hoobasabt.seo

hoobasabt.seo

ثبت برند چیست؟ هزینه ثبت تغییرات شرکت

 

 

یکی از اقداماتی که در ایجاد شرکت، موسسه، اداره، سازمان و غیره، باید انجام داد، ثبت برند است. برندی که برای سازمان و شرکت خود ثبت می کنید، باید کاملا جدید بوده و مشابه برند دیگران نباشد. طبق قانون کپی کردن از برندهای دیگر جرم محسوب می شود و پیگرد قانونی دارد. هزینه ثبت برند و هزینه ثبت تغییرات شرکت آنچنان زیاد نیست. در این نوشته با ما همراه باشید تا به بررسی ثبت برند و هزینه ثبت تغییرات شرکت بپردازیم.

ثبت برند

تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل همیشه نامی را برای محصولات خود انتخاب می کنند که پس از شناخته شدن توسط بازار هدف (مشتریان) شناخته شده و مطرح شود.

اولین قدم برای شروع یک فعالیت تجاری اعم از تولیدی یا خدماتی، انتخاب و ثبت علائم تجاری است. این نام تجاری خدمات یا محصولات شما را از رقبا متمایز می کند و مشتریان شما را با آن نام می شناسند.

در واقع هر شرکتی که یک علامت تجاری را انتخاب و به ثبت برساند، محصولات خود را از سایر محصولات مشابه در بازار متمایز می کند. تمایزی که با دیدن یا شنیدن نام آن علامت تجاری می تواند ویژگی های خاص آن محصول را به شما یادآوری کند.

مراحل ثبت برند

ثبت برند ریزه کاری و مراحل متعددی دارد. در ادامه لیستی از مراحل ثبت برند را نام بردیم که به شرح زیر است:

  • مشاوره حرفه ای رایگان دریافت کنید

  •  استعلام برند قبل از ثبت نام

  • تهیه مدارک لازم

  • ثبت نام در سامانه مرکز مالکیت فکری و سپس اخذ گواهی امضا از دفتر اسناد رسمی

  • تنظیم و ثبت صحیح اعلامیه برند

  • بررسی بیانیه برند توسط کارشناسان اداره علائم تجاری

  • یک بار مراجعه به دفتر علائم تجاری و دریافت گواهی برند 10 ساله

 

هزینه ثبت تغییرات شرکت 

زمانی که تصمیم به ثبت برند و علامت تجاری می گیرید باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که برخی از کلمات و عبارات را نمی توان به عنوان برند و علامت تجاری استفاده کرد و برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه خود بهتر است از این موارد خودداری کنید. آنها را ذکر می کنیم، در نظر داشته باشید و برند مورد نظر خود را بر اساس نکات زیر انتخاب کنید.

به طور کلی می توان گفت که هزینه ثبت تغییرات شرکت با توجه به نوع تغییراتی که می خواهید انجام دهید متفاوت است. و نوع شرکت شما نیز در این مورد بسیار مهم است، یعنی تغییرات در شرکت سهامی با تغییرات شرکت با مسئولیت محدود بسیار متفاوت است.

به طور کلی می توانید این هزینه را به طور تقریبی تخمین بزنید یا از طریق تماس اطلاعات دقیقی در مورد آن به دست آورید. هزینه تغییرات در شرکت ها به دو عامل روزنامه رسمی شرکت و نوع تغییرات بستگی دارد که بستگی به تعداد دقیقه دارد.

به عنوان مثال: برای تغییر آدرس شرکت نیاز به صورت جلسه مجمع عمومی است که پس از تغییرات باید در روزنامه رسمی منتشر شود. برای اطلاع مردم از این تغییرات، درج این آگهی مستلزم پرداخت هزینه جداگانه می باشد.

جمع بندی

ما در این نوشته علاوه بر ضرورت ثبت برند، سعی داشتیم مراحل ثبت برند و هزینه ثبت تغییرات شرکت را برای شما شرح دهیم. لازم به ذکر است همیشه در انتخاب نام برند و علامت تجاری توجه داشته باشید و از در مورد برندی که قصد ثبت آن را دارید تحقیق کنید تا مشابه برند دیگران نباشد.

در پایان پیشنهاد می کنیم اگر قصد ثبت برند را دارید و یا می خواهید به طور دقیق با هزینه ثبت برند و هزینه ثبت تغییرات شرکت آگاه باشید، به پلتفرم آنلاین ثبت برند، شرکت و علامت تجاری هوبا ثبت مراجعه کنید.

hoobasabt.seo
hoobasabt.seo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋