محمد حسام آبدارباشی

محمد حسام آبدارباشی

توسط ۱ نفر دنبال می شود

3 تا از مقصدهای نوروزی که نباید از دستشان بدهید

سلام.امیدوارم که حالتان خوب باشد.امروز در این مقاله قصد داریم به معرفی چند تا از مقصد هایی بپردازیم که شاید بد نباشد در برنامه سفر نورزیتان قرارشان بدهید.با ما همراه باشید.

جنگل الیمستان ، تکه ای از بهشت مازندران

 

یکی از زیباترین استان های مازندران شهرستان آمل است.این شهرستان مکان های گردشگری بسیار زیبایی را در خود جای داده است که امروز به معرفی یکی از آن ها میپردازیم.الیمستان یکی از جاذبه های گردشگری این شهر به حساب می آید.در این مکان گیاهانی به نام الیما رشد میکنند .الیما در واقع نوعی تره کوهی است که روستایی ها  با آن آش و کوکوسبزی درست می‌کند.نام این جنگل هم از این گیاه گرفته شده است.این منطقه در فصول بهار و اردیبهشت در زیباترین حالت خود قرار دارد و برای بازدید کنندکان یک فرصت عالی به حساب می آید.

همانطور که در ابتدا گفتیم این جنگل فرصت خوبی برای گردشگران به حساب می آید همچنین دیگر اشخاصی همچون عکاسان هم از این فرصت استفاده میکنند و برای گرفتن عکس هایی رویایی به بازدید جنگل الیمستان می آیند.قسمت به قسمت این جنگل با یکدیگر متفاوت است.در یک جا هوا گرم و شرجی و جایی دیگر خنک است و مه دارد و همینطور ادامه پیدا میکند.این جنگل پر است از درختان های کوتاه و بلند که یکی یکی در کنار یکدیگر قرار گرفته است و مناظر رویایی را تشکیل داده اند.بعضی از این درخت ها میوه هایی همچون ازگیل،ولیک و آلوچه جنگلی هم دارند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این جاذبه و مشاهده آدرس و راهنمای بازدید به مقاله معرفی جنگل الیمستان مراجعه کنید.

 

دشت لاله های واژگون کوهرنگ

 

دشت لاله‌های واژگون یکی از زیباترین و بزرگترین رویشگاه لاله هاست .این دشت در شهرستان کوهرنگ قرار گرفته است و یکی از زیباترین مکان های گردشگری استان چهارمحال بختیاری به شمار میرود.این دشت هر ساله گردشگران و بازدید کنندگان بسیاری را جذب خود میکند.این لاله های بهاری زیبا در اواسط فرودین ماه تا اردیبهشت گل میدهند.چون گل لاله واژگون بسیار کمیاب است بخش هایی از دشت به عنوان یک اثر طبیعی توسط سازمان محیط زیست حفاظت میشود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این جاذبه و مشاهده آدرس و راهنمای مقاله معرفی دشت لاله های واژگون کوهرنگ را بخوانید.

 

آبشار آتشگاه چهارمحال و بختیاری

 

 از زیباترین جاذبه های گردشگری استان چهار محال بختیاری آبشار لردگان است. این آبشار تنها یکی از آبشار های زیبای شهر کرد است که در دل کوه و جنگل بنا شده است.

آبشار آتشگاه در ۱۹۰ کیلومتری شهر کرد و ۴۰ کیلومتری شهر لردگان قرار دارد.این آبشار به آبشار مینیاتوری معروف است و لقب بلندترین آبشار ایران را از آن خود کرده است.آبشارآتشگاه از طریق رود خراسان که سرچشمه رودخانه کارون است پدید آمده است.

در مسیر چشمه تا رودخانه طبعیت سبز و زیبا شما را محو خود خواهد کرد.مسیر چشمه با درختان زیبا پوشیده شده است وبهترین جا برای پیک نیک و استراحت است.

شما باید مدتی پیاده روی کنید تا به آبشار اصلی برسید.این پیاده روی زیاد طول نخواهد کشید.عبور از مسیر رودخانه برای همگان ساده است. ولی این را هم در نظر داشته باشید که اگر در فصل بهار به این منطقه سفر کنید ممکن کمی رسیدن به آبشار دشوار باشد و باید برخی از راه را از داخل آب عبور کنید. در مسیر پیاده روی صدای رودخانه خروشان به گوش میرسد و شما به کمک پلکان ها به آبشار خواهید رسید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این جاذبه و مشاهده آدرس و راهنمای بازدید مقاله معرفی آبشار آتشگاه را بخوانید.

محمد حسام آبدارباشی
محمد حسام آبدارباشی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋