بنویسید.

1- تعیین مخاطبان هدف برای نوشتن بیو اینستاگرام

سعی کنید مخاطبان هدف خود را بخوبی شناسایی کرده و با علایق و سلیقه‌های آنان آشنایی لازم را پیدا کنید. اطلاع از اینکه مخاطبانتان بیشتر از چه گروه سنی و چه شهر و فرهنگی هستند نیز می‌تواند مفید باشد.

بعد از کسب این اطلاعات بررسی کنید که باید از چه نوع نوشتار و ادبیاتی استفاده کنید تا برای مخاطبان هدفتان جذاب و قابل درک باشد. همچنین در استفاده از ایموجی‌ها و نمادها نیز درنظر گرفتن مخاطبان هدف بسیار تاثیرگذار است. اینکه بدانید آیا آن‌ها معنی نماد و یا ایموجی درج شده شما را بدرستی می‌دانند یا خیر.

2- توجه به اصول سئو در نوشتن بیو

بهتر است به کلمات کلیدی پرطرفدار حوزه فعالیت خود در نوشتن بیو اینستاگرام بسیار دقت کنید. استفاده از کلمات کلیدی همچینین در قسمت نام کاربری  و درکنار نام شما نیز می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. چراکه قسمت نام کاربری در نتایج جست و جو نمایش داده می‌شود و به این ترتیب وقتی کاربری کلمه کلیدی نوشته شده توسط شما را جست و جو کند، پروفایل شما به او نمایش داده شده و بازدید پیجتان افزایش خواهد یافت.

3- درج اطلاعات تماس

حتما سعی کنید اطلاعات تماس خود را در بخش‌های مربوطه یادداشت کنید. هرچه این اطلاعات تکمیل‌تر باشد مشتریان راحت‌تر می‌توانند به شما و پیجتان اعتماد کند. توجه کنید که درصورت نیاز به استفاده از بیش از یک لینک در قسمت بیو برای درج اطلاعات تماس در پلتفرم‌های مختلف، می‌توانید از ربات‌های لینک ساز استفاده کرده و تمامی آن لینک‌ها را در یک لینک جمع کنید. بدین ترتیب زمانیکه مخاطب روی لینک درج شده در بیو کلیک کند به صفحه دسترسی به سایر لینک‌ها هدایت خواهد شد.

4- مشخص کردن Category label

یکی از ویژگی‌هایی که اینستاگرام در اختیار پیج‌های بیزینسی قرار داده است مشخص کردن "Category label" یا همان "برچسب دسته بندی" است. با انتخاب زمینه فعالیت خود می‌توانید Category label پیج خود را انتخاب کنید و درصورتی که نمایش آن برای عموم را فعال کنید زمانیکه کاربر به پیج شما مراجعه می‌کند مستقیما به زمینه فعالیت شما آگاه خواهد شد.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم نوشتن بیو به صورت حرفه‌ای و آگاهانه می‌تواند تاثیر زیادی در جذب فالوور و معرفی درست شما و کسب و کارتان داشته باشد. در این مطلب به بررسی نحوه نوشتن بیو اینستاگرام بصورت حرفه‌ای و جذاب پرداختیم. برای کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه می‌توانید به مطلب مرتبط منتشر شده در وبلاگ اینبو مراجعه کنید.

استفاده از دوره‌های آموزشی اینبو می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در طی کردن هرچه بهتر و سریع‌تر مسیر موفقیت شما در اینستاگرام داشته باشد. چرا که بدون کسب اطلاعات و آگاهی‌های موردنیاز زمان زیادی برای انجام آزمون و خطاهای بسیار و در نهایت طی مسیر درست نیاز است.

شما برای نوشتن بیو اینستاگرام به چه مواردی توجه می‌کنید؟

inbo
inbo اینبو تیمی متشکل از افراد متخصص است که در زمینه اینستاگرام به صورت ویژه فعالیت می‌کنند. از خدمات اینبو می‌توان به: ربات اینستاگرامی حرفه‌ای، فروش پیج‌های اینستاگرام و اپلیکیشن تخصصی آموزش اینستاگرام اشاره کرد.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋