مجله کاریابی بین المللی

مجله کاریابی بین المللی

مرجع تخصصی کاریابی بین المللی با مجوز از وزارت کار

برای مهاجرت به آلمان چه وسایلی ببریم؟

 آلمان یکی از بهترین کشور های دنیا است که سالانه مهاجران بسیاری با اهداف مختلف از جمله تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری را می پذیرد. چیزهای ممکن است که شما به عنوان یک مهاجر در کشور آلمان نیاز داشته باشید. بنابراین اگر تصمیم گرفته اید که به کشور آلمان مهاجرت کنید، انتخاب بسیار خوبی کرده اید. هنگامی که این تصمیم را گرفتید و پرواز و محل اقامت خود را رزرو کردید، می خواهید بدانید چه چیزی را باید با خود بیاورید، ما یک چک لیست لوازم مهاجرت به آلمان را برای شما آماده کرده ایم تا بتوانید بهترین تجربه مهاجرت را به این کشور شگفت انگیز داشته باشید. شما می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد برای مهاجرت و کار در آلمان چه وسایلی ببریم با کارشناسان و متخصصان ما در موسسه مهاجرتی کاربین در ارتباط باشید.

 

 

اقلام ضروری برای مهاجرت به آلمان

در آلمان اکثر اقلام مورد نیاز موجود است، اما هزینه تعدادی از آنها بسیار گرانتر از ایران است و جستجوی آنها، به خصوص در اولین بار، بسیار دشوار است. پس بهتر است مهاجران برخی از اقلام ضروری برای زندگی و تحصیل در آلمان را با خود داشته باشند.

محدودیت هایی برای حمل چمدان با هواپیما وجود دارد. محدودیت باری که یک مسافر می تواند داشته باشد در خطوط هوایی متفاوت است و معمولاً بین ۲۰ تا ۳۵ کیلوگرم برای هر بلیط است.

شما این امکان را دارید که آن را با خود به داخل هواپیما ببرید. تحویل محموله با بیش از حد ذکر شده به محفظه فرودگاه مستلزم جریمه بار به عنوان بار مازاد است. مقدار این جریمه گاهی زیاد است. مقدار باری که مسافر می تواند با خود به هواپیما ببرد نیز متفاوت است. از آنجا کتاب ها سنگین هستند بهتر است که آنها را با خود در بار در داخل هواپیما حمل نکنید. شما می توانید کتاب های مورد نظر خود را با خود به داخل هواپیما ببرید، یا از طریق پست مطبوعاتی یا سیستم باربری به خطوط هوایی (CARGO) ارسال کنید.

حمل و نقل، مدارک، و بیمه مسافرتی

رزرو پرواز به آلمان تنها کاری نیست که باید انجام دهید. شما همچنین باید به برنامه مهاجرت خود فکر کنید، به کدام شهر می خواهید بروید و هدف شما از مهاجرت به آلمان چیست. در مورد حمل و نقل به آلمان، شما دو گزینه را پیش روی خود دارید:

  • اجاره ماشین
  • خرید ماشین
  • استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

 

هر سه گزینه مزایا و معایب خود را دارند. اجاره ماشین به این معنی است که نگران رسیدن به ایستگاه های اتوبوس یا قطار یا حمل وسایل خود در اطراف نخواهید بود. زمان دست خود شما خواهد بود و لزوماً مجبور نیستید به برنامه خاصی پایبند باشید.

اما خرید ماشین گران است. شما نه تنها باید هزینه بسیاری بابت خرید ماشین بپردازید بلکه باید هزینه بنزین را بپردازید، همچنین شما باید هزینه بیمه را نیز پرداخت کنید. به علاوه، اگر قصد بازدید از شهری شلوغ را دارید، باید با مشکلات ترافیکی و پارکینگ هم کنار بیایید.

جایگزین این دو گزینه قبلی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. این می تواند اتوبوس یا قطار باشد. مزایای ان این است که شما نگران رانندگی نخواهید بود و هزینه های شما ارزان تر خواهد بود. با این حال، باید دقت کنید که در یک زمان خاص در ایستگاه حاضرباشید و  همچنین کیف خود را تا آنجا حمل کنید.

اگر قصد دارید به حمل و نقل عمومی متکی باشید، بلیط هایی را از Trainline تهیه کنید که معاملات بهتری را برای مسافران ارائه می دهد. هر گزینه ای را که انتخاب می کنید، پیش از رسیدن به آنجا مطمئن شوید که تأییدیه اجاره یا بلیط حمل و نقل عمومی را دریافت کرده اید.

  • علاوه بر اطمینان از داشتن روش مناسب حمل و نقل در آلمان، باید مطمئن شوید که تمام مدارک لازم را نیز همراه خود دارید. یک فایل با تمام اسناد اصلی و یک کپی همراه خود داشته باشید:
  • پاسپورت – یک جلد پاسپورت بگیرید یا پاسپورت خود را در یک کیسه زیپ دار قرار دهید تا از آسیب دیدن جلوگیری کنید.
  • گواهینامه رانندگی – به خصوص اگر قصد رانندگی دارید.
  • کارت دانشجویی – اگر دانشجو هستید می توانید تخفیف ها و معاملات زیادی دریافت کنید. کارت شناسایی دانشجویی بین المللی (ISIC) را که در حدود 130 کشور شناخته شده است، امتحان کنید .
  • کارت‌های نقدی و اعتباری – مطمئن شوید که این کارت‌ها را همراه خود دارید، اما مقداری پول نقد نیز به همراه داشته باشید. بهتر است از پول نقد استفاده کنید زیرا در هزینه های بین المللی که بانک ها از شما دریافت می کنند صرفه جویی خواهید کرد. پول نقد را به یورو تبدیل کنید زیرا واحد پول رسمی آلمان است.
  • بلیط‌های پرواز و تأییدیه‌های اقامت – فقط در صورتی لازم است که از شما خواسته شود هنگام ورود به هواپیما، آنها را نشان دهید.
  • در نهایت، با وجود اینکه امیدوارید مهاجرت به خوبی پیش برود، باید در نظر داشته باشید که هر اتفاقی ممکن است در جاده بیفتد. به همین دلیل است که بیمه مسافرتی هر زمان که به هر جایی بروید بسیار مهم است.

 

هر گزینه بیمه ای که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که هزینه های پزشکی اورژانسی، مسائل مربوط به مسئولیت شخصی مانند ایجاد خسارت یا جراحت، و بازپرداخت مهاجرتهای لغو شده یا تاخیری را پوشش می دهد. همچنین می توانید برای اقلام گمشده مانند چمدان بیمه اضافه دریافت کنید.

 

امنیت در آلمان

آلمان کشور نسبتاً امنی است، اما این بدان معنا نیست که شما نباید هیچ اقدام احتیاطی انجام دهید. می توانید چند مورد را در نظر داشته باشید که شما و وسایلتان را ایمن تر می کند. این شامل:

کیف پول به صورت گردنبند یا کمربند

این کار اسناد شما را نسبت به زمانی که کیف پول خود را در جیب خود قرار می دهید ایمن تر می کند. ممکن است یک کیف پول کمری قدیمی به نظر برسد، اما دزدیدن وسایل شما را دشوار می کند. از طرف دیگر، کیف پول گردنی راحت تر است و می توانید آن را زیر پیراهن خود قرار دهید تا کسی آن را نبیند.

کوله پشتی ضد سرقت

در حین گشت و گذار قطعاً به یک کوله پشتی برای قرار دادن وسایل خود نیاز خواهید داشت، پس چرا روی کیفی سرمایه گذاری نکنید که باز کردن و دزدی از شما را دشوارتر کند. کوله پشتی های ضد سرقت دارای زیپ های مخفی هستند تا شما را ایمن تر نگه دارند.

قفل چمدان

می توانید یک قفل چمدان بگیرید تا در چمدان یا کوله پشتی خود قرار دهید و از سالم بودن وسایل خود اطمینان حاصل کنید. عیب این کار این است که اگر امنیت فرودگاه نیاز به چک کردن کیف شما داشته باشد، قفل را می شکند زیرا رمز باز کردن آن را نمی دانند.

چمدان مناسب برای مهاجرت به آلمان

وقتی صحبت از قفل چمدان شد، ممکن است که به ذهن شما رسیده باشد که چگونه چمدان مناسب برای مهاجرت به آلمان انتخاب کنید؟ چمدان بهتر است یا کوله پشتی مسافرتی؟ اگر چمدانی را انتخاب می کنید، آیا باید یک پوسته سخت یا نرم، دو چرخ یا چهار چرخ داشته باشد؟ اگر کوله پشتی انتخاب می کنید، چگونه همه چیز را حمل کنید؟

آلمان کشور بزرگی است به این معنی که شهرها و شهرک های آن زیرساخت های متفاوتی دارند. بسته به جایی که می روید، در مورد جاده ها و شرایط آنها تحقیق کنید.

اگر جاده ها سنگفرش نیستند و به پله برقی و آسانسور دسترسی دارید، چمدان همیشه انتخاب بهتری است. یک چمدان دو چرخ با پوسته نرم را انتخاب کنید، زیرا چیزهای بیشتری را درون آن قرار می دهند و به راحتی نمی شکنند.

با این حال، اگر به جایی مهاجرت می‌کنید که یک چمدان چرخدار برای مانور در جاده‌ها بار بیشتری را به همراه دارد، یک کوله‌پشتی سبک که به اندازه کافی بزرگ باشد برای لباس‌ها و سایر وسایلتان تهیه کنید.

هر نوع چمدانی را که انتخاب می کنید، سعی کنید سبک و مناسب آب و هوای آلمان باشد. بسیاری از مسافران میل به بسته بندی وسایل زیادی دارند که در نهایت از آنها استفاده نمی کنند. این فقط مهاجرت شما را سخت‌تر می‌کند، بنابراین بسته‌بندی را فقط به چیزهای ضروری بزارید.

لوازم جانبی و کیف برای مهاجرت به آلمان

حتی اگر لباس‌های معمولی می‌پوشید، اکسسوری‌های خوب می‌توانند تفاوت زیادی ایجاد کنند. آنها ظاهر شما را بهبود می بخشند و به شما کمک می کنند تا متمایز به نظر بیایید. توصیه می کنیم برخی از لوازم جانبی مورد علاقه خود را بسته بندی کنید که این می تواند شامل موارد زیر باشد:

کیف ـ ما یک کوله پشتی برای روز برای قرار دادن همه وسایل خود و یک کیف کوچک کراس بادی برای بیرون رفتن در شب به شما توصیه می کنیم.

ساعت‌ – اگرچه این روزها اکثر مردم گوشی هوشمند دارند، ساعت‌ها هنوز هم لوازم جانبی خوبی برای شیک نشان دادن شما هستند.

جواهرات – شما می توانید انواع جواهراتی را که متناسب با سبک و لباس شما هستند ترکیب و مطابقت دهید.

عینک آفتابی – داشتن عینک آفتابی به ویژه در روزهای آفتابی بسیار مهم است.

لباس مناسب برای مهاجرت به آلمان

آلمانی ها مردمانی ساده اما شیک پوش هستند. بنابراین اگر می خواهید با هم ترکیب شوید، سعی کنید به چند انتخاب لباس راحت اما شیک توجه کنید.

به عنوان نکات کلی، سعی کنید از لباس هایی که قرار است فقط یک بار بپوشید خودداری کنید. شما می خواهید بتوانید از لباس ها استفاده مجدد کنید و آنها را برای ایجاد لباس های مختلف ترکیب کنید. لباس هایی که فقط یک بار می پوشید فقط در چمدان شما جا می گیرند و ارزش زیادی ندارند.

همچنین لباس های راحت و سبک به همراه داشته باشید. حتی اگر در فصل زمستان به آنجا مهاجرت کنید، باز هم زیاد پیاده روی خواهید کرد و باید لباس راحت داشته باشید.

آب و هوا در آلمان به‌طور ناگهانی تغییر می‌کند و بنابراین هم لباس گرم و هم سبک همراه خود داشته باشید تا بتوانید از باران و باد جلوگیری نمایید.

اکنون که چند نکته کلی دارید، می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم که دقیقاً چه چیزی را برای مهاجرت به آلمان باید همراه داشته باشید.

 

مجله کاریابی بین المللی
مجله کاریابی بین المللی مرجع تخصصی کاریابی بین المللی با مجوز از وزارت کار

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋