ilgar.eng

ilgar.eng

راهنمای خرید سردخانه جسد + لیست فروشندگان

حتما تاکنون نمونه هایی از سردخانه جسد را در بیمارستان ها، کلینیک ها، پزشکی قانونی، درمانگاه ها دیده اید . سردخانه جسد برای نگهداری اموات در مدت زمان معین طراحی و تولید شده است و همچون سایر سردخانه ها دارای سیستم سرما سازی بسیار قوی بوده این سردخانه بیمارستانی دارای موتورسرما زا پر قدرت بوده که قادر است دمای سردخانه جسد را تا منفی 20 درجه سانتی گراد کاهش دهد و به جهت انکه حداقل دمای استاندارد سردخانه جسد منفی 20 درجه می باشد در نهایت می توان جنازه را از چندین ساعت تا چندین ماه در آن به صورت سالم نگهداری کرد
این سردخانه که اغلب برای نگهداری کوتاه مدت فوت شدگان مورد استفاده قرار میگیرد، باعث کند شدن واکنش های شیمیایی می شود رد نتیجه باعث جلوگیری از تجزیه ی جسد و بوی نامطبوع گرفتن آن در مدت زمان معینی می شود . 
از سردخانه جسد در انواع مکان ها استفاده می شود از جمله آرامستان ها، مسجد روستا ها، غسالخانه ها، درمانگاه ها، کلینیک ها و مراکز پزشکی قانونی . 

انواع سردخانه جسد بر اساس ظرفیت 

سردخانه جسد چیست ؟

 

بررسی اجزای سردخانه جسد

بدنه سردخانه جسد

مهم ترین بخش سردخانه جنازه، بدنه آن می باشد که نقش مهمی در ظاهر دستگاه داشته و کارایی اصلی آن محافظت از قطعات داخلی می باشد و بیشت از سایر اجزا با محیط پیرامون در تماس است از این رو بهتر است از نوع ورقه های استیل 304 طراحی شود که مطابق با استاندارد ها و اصول بهداشتی بوده و همچنین دارای قابلیت شست وشو و ضد عفونی می باشد.یکی دیگر از ویژگی هایی که بدنه سردخانه میت باید  برای حفظ دمای کابین داشته باشد، عایق حرارتی از نوع فوم تزریقی می باشد.البته بدنه سردخانه می تواند به سفارش مشتری به صورت گالوانیزه نیز طراحی شود.

کابین و درب کابین

کابین محلی برای نگهداری و قرار گرفتن جسد می باشد و جزو قسمت های داخلی محسوب شده که به این دلیل باید به طور مکرر شست و شو و ضد عفونی شود از این رو از نوع ورق استیل مرغوب ساخته شود تا از زنگ زدگی، سایش و خوردگی نیز جلوگیری شود.
درب سردخانه نیز به منظور ورود و خروج آسان تر اجساد دارای دستگیره های قفل دار می باشد.علاوه بر این هم درب و هم کابین سردخانه مرده از نظر حرارتی و خارج شدن بو های نامطبوع مجهز به درز می باشند.

موتور سردخانه

موتور، قلب سردخانه محسوب شده که شامل کندانسور، اواپراتورهای مسی فین دار بوده ومنبع تغذیه سرمایش سردخانه جسد تک فاز و سه فاز می باشد.از این رو باید از بهترین برند ها استفاده شود. برای مثال برند هایی مثل کالترون یا دانفوس از جمله برند های اروپایی معروف هستند که دارای قدرت بسیار بالایی بوده و به راحتی سبب ایجاد دمای منفی 8 درجه سانتی گراد در کابین می شوند. 

سیستم کنترل دمای کابین

هر سردخانه ای به منظور تنظیم و کنترل دمای داخلی کابین مجهز به نمایشگر می باشند که این نمایشگر در هر لحظه دمای داخلی کابین را نمایش می دهد.

ترموستات سردخانه 

به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد دستگاه و همچنین حفاظت دستگاه از قطعه ای به نام ترموستات استفاده می شود.همانطور که گفته شد نمایشگر دمای داخلی کابین رانشان می دهد و هنگامی که این دما به میزان مورد نظر رسید، موتور به وسیله ترموستات اتوماتیک شده و تا زمان افت دما به همان حال باقی می ماند.این عمل علاوه بر اینکه طول عمر موتور را افزایش داده، موجب جلوگیری از مصرف اضافی انرژی برقی شده و سبب صرفه جویی می شود.

برانکارد سردخانه

برای جابه جایی و حمل و نقل راحت تر اجساد  و قرار دادن آن درداخل کابین سردخانه از برانکارد استفاده می شود که به منظور سهولت در جابه جایی مجهز به چرخ نیز هستند علاوه بر این به جهت شست وش و و ضد عفونی کردن به طور  مکرر از مواد اولیه و متریال با کیفیت ساخته می شوند.

فن سردخانه

وظیفه فن پخش کردن و به جریان انداختن هوای سرد در داخل کابین و همچنین تمام بخش های سردخانه می باشد که از نوع دمنده انتخاب می شود.

عایق بندی

به منظور جلوگیری از خارج شدن سرمای داخل کابین از یک لایه محافظ یا عایق سرما استفاده می شود که این لایه بین ورقه های خارجی و داخلی قرار می گیرد و از جنس فوم تزریقی خواهد بود.

سردخانه جسد چیست ؟

قیمت سردخانه جسد

تعیین قیمت سردخانه بیمارستانی جسد تحت تاثیر عواملی چون ظرفیت تعدا طبقات و کابین ها و نوع ورق بکار گرفته در این دستگاه می باشد. برای استعلام قیمت با کارشناسان فروش صنایع سرمایشی شرکت هایی که در منبع این مقاله آماده است تماس حاصل فرمایید.

سردخانه جسد خانه سرما 

سردخانه جسد اورست 

سردخانه جسد سیلور

منبع:https://vananews.com/fa/news/438665/%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AC%D8%B3%D8%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-

ilgar.eng
ilgar.eng

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋