Hi Charter

Hi Charter

مراحل ثبت شرکت در ایران

ثبت شرکت یکی از نیاز های یک تجارت است, تا بتوانید به عنوان یک فرد حقوقی در جامعه شناخته شوید . داشتن یک شرکت تجاری مزایایی دارد که می تواند به پیشرفت شما در در بازار کمک کند.

دانستن هزینه ها، مدارک و مراحل انجام ثبت شرکت در ایران برای هر متقاضی لازم است.

از آنجا که شرکت های ثبت شده تضمین کننده اعتبار، تعهدات و حق و حقوق افراد مرتبط با آن حوزه کاری اعم از کارمندان و یا مشتریان هستند، تبدیل کردن یک فعالیت اقتصادی پایدار و سودآور به یک شرکت ثبت شده می تواند بر ارزش و هویت شما بیافزاید و باعث افزایش هرچه بیشتر سودآوری فعالیت شما در آینده نیز بشود.

ما قبل از ثبت شرکتها به شما می گوییم که چه شرکتی با کمترین هزینه نیاز دارید با چه موضوعی، چه میزان سرمایه لازم است در نظر بگیرید و بعد از ثبت چه اقداماتی لازم است انجام دهید. در صورتی که نیاز به مشاوره برند سازی دارید ما راه آسانی برای شما داریم.

همواره شروع هر نوع فعالیت، تجارت و کسب و کاری با هزینه هایی همراه است و تاسیس شرکت نیز از این موضوع مستثنی نیست. هزینه ثبت شرکت بصورت کلی به دو نوع هزینه های ثابت و هزینه های متغیر تقسیم می شود که در ادامه مشاهده میفرمایید.

هزینه های ثابت: اقلامی مانند هزینه تعیین نام شرکت، هزینه تهیه پوشه، گیره، پاکت و همچنین هزینه پست مدارک به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری از طریق ادارات پستی منتخب را در بر می گیرد.

هزینه های متغیر: همانطور که از نام آن مشخص است متغیر است و بستگی به مواردی مانند: میزان سرمایه شرکت، نوع شرکت، انتخاب تاسیس شرکت در مناطق آزاد یا سرزمین اصلی و امثالهم دارد. توصیه میکنیم برای اطلاع دقیق از هزینه ها با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مشهور در تماس باشید.

ثبت انواع شرکتها چقدر زمان می برد؟

برای پاسخ دقیق به این سوال، پروسه انجام کار را به سه مرحله زیر تقسیم میکنیم:

مرحله اول) مرحله تایید نام شرکت: اولین مرحله پیش روی شما تایید نام شرکت است که بصورت میانگین چیزی در حدود یک الی چهار روز بطول می انجامد.

مرحله دوم) تهیه مدارک لازم توسط متقاضی: برای این مرحله هیچ زمان خاصی نمی توان پیش بینی نمود، چرا که این زمان تا حدود بسیار زیادی بستگی به خود متقاضیان، شرکاء و سهامداران شرکت دارد.

مرحله سوم) پس از ارسال مدارک به اداره ثبت شرکتها: پس از آنکه مدارک تکمیل شده از طریق مراکز پستی منتخب به اداره ثبت شرکتها ارسال می شود، معمولا بین 5 تا 7 روز کاری زمان لازم است تا کارشناسان اداره ثبت شرکت ها، مدارک ارسالی متقاضیان را بررسی نموده و شماره ثبت و شناسه ملی به شرکت تقاضا شده اختصاص دهند.

مدارک ثبت شرکت

برای ثبت هر یک از شرکت‌های تجاری باید مدارک مورد نیاز را آماده کنید. در ادامه مدارک دو نوع از پرطرفدارترین شرکت‌ها یعنی سهامی خاص و با مسئولیت محدود را آورده‌ایم:

شرکت سهامی خاص

مدارکی که برای شرکت سهامی خاص نیاز دارید، موارد زیر است:

  • دو نسخه اظهارنامه‌ تکمیل‌شده
  • دو نسخه اساسنامه‌ تکمیل‌شده
  • دو نسخه صورت‌جلسه‌ تکمیل‌شده‌ مجمع عمومی موسس
  • دو نسخه صورت‌جلسه‌ تکمیل‌شده‌ هیئت‌مدیره جهت تعیین دارندگان حق امضا
  • اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل ۳۵ درصد سرمایه‌ شرکت
  • اصل مجوز فعالیت از مراجع قانونی مربوط، درصورتی که موضوع فعالیت‌تان نیاز به‌ مجوز دارد.
  • مدارک هویتی کلیه‌ موسسان (شناسنامه و کارت‌ملی)، مدیران و بازرسان (در صورتی که شخص حقوقی باشد/ مدارک نماینده و نامه نمایندگی)

شرکت با مسئولیت محدود

برای شرکت با مسئولیت محدود نیز باید مدارک زیر را ارائه کنید تا فرآیند ثبت انجام شود:

  • دو نسخه رسید پذیرش تاسیس اینترنتی 
  • دو نسخه ابلاغیه تایید نام 
  • دو نسخه تکمیل‌شده از تقاضانامه ثبت
  • دو نسخه تکمیل‌شده اساسنامه
  • دو نسخه صورت‌جلسه مجمع عمومی موسسین شرکت
  • دو نسخه صورت‌جلسه هیئت مدیره
  • اصل مجوز فعالیت شرکت (در صورتی که موضوع فعالیت نیاز به مجوز داشته باشد.)

 

Hi Charter
Hi Charter

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋