ilgar.eng

ilgar.eng

لیست قیمت دستگاه بستنی ساز

دستگاه بستنی‌ساز صنعتی و خانگی، مشخصات فنی + قیمت و تصاویر

دستگاه بستنی‌ساز یکی از پر فروش‌ترین و به دنبال آن از پول‌ساز‌ترین دستگاه‌های صنعتی می‌باشد که در فروشگاه‌های لبنیاتی، بستنی‌فروشی، کافی‌شاپ‌ها و اماکن عمومی به‌کارگرفته می‌شود. و صنایع برودتی اورست یکی از عرضه‌کنندگان این دستگاه با برند‌های ایرانی و خارجی می‌باشد. در این مطلب انواع دستگاه‌های بستنی‌ساز را معرفی کرده و ویژگی‌ها و مشخصات فنی هر یک را بررسی خواهیم کرد. در انتهای مطلب نیز به برخی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید دستگاه بستنی‌ساز باید به آن‌ها توجه شود، اشاره خواهیم کرد تا خریداران، اطلاعات لازم را قبل از انتخاب و تهیه‌ی این دستگاه به دست آورند.

برای مشاهده محصولات لیست انواع دستگاه بستنی‌ساز کلیک کنید.

بستنی ساز ژلماتیک ایتالیایی

دستگاه بستنی‌ساز صنعتی

با بکارگیری دستگاه بستنی‌ساز قادر هستید تا بستنی‌های مختلفی از جمله بستنی قیفی، بستنی سنتی، بستنی ژلاتو، بستنی رولی و… در رنگ‌ها و طعم‌های مختلف ترش، شیرین، ملس و با انواع میوه‌ها تولید کنید، و از آن لذت ببرید.

برای اطمینان خاطر از تازگی و هم‌چنین سلامت و کیفیت بالای بستنی، می‌توانید به دستگاه بستنی‌ساز اعتماد کنید زیرا از نظر کیفیت با بستنی‌های تولیدشده در کارخانجات رقابت می‌کنند. به دلیل این‌که مواد اولیه بستنی توسط شما در همان لحظه در داخل دستگاه قرار می‌گیرد و در نهایت بستنی تولیدشده با رنگ و طعمی طبیعی را در اختیار خواهید داشت. در صورتی‌که بستنی تولیدشده در کارخانجات و با رنگ و اسانس تولید می‌گردند.

عملکرد دستگاه بستنی‌ساز 

دستگاه بستنی‌ساز باید به طور هم‌زمان مراحل کره‌گیری و سرمایش ترکیب بستنی را انجام دهد. تا به این ترتیب هوادهی مناسب صورت گیرد و کریستال‌های یخ را در اندازه‌های بسیار کوچک نگه دارد. کره‌گیری در دستگاه به این معناست که اگر میزان کره موجود در این بستنی‌ها بیشتر از محدود ۳-۶ درصد باشد، عمل تفکیکی که داخل دستگاه رخ می‌دهد، این میزان اضافی کره را از بین می‌برد. خوبی این دستگاه‌ها این است که می‌توان بستنی را بلافاصله پس از آماده‌شدن، مصرف کرد. در این دستگاه‌ها ترکیباتی که حاوی موادی با نقطه انجماد بالاتر می‌باشند، اغلب بیشتر سرما داده می‌شوند تا قوام و سفت‌بودن خود را حفظ کنند.

انواع دستگاه بستنی‌ساز 

این دستگاه‌ها با توجه به طیف گستره‌ای که دارند از جهات متفاوتی قابل دسته‌بندی هستند. این دستگاه از نظر ظاهری به دو دسته دستگاه بستنی‌ساز رومیزی و دستگاه بستنی‌ساز ایستاده تقیسم می‌شوند. شما عزیزان می‌توانید با توجه به فضای فروشگاه خود از نوع رومیزی و یا ایستاده آن استفاده کنید.
از نظر برق مصرفی نیز به دو دسته دستگاه بستنی‌ساز تک‌فاز و سه‌فاز قابل دسته‌بندی هستند که با توجه به نیاز مشتریان خریداری می‌شوند.
یکی از مهم‌ترین نوع دسته‌بندی در این دستگاه‌ها دسته‌بندی از نظر نوع بستنی تولیدشده می‌باشد که به‌صورت زیر می‌باشد:

  • دستگاه بستنی‌ساز قیفی

  • دستگاه بستنی‌ساز رولی 

  • دستگاه بستنی بارسفت‌کن

  • دستگاه بستنی‌ساز ژلاتو

دستگاه بستنی‌ساز قیفی

همان‌طور که می‌دانید بستنی قیفی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین انواع بستنی است که سال‌‌هاست طرفداران بسیاری در میان مردم دارد. دستگاه‌های بستنی‌ساز قیفی در مدل‌های مختلف و با ظرفیت‌های گوناگون برای تهیه‌ی بستنی‌ قیفی طراحی و تولید شده‌اند.
دستگاه‌های بستنی‌ساز قیفی در دو مدل تک لگنه و دو لگنه با ظرفیت‌های مختلف بر اساس نیاز مشتری عرضه می‌شوند و با استفاده از آن‌ها می‌توان انواع بستنی‌های کم‌چرب و پرچرب در طعم‌های مختلف را سرو کرد.

این دستگاه‌ها به صورت تک‌فاز با بهره‌وری بالا و مصرف کم انرژی قادر هستند به طور متوسط حدود ۴۰۰ بستنی قیفی ۷۵ گرمی را در طول یک ساعت تولید کنند. هر یک از انواع بستنی‌سازهای قیفی در ابعاد و ظرفیت‌های مختلف به دو شکل رومیزی و ایستاده با تعداد خروجی‌های متفاوت (از ۱-۳ قیف) تولید می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند مدل مورد نظر را با توجه به فضا و حجم کاری خود انتخاب و تهیه کنند. غالباً مدل‌های رومیزی با ظرفیت کمتر به‌صورت تک قیف و مدل‌های ایستاده با بیش از ۱ قیف تولید می‌شوند.
جنس بدنه‌ی این دستگاه‌ها از فولاد و استیل ضد زنگ بوده و با مقاومت بسیار بالا طول عمر دستگاه را تضمین می‌کند. مصرف انرژی این دستگاه بستنی‌ساز سبب شده تا بتوان از آن برای مصارف طولانی در مدت زمان زیاد استفاده کرد.
البته باید این را درنظر گرفت که هر دستگاه بستنی قیفی با توجه مدل آن عملکرد خاص خود را دارد و این آمار و ارقام برای هر دستگاه متفاوت خواهد بود و این ارقام به‌صورت میانگین عملکرد بستنی‌ساز‌ها هستند.

از برترین برند‌های تولیدکننده این نوع دستگاه بستنی می‌توان به برند شمس و نیک‌نام در داخل ایران و برند اوشن پاور و ژلاتو به عنوان برند خارجی اشاره کرد.
که در ادامه به بررسی کامل آن‌ها خواهیم پرداخت.

دستگاه بستنی‌ساز رولی 

بستنی ساز رولی

بستنی تایلندی معروف به بستنی رولی یا بستنی کاردکی یکی از جدیدترین انواع بستنی بوده و طرفداران زیادی نیز دارد. این بستنی یکی از طبیعی‌ترین انواع بستنی می‌باشد که بدون مواد نگهدارنده و توسط دستگاه بستنی‌ساز رولی تهیه می‌شود. در منو هر کافی‌شاپی وجود این بستنی لازم است و این دستگاه بستنی‌ساز به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات کافی‌شاپ‌ها و بستنی‌فروشی‌ها برای درست‌کردن بستنی رولی یا کاردکی شناخته می‌شود.

دستگاه‌های بستنی‌ساز رولی در ابعاد و ظرفیت‌های مختلف با تعداد بنماری‌های متفاوت جهت نگهداری مواد اولیه‌ی بستنی، تولید می‌شوند. نحوه‌ی عملکرد بستنی‌ساز رولی بسیار خاص و جذاب بوده و می‌توان این کار را در حضور مشتری‌ها انجام داد؛ صفحه‌ی کار دستگاه با جنس استیل تا دمای -۳۰ درجه سرد شده و مواد اولیه‌ی بستنی توسط اپراتور روی آن ریخته می‌شود. مواد بستنی با کاردک مخصوص با هم مخلوط شده و روی سطح کار به صورت کاملاً نازک پهن می‌گردد. پس از خنک‌شدن مواد توسط دستگاه و تبدیل آن به بستنی، اپراتور با استفاده از کاردک آن‌ها را رول کرده و در ظرف مورد نظر سرو می‌کند. با استفاده از پدال الکتریکی و ترموستات اتوماتیک دستگاه می‌توان درجه‌ی سرمای صفحه را تنظیم و در دمای مورد نظر سرد کرد. نمایشگر دمای دستگاه و پنل تنظیم حرارت نیز میزان سرمایش دستگاه را نشان می‌دهد.
برترین برند تولیدکننده دستگاه بستنی‌ساز رولی برند آیس رولی می‌باشد که به بهترین این نحوه این دستگاه را تولید می‌کند. 

دستگاه بستنی‌ساز جلاتو

بستنی جلاتو یکی از خوشمزه‌ترین دسر‌هایی‌ست که در سراسر جهان شناخته شده و محبوب است. جلاتو از کلمه‌ی لاتین جلاتوس به معنای سرد و یخ‌زده می‌باشد. ژلاتو یا جلاتو یک نوع بستنی است که با روش متفاوت بدست میاد. ژلاتو دسر ایتالیایی است که به علت طعم بی‌نظیر و متفاوتش شناخته می‌شود. این دسر را می‌توان در طعم‌های متفاوت و به شکل‌های مختلف و رنگ‌های جذاب پیدا کرد. ژلاتو یکی از محصولات خوشمزه‌ی صادراتی کشور ایتالیا است. و به فروشگاه و یا بستنی فروشی‌هایی که بستنی ژلاتو می‌فروشند ژلاتری گفته می‌شود.
به دستگاه تولیدکننده این بستنی، بستنی‌ساز ژلاتو می‌گویند. یکی از برترین برند‌های این نوع بستنی، دستگاه جلاتوساز ایتالیایی کاتابریکا سری Compacta Vario می‌باشد.

بستنی-ساز-ژلاتو-کلین-کول

برخی از ویژگی‌های دستگاه بستنی جلاتوساز

  • دارای دو سیلندر جداگانه در بالا و پایین دستگاه است.
  • در سیلندر بالا، محتویات میکس و پاستوریزه‌شده و در سیلندر زیرین بطور جداگانه و هم‌زمان جلاتو منجمد و تولید می‌شود.
  • جلاتو‌ساز کاتابریکا Compacta Vario قادر است بطور مداوم درجه غلظت بستنی را کنترل کند.
  • لازم به ذکر است که عملکرد کمپرسور دستگاه بر اساس مقدار مواد ترکیبی تغییر می‌کند.
  • جلاتو‌ساز کاتابریکا، ۱۱ برنامه از پیش تنظیم‌شده و ۶ برنامه اختیاری دارد.
  • صرفه‌جویی در زمان و فضا و افزایش راندمان کار از دیگر مزایایی این دستگاه می‌باشد.
  • این محصول فوق‌العاده قابلیت شخصی‌سازی و ذخیره دوره انجماد بار با تغییر سرعت چرخش همزن را در حافظه دارد.
  • سیلندر افقی بالای دستگاه مواد اولیه تهیه جلاتو را ترکیب می‌کند.
  • سیلندر افقی زیرین دستگاه نیز جلاتو را درست می‌کند.
  • مخلوط‌کن دستگاه مواد اولیه خام را میکس می‌کند.
  • پاستوریزاتور دستگاه مواد میکس را کاملاً پاستوریزه و بهداشتی می‌کند.
  • فریزر دستگاه قابلیت تولید جلاتو، دسر سوربت (Sorbetto) (مشابه یخ در بهشت) و دسر خامه میوه‌ای را دارد.
  • دارای اینورتر و درب دو جداره
  • دارای سیستم جدیدی است بنام دیالوگ که به منظور گزارش مشکلات فنی احتمالی به کارخانه رفع آن تعبیه شده است.

دستگاه بستنی بارسفت‌کن

بستنی‌های سنتی و اسکوپی از دیگر بستنی‌های پرطرفدار هستند که در تمامی فروشگاه‌های بستنی ارائه می‌گردند. دستگاه بستنی‌ساز کیلویی یا بار سفت‌کن بستنی نوع دیگری از انواع دستگاه بستنی‌ساز است که بستنی را به صورت کیلویی و فله‌ای برای تهیه‌ی بستنی‌های لیوانی یا اسکوپی آماده می‌کند. این دستگاه‌ها با عملکرد بهینه قادر هستنند حدود ۴۰ کیلوگرم بستنی را در یک ساعت تولید کنند. بار سفت‌کن بستنی دارای یک یا دو خروجی (به‌صورت کند یا سریع) است که بستنی آماده‌شده توسط آن‌ها از دستگاه خارج می‌شود.

معرفی برترین برند دستگاه بستنی‌ساز صنعتی 

دستگاه-بستنی-ساز-ایرانی
دستگاه‌های بستنی‌ساز در انواع متفاوتی تولید می‌گردند و رقابت تنگاتنگی در بین تولیدکنندگان آن شکل گرفته است نمونه این رقابت را می‌توان در بین برند شمس و نیک‌نام نشان داد.

همان‌طور که می‌دانید دستگاه بستنی‌ساز قیفی نیک‌نام معروفترین دستگاه موجود در بازار ایران با پیشینه‌ی ۲۰ ساله در زمینه‌ی تولید تجهیزات برودتی یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید کننده‌ی دستگاه بستنی‌ساز قیفی می‌باشد. این برند مدل‌های متفاوتی از این دستگاه‌ها را تولید و عرضه می‌کند که بدین صورت می‌باشد.

• بستنی‌ساز نیکنام مدل دلارام تک‌فاز هرمتیک
• بستنی‌ساز نیک‌نام مدل دلارام تک‌فاز اینورتر دار
• بستنی‌ساز نیک‌نام مدل دلارام تک‌فاز بیتزر
• بستنی‌ساز نیک‌نام مدل دلارام سه‌فاز ۱/۵ اسب
• بستنی‌ساز نیک‌نام مدل دلارام سه‌فاز ۲ اسب
• بستنی‌ساز نیک‌نام مدل دلارام سه‌فاز پمپی
• بستنی‌ساز نیک‌نام مدل دلارام سه‌فاز هرمتیک
• بستنی‌ساز نیک‌نام سه‌فاز tm1600

برسی مشخصات فنی پرطرفدار‌ترین بستنی‌ساز نیک نام مدل دلارام

مشخصات فنی دستگاه بستنی‌ساز قیفی نیکنام مدل دلارام سه‌فاز ۲ اسب
میزان تولید در ساعت (قیف ۷۵g)

۴۰۰ عدد

نوع کمپرسور

پیستونی

قدرت کمپرسور (HP)

۲ اسب

کمپرسور نگهدارنده (HP)

۱/۸ اسب

موتور همزن (HP)

۳ اسب

جنس پاروی همزن

ترمو پلاستیک

مبرد کمپرسور سیلندر

R404 A

مبرد کمپرسور مخزن

R134 A

تغذیه کننده سیلندر

سوپاپ قطره‌ای

نوع بستنی

دو رنگ قیفی

ظرفیت مخزن (kg)

۱۵+۱۵

کندانسور

هوایی

برق تغذیه

~۳۸۰V-50HZ-3

وزن خالص (kg)

۲۶۵

عرض (cm)

۶۳

طول (cm)

۸۰

ارتفاع (cm)

۱۴۶

ارتفاع با تاج درب (cm)

۱۷۰

جنس بدنه

استنلس استیل

گارانتی

دارد

نوع برق مصرفی

سه‌فاز

دستگاه بستنی‌ساز شمس

شرکت شمس یکی از شرکت‌های ساخت دستگاه‌های بستنی‌ساز است که در میان دستگاه‌های مشابه از کیفیت عالی برخوردار است. به دلیل کیفیت بالا و عملکرد فوق‌العاده مدل سناتور این دستگاه قابلیت استفاده در مکان‌های پرجمعیت و شلوغ را دارد.
ظرفیت تولید بستنی توسط این دستگاه ۷۰۰ عدد در ساعت بوده و به عنوان یک دستگاه بستنی‌ساز صنعتی می‌توان از آن استفاده نمود.
بستنی‌ساز ایستاده مدل سناتور دارای کمپرسور قدرتمند با قدرت ۳ اسب، راندمان بالا و لرزش پایین یکی از برترین دستگاه‌های بستنی‌ساز به شمار می‌رود.
پوشش خارجی دستگاه از استنلس استیل ضدزنگ ساخته که از مقاومت بالایی برخوردار است و شست‌وشوی آن راحت می‌باشد.
همزن این دستگاه بستنی‌ساز از جنس پی‌وی‌سی نشکن و مقاوم دارای موتور قدرتمندی بوده و کندانسور آن از نوع هوایی می‌باشد.
• مینی سناتور شمس
• سناتور شمس
• سوپرسناتور شمس
• امپراطور شمس
• پرستیژ شمس
• لاکچری شمس

از دیگر برند‌های معتبر این دستگاه که در صنایع برودتی اورست ارائه می‌گردد می‌توان دستگاه بستنی‌ساز البرز سرمایش و دستگاه بستنی کارپیژل نیز اشاره کرد.

دستگاه-بستنی-ساز-شمس

  – دستگاه بستنی‌ساز ژلماتیک

 – دستگاه بستنی‌ساز اوشن پاور

 – دستگاه بستنی‌ساز کارپیجل

 – دستگاه بستنی‌ساز کاتابریکا

 – دستگاه بستنی‌ساز گوشن

 – دستگاه بستنی‌ساز تایلر

 – دستگاه بستنی‌ساز تسلا

قیمت دستگاه بستنی‌ساز 

براساس نوع بستنی‌ساز، برند آن، ظرفیت تولید، نوع برق مصرفی و… دستگاه بستنی‌ساز می‌تواند قیمت متفاوتی داشته باشد که در بازار امروز نوسانات زیادی دارد برای کسب اطلاع از قیمت محصول می‌توانید با کارشناسان فروش صنایع برودتی اورست تماس حاصل فرمایید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی کامل بستنی‌ساز پرداختیم اما ممکن است در خرید دستگاه بستنی‌ساز مناسب فروشگاه خود سردرگم شده باشید زیرا هر کدام از این دستگاه‌های ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. برای انتخاب بهترین بستنی‌ساز برای فروشگاه خود با کارشناسان فروش صنایع برودتی اورست تماس حاصل فرمایید تا با راهنمایی کامل خرید خود را انجام دهید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به وب‌سایت https://everestboroodat.com مراجعه کنید.

معرفی برخی دیگر از فروشندگان دستگاه بستنی ساز

صنایع برودتی خانه سرما

صنایع برودتی سیلور
صنایع برودتی دی مارکت

ilgar.eng
ilgar.eng

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋