hosein2hn2la2

hosein2hn2la2

توسط ۲ نفر دنبال می شود

تعریف غبارگیر چیست و کاربرد آن

 

کارخانه ها، کارگاه ها و غیره اغلب از تجهیزاتی استفاده می کنند که در طی فرآیندی که انجام می دهند، مقدار زیادی گرد و غبار، تراشه ها و ذرات ریز را در هوای اطراف منتشر می کنند. این مواد برای سلامت افرادی که در آنجا کار می کنند مضر است و باید حذف شوند. این کار با کمک یک غبارگیر انجام می شود.

هر کس حق دارد هوای پاک، عاری از گرد و غبار و بی ضرر برای سلامتی داشته باشد. این امر به ویژه در مکان‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها و کارگاه‌ها اهمیت دارد و افرادی که در این مکان‌ها کار می‌کنند بیشتر در معرض خطر تنفس در هوای آلوده و ناسالم هستند. بنابراین، کارآفرینان و صاحبان این مکان های صنعتی باید به فکر تدابیری برای تضمین سلامت کارکنان خود باشند. یکی از دستگاه هایی که برای این منظور استفاده می شود دستگاه غبارگیر صنعتی است. معمولاً از این دستگاه برای جمع آوری گرد و غبار ناشی از کارهای مختلف در محل ساخت و ساز استفاده می شود. برخی از این مشاغل که منبع گرد و غبار هستند عبارتند از: فلزکاری در کارگاه های تراشکاری یا جاهای دیگر، تراشکاری فلزات، برش پلاستیک، جوشکاری، برش چوب و  غیره.

دستگاه غبارگیر چه ویژگی های اید داشته باشد؟

اولین ویژگی که می توان آن را یکی از مهم ترین کاربرد غبارگیر دانست، این است که مکش با سرعت بسیار بالایی انجام می شود. مزیتی که این ویژگی به دستگاه می دهد این است که با هر مکش مقدار زیادی هوا وارد غبارگیر شده و باعث تجمع گرد و غبار در اطراف آن با سرعت بالا می شود. اگر در ورودی قسمت تهویه این دستگاه انشعاب نصب کنیم می توانیم از دستگاهی برای زدودن گرد و غبار در دو مکان مختلف استفاده کنیم. یکی دیگر از ویژگی های این دستگاه این است که دارای پمپ مکش بسیار قوی و موتور مورد استفاده از نوع توربینی است که باعث می شود دستگاه بدون تعمیر و نگهداری باشد و باعث می شود که به طور مداوم کار کند و راندمان بالایی داشته باشد.

مزایای استفاده از غبارگیر صنعتی چیست؟

 

هر وسیله ای که به صورت حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد، چه در منزل، چه در اداره و چه حتی برای مصارف صنعتی، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. این مزایا خریدار دستگاه را به سمت انتخاب و خرید سایر دستگاه های موجود سوق می دهد. غبارگیر صنعتی دارای مزایایی است که کاربر را متقاعد می کند تا آن را خریداری کرده و در خانه از آن استفاده کند. در ادامه به مزایای این دستگاه می پردازیم.

خریدار با استفاده از غبارگیر می تواند در هزینه های خود صرفه جویی کرده و هزینه طراحی دستگاه، مراحل نصب کانال و عملیات کانال کشی را برای یک دستگاه خرید بسیار مقرون به صرفه کاهش دهد. همچنین یکی از مهمترین مزیت های غبارگیر صنعتی این است که در صورت تغییر در چیدمان تجهیزات و دستگاه ها در محیط کار، می توان این تجهیزات را با هزینه کم از محل قبلی خود به مکان جدید منتقل کرد. ما می خواهیم موضع خود را تغییر دهیم. همچنین این دستگاه نیازی به لوازم جانبی مانند کمپرسور، مخزن هوا که وظیفه تامین هوای مورد نیاز شیر برقی را بر عهده دارد، ندارد و از این طریق می تواند در هزینه ها برای کاربر صرفه جویی کند.

مورد توجه شما قرار گرفته باشد https://armico.ir امیدواریم این مقاله از آرمیکو

hosein2hn2la2
hosein2hn2la2

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋