حساب تیوب

حساب تیوب

حساب تیوب مرجع فراگیری مهارت های حسابداری hesabtube.com

آشنایی با نرم افزار سپیدار

سلام به همراهان محترم سایت حساب تیوب. در این مطلب، قصد داریم به شما نرم افزار حسابداری سپیدار را معرفی کنیم. در این آموزش، به بحث درباره ماژول حسابداری در سپیدار می‌پردازیم. با کلیک بر روی این ماژول، زیرمنوهای مختلفی از جمله درختواره حساب‌ها ظاهر می‌شوند. اولین گزینه که با آن سر و کار داریم، "درختواره حساب‌ها" است که در این بخش می‌توانید کدهای حسابداری خود را تعریف کنید.

در بخش بعدی به نام "سند حسابداری جدید"، شما قادر به ثبت اسناد حسابداری خود خواهید بود. همچنین، می‌توانید چرخه حسابداری را تعریف کرده و مراحل مختلف از شروع تا پایان یک دوره حسابداری را پوشش دهید.

در حسابداری، چرخه حسابداری به معنای یک دوره کامل از شروع تا پایان حسابداری است. این دوره با سند افتتاحیه شروع می‌شود و در طول سال، اسناد حسابداری ثبت می‌شوند. در پایان سال، سند اختتامیه نیز ثبت می‌گردد. در این دوره، اقداماتی همچون صدور سند کل صورت می‌گیرد، سند‌های سود و زیان ثبت می‌شوند و تعدیلات انجام می‌پذیرد. مراحلی که باید در انتهای سال انجام شود، به عنوان چرخه کامل حسابداری شناخته می‌شود. این چرخه با بستن حساب‌های سود و زیان به پایان می‌رسد و وارد دوره مالی بعدی می‌شویم.

برای انجام این چرخه حسابداری، از ماژول‌های مختلف بخش حسابداری استفاده می‌شود؛ از جمله صدور سند تسعیر ارز، صدور سند کل، صدور سند افتتاحیه و اختتامیه، بستن حساب‌های سود و زیانی، و ارائه گزارش‌های ترازنامه و سود و زیان.

با این توضیحات، می‌توانید به راحتی در نرم افزار سپیدار اقدام به مدیریت چرخه حسابداری شرکت خود کنید.

 

تماشا ویدیو کامل آموزشی:

https://hesabtube.com/accounting-course/season07-episode03/

حساب تیوب
حساب تیوب حساب تیوب مرجع فراگیری مهارت های حسابداری hesabtube.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋