ilmahpakzad

ilmahpakzad

عوامل یادگیری موفق :

1. برای خود یک فضای مطالعه پیدا کنید

کارشناسان می گویند که یادگیری کارآمد نیاز به یک فضای مطالعه مشخص دارد. این توصیه مبتنی بر این واقعیت است که مغز ما نظم را «دوست دارد»، بنابراین، اگر عادت به مطالعه در یک اتاق/گوشه خاص داشته باشیم، تمرکز و شروع مطالعه بسیار آسان‌تر خواهد بود.

طبق توصیه کارشناسان این اتاق یا فضا باید نور کافی داشته باشد و نه خیلی گرم و نه خیلی سرد. یادگیری کارآمد مستلزم یک میز است که از همه چیزهای غیر ضروری پاک شده باشد و فقط حاوی کتاب ها و ابزارهای یادگیری باشد، زیرا نظم به ما کمک می کند تا تمرکز مطلوبی داشته باشیم.سایت گیم بازها

2. از یادگیری تکه تکه استفاده نکنید

مگر اینکه مجبور باشید فهرست های جامعی از داده ها را که باید به همان ترتیبی که نوشته شده اند، تکثیر کنید، حفظ کنید. وقتی صحبت از همه انواع دیگر مطالب می شود، سعی کنید با درک مطلب یاد بگیرید که می تواند با خواندن جزئیات مطالب برای دریافت اصل مطلب انجام شود. می‌توانید از کسی بخواهید که به شما کمک کند و تفسیر خود را از مطالب داده شده ارائه دهد، زیرا تفسیر دیگران ممکن است به شما کمک کند به بینش‌های جدیدی برسید یا دیدگاه‌های جدیدی را کشف کنید، که مطمئناً درک شما از آن را بهبود می‌بخشد.

یک چیز دیگر، حتی اگر مطالب در نگاه اول خیلی سخت و گیج کننده به نظر می رسد، تسلیم نشوید! به آن به عنوان یک چالش بزرگ فکر کنید که می‌خواهید بر آن غلبه کنید، چالشی که شاید به تلاش و فداکاری بیشتری از طرف شما نیاز دارد، اما مطمئناً از ظرفیت شما برای تسلط بر آن فراتر نمی‌رود. پس از غلبه بر این مانع به ظاهر غیرقابل عبور، از خود بسیار احساس غرور و خوشحالی خواهید کرد، بنابراین اعتماد به نفس خود را برای برخی از چالش های آینده تقویت می کنید. بنابراین، لطفاً از یادگیری تک تک استفاده نکنید.

3. ضرب الاجل و اهدافی برای خود ایجاد کنید

مغز ما زمانی کارآمدتر کار می کند که قوانین و نظم، یعنی ضرب الاجل ها و اهداف را از قبل تعیین کنیم. تعیین ضرب‌الاجل‌ها و اهداف به برنامه کلی مربوط می‌شود که با آن باید کاری را که شروع کرده‌ایم به پایان برسانیم. این نوع سازمان باعث افزایش بهره وری می شود، زیرا ثابت شده است که افراد زمانی بهره وری بیشتری دارند که در مهلت مقرر فعالیت کنند.مسافرت و گردشگری

تعریف اهداف کوتاه مدت به فرآیند یادگیری شما کمک می کند، اما هنگام تعیین این اهداف باید عینی و واقع بین باشید. مهم است که اهداف کوتاه مدت ما قابل دستیابی باشند تا بتوانیم عملکرد آنها را انجام دهیم - ایجاد انگیزه در ما.

ilmahpakzad
ilmahpakzad

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋