مجله کاریابی بین المللی

مجله کاریابی بین المللی

مرجع تخصصی کاریابی بین المللی با مجوز از وزارت کار

آزمون تافل یا آیلتس برای آلمان

آزمون تافل یا آیلتس کدام برای مهاجرت به آلمان بهتر است؟ سوالی که زبان آموزان همیشه از خود می پرسیدند و به همین دلیل به دانستن تفاوت بین این دو آزمون تافل و آیلتس علاقه مند هستند. اگر این نیز سوال شما می باشد و می خواهید بدانید اینکه ازمون تافل یا آیلتس کدام یک برای مهاجرت به آلمان بهتر است؟ ما در این مقاله به بررسی تفاوت این دو آزمون پرداخته ایم. چه آیلتس داشته باشید چه تافل، باید چند نکته در مورد ماهیت هر یک از این دوره های زبان را بدانید. اگر می خواهید به سوالاتی در مورد اینکه ازمون تافل یا آیلتس برای تحصیل در آلمان بهتر است؟ و یا چه نمره تافلی برای مهاجرت به آلمان بهتر است؟ نمره آیلتس مورد نیاز دانشگاه های آلمان چقدر است؟ این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. 

برای مهاجرت به آلمان آزمون تافل بهتر است یا آیلتس ؟​

آزمون تافل و آیلتس آزمون های جامع و بین المللی هستند که برای بررسی صلاحیت زبان طراحی شده و از مهمترین مدارک برای مهاجرت و کار در آلمان هستند. آیا برای مهاجرت به آلمان باید مدرک تافل داشته باشیم یا آیلتس؟ این بستگی مستقیم به نوع مهاجرت شما دارد. به طور مثال برای مهاجرت تحصیلی به آلمان بسته به دانشگاه یا موسسه ای که قرار است در آن تحصیل کنید لازم است که مدرک آزمون تافل و یا آیلتس خود را دریافت کنید.

 

همانطور که می دانید آزمون تافل در اصل یک آزمون کامپیوتری یا اینترنتی است و آیلتس بر روی کاغذ انجام می شود. آزمون آیلتس برای افرادی که نمی خواهند در آزمون با کامپیوتر شرکت کنند مناسب تر است.

یکی دیگر از مواردی که مرز بین آزمون تافل و آیلتس را مشخص می کند، نوع آزمون است. افرادی که در این آزمون ها یا دوره ها شرکت کرده می دانند که آزمون تافل از یک سیستم منسجم و منظم تری تشکیل شده است. آزمون آیلتس فضایی خلاقانه و دارای چارچوب بازتری را برای آزمون دهنده فراهم می کند. در آزمون آیلتس افراد بر اساس تفکر خود تصمیم می گیرند که بهترین پاسخ را به سوال آزمون تافل یا آیلتس برای گرفتن مدرک خود بدهند.

 

برای درک بهتر اینکه ازمون تافل یا آیلتس چیست؟ در این قسمت به طور خلاصه با ماهیت آزمون های آزمون تافل و آیلتس بیشتر آشنا می شویم.

آزمون تافل به معنای آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی است. این آزمون که توسط موسسه آمریکایی ETS طراحی شده است، در کنار آزمون آیلتس، یکی از مهم ترین آزمون های سنجش زبان انگلیسی برای مهاجرت تحصیلی در خارج از کشور است. برخلاف آزمون آیلتس، آزمون تافل دارای وضعیت علمی و آکادمیک است. این آزمون به دو صورت اینترنتی (iBT _ Internet-Based Test) و کاغذی (PBT _Paper-Based Test) انجام می شود. نتیجه این آزمون تاثیر بسیار زیادی در جذب متقاضیان تحصیل در خارج از کشور بازی می کند.

آزمون آیلتس مهارت ها و شایستگی های زبانی افراد را ارزیابی می کند. کسانی که تصمیم به مهاجرت و زندگی در یک کشور انگلیسی زبان یا کشور دیگری را گرفته اند که مهارت زبان انگلیسی به عنوان مدارک مورد نیاز در نظر گرفته شده است، باید با شرکت در این آزمون نمره لازم را از 1 تا 9 کسب کنند. نمره مدرک آیلتس بر اساس مهارت زبانی ثبت نام کنندگان بر پذیرش یا عدم پذیرش آنها در مهاجرت تحصیلی به آلمان تاثیر گذار می باشد.

 

به طور کلی ما دو آزمون آیلتس داریم:

  • آیلتس آکادمیک: برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان دارند.
  • آیلتس جنرال: برای افرادی طراحی شده است که قصد مهاجرت کاری و یا زندگی در آلمان را دارند.

اگر می خواهید برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری و زندگی به  آلمان مهاجرت کنید، باید پیش از انجام هر اقدامی نمره مورد نیاز آزمون تافل یا آیلتس را برای مهاجرت مورد بررسی قرار دهید.

سپس باید در یکی از این دوره های زبان ثبت نام کنید. به عنوان مثال، برخی از دانشگاه ها در سیستم گزینش خود برای مهاجرت تحصیلی نمرات هر دو آزمون را نیاز دارند. پس در این صورت قوانین دانشگاهی که مد نظر شماست مشخص می کند که آزمون تافل را نیاز دارید و یا اینکه باید در آزمون آیلتس شرکت کنید؟

 

منابع این تست ها بر اساس چهار حالت شنیداری، نوشتاری، خواندن و مکالمه به صورت تستی با تعداد سوال و زمان مشخص طراحی شده است. نمره افراد در پایان آزمون بر اساس مهارت زبانی ثبت می شود.

تولیمو یا ام اس ار تی

ما در کنار آزمون های آیلتس و تافل آزمون های دیگری را داریم که عبارتند از تولیمو و ام اس ار تی. شرکت در این آزمون ها معمولاً برای داوطلبان دکترا و افرادی که باید مدرک معتبر زبان انگلیسی را به یک مرکز دولتی ارائه دهند، مناسب است.

می توان گفت که منابع این تست ها یکسان است و تفاوت تنها در ساختار و نوع آزمون می باشد. تفاوت اصلی این دو آزمون در این است که آزمون تولیمو زیر نظر وزارت علوم طراحی می شود اما MSRT توسط سازمان سنجش آموزش کشور طراحی و اجرا می گردد.

 

دانشگاه های آلمان هم آیلتس و هم آزمون تافل را به عنوان مدرکی برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی می پذیرند. البته این در حالی است که برخی از دانشگاه‌ها آزمون‌های دیگری را به عنوان اثبات توانایی‌های شما در زبان انگلیسی نیاز دارند.

برخی از دانشگاه های آلمان دوره های تحصیلی خود را به صورت بین المللی ارائه می کنند و تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شود. به هر حال، یادگیری زبان آلمانی بسیار سخت تر از یادگیری زبان انگلیسی است و مردم علاقه دارند که به زبان انگلیسی در آلمان تحصیل کنند تا زبان آلمانی.

انگلیسی زبانی است که شما را با افراد با هر فرهنگ و پیشینه ای در زمانی که در آلمان تحصیل می کنید متحد می کند. به همین دلیل، داشتن مهارت های ارتباطی خوب انگلیسی نه تنها برای حضور در کلاس درس، بلکه برای روابط شما با سایر افرادی که در زمان تحصیل لازم است که با آنها روبرو شوید نیز ضروری است.

هر دو آزمون آیلتس و آزمون تافل گزینه بسیار عالی برای درخواست تحصیل در دانشگاه آلمان می باشد.

 

در حالی که هیچ آزمونی وجود ندارد که به طور کلی برای پذیرش در یک دانشگاه آلمانی بهتر باشد، چندین فاکتور وجود دارد که باید پیش از تصمیم گیری در مورد آن در نظر بگیرید.

اولویت پذیرش در دانشگاه

برخی از دانشگاه ها یک آزمون را بر دیگری ترجیح می دهند. به همین دلیل، ابتدا باید با دانشگاه‌هایی که می‌خواهید برای آن‌ها اپلای کنید بررسی کنید تا ببینید آیا اولویتی دارند یا خیر.

در دسترس بودن مرکز تست

نکته بعدی که ممکن است بخواهید به آن توجه کنید این است که نزدیکترین مرکز آزمون آیلتس و آزمون تافل کجا می باشد. در حال حاضر حدود 4000 مرکز آزمون تافل در سراسر جهان وجود دارد، در حالی که تنها حدود 1600 مرکز آزمون آیلتس وجود دارد.

تاریخ آزمون نیز عاملی است که باید در نظر گرفته شود. پیش از هر چیزی لازم است که نگاه بیاندازید که چه تاریخی برای آزمون شما در کوتاه ترین زمان ممکن در دسترس می باشد.

هزینه آزمون تافل و آیلتس

مانند هر آزمون دیگری، آزمون تافل و آیلتس نیز آزمونی گران می باشد و معمولاً بین 185 تا 270 دلار برای آزمون تافل و 140 تا 300 دلار برای آزمون آیلتس هزینه کنید. قیمت هر تست در هر کشور متفاوت می باشد. هزینه آزمون آیلتس بین 6 تا 8 میلیون و آزمون تافل نیز بین 7 تا 9 میلیون تومان می باشد.

 

مدت زمان آزمون آیلتس و تافل

عنصر دیگری که باید در نظر بگیرید این است که چه مدت طول می کشد تا هر یک از تست ها را انجام دهید. آزمون تافل در یک جلسه گرفته می شود و حدود 3 ساعت طول می کشد. با این حال، آزمون آیلتس حدود 2 ساعت و 40 دقیقه طول می کشد و برخلاف آزمون تافل، آیلتس لزوما در یک جلسه انجام نمی شود.

از آنجایی که بخش اسپیکینگ آزمون با ممتحن انجام می شود، می توانید تا یک هفته پیش از بقیه آزمون برای بخش اسپیکینگ خود برنامه ریزی کنید. این بدان معناست که اگر می خواهید مدرک آیلتس خود را بگیرید ممکن است دو بار به مرکز آزمون مراجعه کنید.

امیدواریم این عناصر به شما کمک کند تا تصمیم لازم را بگیرید که کدام آزمون برای شما برای تحصیل در آلمان بهتر خواهد بود.

رتبه بندی آزمون تافل و آیلتس کاملاً متفاوت است. آزمون تافل از 30 امتیاز برای هر بخش نمره‌گذاری می‌شود و سپس نمرات با هم جمع می‌شوند تا نمره جامع به دست آید. بنابراین بالاترین نمره ممکنی که می توانید در آزمون تافل دریافت کنید 120 است.

با این حال، آیلتس در مقیاس 1 تا 9 نمره گذاری می شود. هر بخش (خواندن، شنیدن، نوشتن، و مکالمه) در مقیاس نمره گذاری می شود و سپس نمره جامع شما میانگینی از چهار نمره بدست می آید که به نزدیکترین کل گرد می شود.

به عنوان مثال، اگر در ریدینگ 7، در شنیدن 6، در نوشتن 6.5 و در صحبت کردن 5.5 بگیرید، میانگین نمره شما 6.5 می شود (مجموع نمرات 25 است، تقسیم بر چهار می شود و به شما 6.25 می دهند و تا نمره 6.5 گرد می شود).

اینکه «نمره مناسب» چیست بستگی به دانشگاهی دارد که برای آن درخواست می دهید. برخی از آنها نمره بالاتری نسبت به دیگران می خواهند. این می تواند به دلایل متعددی مانند سطح علمی دانشگاه یا اعتبار موسسه ای باشد که برای تحصیل درخواست داده اید.

به طور کلی، چیزی بین نمره 90 تا 100 در آزمون تافل یا نمره باند 7 در آیلتس نمره مناسب برای موسسات و دانشگاه های تحصیلی در آلمان می باشد. به خاطر داشته باشید که برخی از دانشگاه ها ممکن است در بخش های خاصی حداقل نمره را درخواست کنند که شما باید در آن بخش آن نمره لازم را دریافت کنید.

 

 



 

مجله کاریابی بین المللی
مجله کاریابی بین المللی مرجع تخصصی کاریابی بین المللی با مجوز از وزارت کار

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋