هیوا هوم ( تولید کننده مبلمان سلطنتی)

هیوا هوم ( تولید کننده مبلمان سلطنتی)

گروه تولیدی هیواهوم طراح و تولید کننده انواع مبلمان کلاسیک و سلطنتی، صندلی، بوفه، آینه کنسول و ... با استفاده از بهترین متریال ها با بیش از 100 سال سابقه می‌باشد. www.hivahome.com
توسط ۸ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

ساخت مبل راحتی و عوامل تاثیر گذار بر کیفیت

در هنگام خرید مبل اگر مراحل ساخت آن و همچنین عواملی که بر کیفیت ساخت مبل تاثیرگذارند را بشناسیم بهتر می توانیم مبل موردنظرمان پیدا کنیم و می توانیم خرید پرسود داشته بشیم. در ادامه مراحل ساخت مبل بیان شده است.

 

مراحل ساخت مبل

در مرحله اول شما باید چوب مورد نظر خود را انتخاب کنید. چوب ها با خصوصیات مختلفی که دارند از یکدیگر متمایز می شوند. از پرطرفدار ترین چوب های مبل سازی می توان به چوب گردو، راش، بلوط، افرا، صنوبر، آکاژو‌ها و چوب روسی اشاره کرد.

چوب راش به دلیل بافت همگن و درجه سختی مناسب از محبوب ترین انواع چوب جهت ساخت مبل است. از لحاظ زیبایی چوب گردو می تواند به دلیل داشتن طرح و نقش طبیعی انتخاب مناسبی باشد. چوب بلوط نیز به طور معمول برای مبلمان استفاده می شود.

چوب گردو و راش علاوه بر گران بودن، بهترین کیفیت را دارند اما توجه داشته باشید که برای مبلمان راحتی چوب روس انتخاب مناسبی است زیرا در مبلمان راحتی کلاف به صورت توکار است و در این مبلمان استقامت حرف اول را میزند. در نهایت باید با توجه به مدل و مدت زمان استفاده، میزان حکاکی و قیمت چوب، بهترین چوب را انتخاب کنید. 

مرحله دوم پس از انتخاب چوب باید به برش آن رسید. در کارگاه ها با توجه به مدل انتخابی چوب ها به دقت برش می خورند و برش اشتباهی سرهم کردن مبل را دشوار می سازد.

در مرحله سوم باید در صورت خرابی یا رنگ پریدگی چوب با استفاده از رنگ و سمباده زنی آن ها را برطرف کرد تا اسکلت دوام کافی داشته باشد و عمر کلاف مبل بالا برود. برخی از کارگاه ها جهت ثابت ماندن رنگ روی چوب در انتها از پلی استر روی آن استفاده می کنند.

مرحله چهارم انتخاب پارچه است. انتخاب پارچه باید علاوه بر داشتن زیبایی از کیفیت بالایی برخوردار باشد و با رنگ چوب هماهنگی ایجاد کند. برای مبلمان راحتی معمولا پارچه های مخملی استفاده می کنند. استفاده از طرح ها و رنگ های شاد نیز می تواند انتخاب مناسبی باشد. 

مرحله پنجم رویه کوبی مبل می باشد. این مرحله بر زیبایی و راحتی تاثیرگذار است زیرا در این مرحله تسمه کشی، فنر کشی، پارچه کشیدن و.. صورت می گیرد.

استفاده از فوم ها در مبل

فوم ها به دلیل ماندگاری بالا بیشتر از اسفنج ها کاربرد دارند. فوم ها به دودسته تقسیم می شوند : 

+ فوم گرم به علت چگالی پایین در کف مبل کاربرد دارند و بعد از چندین سال نرم می شود.

+ فوم سرد در دمای پایین تری نسبت به فوم گرم تولید می شود و حالت ارتجاعی آن بیشتر است و حالت خود را بیشتر از فوم گرم حفظ می کند.

شما می توانید جهت سفارش مبل راحتی و کسب اطلاعات بیشتر از طریق وبسایت هیوا هوم اقدام به ثبت سفارش کنید.

 

 

هیوا هوم ( تولید کننده مبلمان سلطنتی)
هیوا هوم ( تولید کننده مبلمان سلطنتی) گروه تولیدی هیواهوم طراح و تولید کننده انواع مبلمان کلاسیک و سلطنتی، صندلی، بوفه، آینه کنسول و ... با استفاده از بهترین متریال ها با بیش از 100 سال سابقه می‌باشد. www.hivahome.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋