مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

نظرسنجی اختصاصی از مدیران بازاریابی: اینستاگرام همچنان محبوب ترین شبکه اجتماعی در زمینه تبلیغات است

نظرسنجی یکتانت از مدیران مارکتینگ: اینستاگرام همچنان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی حوزه تبلیغات است

اینستاگرام به‌عنوان شبکه اجتماعی فیلترشده، همچنان در بین کانال‌های تبلیغاتی اثرگذار باقی مانده است.

براساس نظرسنجی اسفندماه 1401 یکتانت از مدیران مارکتینگ، اینستاگرام در بین شبکه‌های اجتماعی همچنان بیشترین محبوبیت را برای تبلیغات دارد. همچنین نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد کمپین‌های آفلاین نیز بیش از پیش رشد داشته که این موضوع می‌تواند به مواردی نظیر برندینگ و البته تبلیغات در فضای خارج از اختلال‌های شبکه مرتبط باشد.

به گزارش دیجیاتو در این نظرسنجی یکتانت جدا از موضوع رشد کمپین‌های آفلاین، به رشد تبلیغات پیامکی هم اشاره شده که همین موضوع بیانگر تأثیرات عدم دسترسی به اینترنت باثبات و فیلترنشده است. بعد از تشدید فیلترینگ در مهرماه 1401، این شیوه‌ها از سوی مدیران مارکتینگ به‌عنوان راه‌کارهای جایگزین مطرح شد که به‌نظر می‌رسد نتیجه‌بخش هم بوده است.

اینستاگرام به‌عنوان شبکه اجتماعی فیلترشده، همچنان در بین کانال‌های تبلیغاتی اثرگذار باقی مانده. این شبکه اجتماعی از مهرماه 1401 تا امروز فیلتر شده و دسترسی به آن برای کاربران بسیار دشوار است. این درحالی است که نتایج بررسی‌های یکتانت نشان داده اینستاگرام با وجود محدودیت‌ها، هنوز در سال ۱۴۰۲ نیز انتخاب اول مدیران مارکتینگ شرکت‌ها برای تبلیغات است.

اینستاگرام، عدم دسترسی، اثرگذاری تبلیغات

براساس نظرسنجی یکتانت، وب‌سایت‌ها، صفحه نتایج جستجوی گوگل و پیامک بیشترین سهم را در سبد تبلیغاتی کسب‌وکارها داشته‌اند. نکته جالب‌توجه در نمودار زیر این است که تلگرام و اینستاگرام به‌عنوان دو بستر فیلترشده همچنان برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی اقبال داشته‌اند.

نظرسنجی یکتانت از مدیران مارکتینگ: اینستاگرام همچنان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی حوزه تبلیغات است

12 درصد بازدهی تبلیغات در اینستاگرام

براساس بررسی انجام‌شده توسط یکتانت، کانال‌های تبلیغاتی که بیشترین بازده را داشته‌اند به‌ترتیب، گوگل ادز، تبلیغات پیامکی، وب‌سایت‌ها و اینستاگرام بوده‌اند. در این روند باید توجه داشت که تبلیغات در گوگل به‌معنای جذب کاربری است که قصد دارد محصولی را بخرد یا به‌دنبال پیدا‌کردن بهترین محصول برای رفع نیاز خود است. ازهمین‌رو بدیهی است که این کانال بازدهی خوبی در سال 1401 داشته.

اما آنچه باید موردتوجه قرار داد، این است که اینستاگرام با وجود فیلترینگ و کاهش سرعت دسترسی به محتوا همچنان 12 درصد بازدهی برای تبلیغات داشته است.

نظرسنجی یکتانت از مدیران مارکتینگ: اینستاگرام همچنان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی حوزه تبلیغات است

هدف‌گذاری و شناسایی مناسب کانال‌های تبلیغاتی

یکتانت در گزارش خود بر این باور است که مدیران مارکتینگ در سال گذشته توانسته‌اند با شناسایی کانال‌های مناسب تبلیغات براساس اهداف خود، به موفقیت برسند. براین‌اساس، افزایش 35 درصدی فروش کسب‌وکارها با انتخاب کانال مناسب دیجیتال مارکتینگ محقق شده است.

نظرسنجی یکتانت از مدیران مارکتینگ: اینستاگرام همچنان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی حوزه تبلیغات است

اینستاگرام همچنان در بین گزینه‌ها خواهد ماند

بررسی‌های یکتانت از روند ارائه تبلیغات و دریافت بازدهی آن‌ها از نوع تبلیغات نشان‌دهنده آن است که تبلیغات وب‌سایت‌ها در سال 1402 همچنان با اقبال مواجه خواهد بود و 38 درصد از سهم تبلیغات را به خود اختصاص خواهد داد. در این بین، اینستاگرام همچنان با وجود فیلترینگ در جریان تبلیغات سهم 10 درصدی دارد و از روند دیجیتال مارکتینگ خارج نشده است.

نظرسنجی یکتانت از مدیران مارکتینگ: اینستاگرام همچنان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی حوزه تبلیغات است

تلگرام کانال غیرمفید عنوان شد و اینستاگرام مفید

ادامه نظرسنجی یکتانت به بررسی کانال‌های غیرمفید از سوی کسب‌وکارها پرداخته است. جالب است که بیش از 50 درصد کسب‌وکارها هیچ کانالی را غیرمفید معرفی نکرده‌اند. اما نکته جالب‌تر اینکه اینستاگرام هیچ رتبه‌ای در بین کانال‌های غیرمفید به‌دست نیاورده است. این درحالی است که لینکدین با وجود فیلتر‌نبودن، از طرف 24 درصد از کسب‌وکارها غیرمفید عنوان شده.

کسب‌وکارهای فعال در حوزه آموزشی، ارز دیجیتال، گردشگری و فروشگاه‌های آنالین روی غیرمفیدبودن لینکدین بیشتر اصرار داشته‌اند؛ این مسئله هم تا حدود زیادی با توجه به جنس کسب‌وکارشان درست است.

نظرسنجی یکتانت از مدیران مارکتینگ: اینستاگرام همچنان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی حوزه تبلیغات است

طبق نتایج نظرسنجی، حدود 50 درصد مشتریان بزرگ یکتانت از تبلیغات همسان و بنری به شکل‌های مختلف (عادی، هدفمند و ریتارگتینگ) استفاده کرده‌اند. آنچه در بررسی‌ آمارهای یکتانت موردتوجه قرار می‌گیرد، اقبالی است که مشتریان بزرگ این پلتفرم همچنان به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نشان داده‌اند. همین موضوع منجر شده است تا 7 درصد از مشتریان بزرگ یکتانت کماکان از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.

نظرسنجی یکتانت از مدیران مارکتینگ: اینستاگرام همچنان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی حوزه تبلیغات است

پیامک در نبود اینترنت پرچم‌دار می‌شود

گزارش یکتانت همچنین نشان داده است در بین کسانی که بیشترین بودجه را با هدف افزایش فروش هزینه کرده‌اند، ۳ کانال پیامکی، همسان/بنری ریتارگتینگ و گوگل ادز بیشترین محبوبیت را داشته‌اند.

نظرسنجی یکتانت از مدیران مارکتینگ: اینستاگرام همچنان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی حوزه تبلیغات است

یکتانت در ادامه به بررسی چگونگی اثرگذاری شبکه‌های اجتماعی در جریان دیجیتال مارکتینگ پرداخته است. به‌نظر می‌رسد پیش از فیلترینگ این کانال اثرگذاری بیشتری داشته است؛ هرچند حال با وجود فیلترینگ و دشواری دسترسی کاربران به این کانال، همچنان در بین کسب‌وکارها موردتوجه قرار دارد.

نظرسنجی یکتانت از مدیران مارکتینگ: اینستاگرام همچنان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی حوزه تبلیغات است

از آنجایی که افزایش آگاهی از برند مهم‌ترین کاربرد شبکه اجتماعی است، اولین معیار کسب‌وکارها ایمپرشن و بازدید است. پس از آن، 3 معیار مهم دیگر کلیک و کامنت، لید جنریشن و فروش موضوعاتی هستند که کسب‌‌وکارها برای تبلیغات اینستاگرامی روی آن‌ها حساب کرده‌اند.

همچنین از آنجایی که فقط 12 درصد کسب‌وکارها روی هدایت افراد به وب‌سایت حساب کرده‌اند، می‌توان به این موضوع تأکید کرد که حواشی دسترسی به شبکه‌های اجتماعی از سوی کسب‌وکارها درک شده است.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋