irhamrah

irhamrah

آیا می توانم به نظرات در اینترنت اعتماد کنم؟

اکنون نقدهای پولی زیادی در اینترنت وجود دارد. به چه کسی اعتماد کنم؟ ما به شما خواهیم گفت که چگونه یک جعلی را تشخیص دهید.

حتما بسیار پیش اومده که قصد استفاده از خدماتی را داشته‌اید اما پیش از آن به دنبال نظرات کاربرانی که قبلا از آن استفاده کرده‌اند بوده‌اید، اما نظرات برایتان مشکوک بوده یا بعد تر فهمیده‌اید نظرات تعاریف الکی بوده و آن مرکز افتضاح بوده است. این نظرات برای مراکز پزشکی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. اکثر خود نظرات گوگل Review خوانده می‌شود. سپس سایت‌های دکترتو یا دکتریاب را بررسی میکنید و بازهم نمی‌توانید اعتماد کنید. در اینجا چند روش برای تشخیص نقد‌های پولی الکی از نقد‌های واقعی را برای شما ارائه می‌دهیم.

 

تاریخ کامنت‌ها

این اولین نکته‌ای است که باید به آن دقت کنید؛ برای مثال 10 کامنت تعریفی در یک روز ثبت شده‌اند و این در حالی‌ست که کل کامنت‌ها 12 عدد است. خب قطعا مشکوک و دروغ است. پس برای ارزیابی آن 10 کامنت مشکوک را حذف کنید.

کلمات رایج

بسیاری از این نظرات توسط ربات‌ها ایجاد می‌شود، ممکن است در آن‌ها کلمات یا جملات بی ربط یا تکراری ببینید. "خیلی عالی بود." یا "چندمین بار است به اینجا می‌آیم و راضی‌ام" یا "بهتر از این وجود ندارد" یا "در انتخاب این مرکز شک نکنید." یا "خرید این شلوار کتان که حتما باید با دمای 30 درجه شسته شود و ضد حساسیت است بسیار کاربردیست."

کامنت‌ها بسیار طولانی

افراد ناراضی یا شاکی داستان‌های متفاوت، پر جزئیات و لحنی عصبانی دارند، اما یک مقدار عجیب است کسی در مورد رضایتش از یک چشم پزشک یک طومار مطلب بنویسد که داخلش پر از عبارات تکراری باشد. از طرفی اگر نقد کالا یا خدمات خیلی کامل یا اتوکشیده دیدید، به آن شک کنید. "

کلمات کلیدی مشکوک

عبارت‌هایی مثل "بهترین دکتر قلب غرب تهران" یا "ارزان‌ترین دندانپزشکی شیراز" و سایر عبارات این‌چنینی، تبلیغات محض هستند و برای این که به سرچ کمک کنند سرشار از کلمات کلیدی‌اند. در عین حال کمترین اطلاعات را به شما می‌دهند، در مورد عبارت‌های بالا "بهترین دکتر قلب تهران قطعا دکتر ایکس است."، معلوم است شخص حتی پزشک را از نزدیک هم ندیده است. البته این مورد در زمینه‌ی محصولات بیشتر به کار می‌رود. "اینجا خرید اقساطی سیم‌کارت بدون سود را انجام دادم." یا "برای خرید فلان گوشی به من 40 درصد تخفیف دادند." به طور کلی هر کامنتی که کمی با ذهنتان هم خوانی نداشت، به احتمال زیاد دروغ است.

اطلاعات شخصی بیش از حد

کپی‌راتر‌ها سعی می‌کنند رفتار‌های شخصی یا ویژگی‌های زندگی‌ای از خود را مطرح کنند که مخاطب سریع جذب آن شود؛ "دکتر‌ها از من قطع امید کرده بودند با این که 70 سالم است اما من را دکتر فلانی نجات داد." یا "فشار خون بالایی داشتم، از نظر روحی داغون بودم اما دکتر فلانی بچه‌ی من رو سالم به دنیا آورد.". بگذارید خیالتان را راحت کنم، اگر با یک کامنت خیلی ارتباط برقرار کردید، احتمال 80 درصد یک کامنت تبلیغاتی‌ست :)

سبک مشابه

چند کامنت با یک سبک نوشتاری می‌بینید. یا چند کامنت می‌بینید که از نظر دستور زبانی بسیار شبیه هم هستند، به این مثال توجه کنید:

"من فکر کنم... کیفیت... خدماتی خوبه رو تونستند ارائه بدن"

"شیوه‌ی درمانی ایشون... کیفیت خوبی... به من ارائه داد."

تشابه کلمات، تشابه نوع نگارش دستور زبانی، ثابت بودن نوع فعل و... دروغ بودن کامنت را ثابت می‌کند.

مشخصات نویسنده

در گوگل مپ اشخاصی به عنوان راهنمای محلی یا Local guide ستاره دریافت می‌کنند. معمولا این افراد کامنت‌های بی تعصب و درستی می‌گذارند که نظر کاربران را جلب کرده و امتیاز بالا گرفته‌اند. با این حال بر روی پروفایلش کلیک کنید و سایر نظراتی که در مورد مکان‌های دیگر گذاشته را بررسی کنید. مدت زمان حضورش، تعداد نظرات، تعداد عکس‌ها، سایر نظراتش را بخوانید تا متوجه شوید بر چه اساسی نظر گذاشته است.

حرف آخر

می‌دانم دانستن نظر دیگران برای تصمیم گیری بسیار مهم است. اما با توجه به دنیای دروغین تبلیغات؛ به نظرم خودتان تجربه کسب کنید بهتر است تا به نظر کسی اعتماد کنید.
 

irhamrah
irhamrah

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋