heidari.youcan

heidari.youcan

9 فواید چشمگیر زرشک برای سلامتی

زرشک کم کالری و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.
زرشک توت های بلند و قرمز رنگی هستند که روی درختچه های کوچک زرشک رشد می کنند. زرشک به دلیل طعم و مزه ترش خاصی که دارد، هم با غذاهای شور و هم با غذاهای شیرین سازگار است. زرشک (Berberis vulgaris) عضوی از خانواده Berberidaceae است.

نام های دیگر زرشک زرشک معمولی و زرشک اروپایی است.

 


زرشک با زرشک نپالی قوی (Berberis aristata)، زرشک هندی (Berberis asiatica) و انگور اورگان (Berberis یا Mahonia aquifolium) رابطه ای مشترک دارد.
به دلیل برگ های تزئینی و گل های زرد آن، درختچه باغی است که بسیار مورد علاقه است.
زرشک از اروپا و آسیا به آمریکای شمالی آورده شد. به طور وحشیانه از پنسیلوانیا تا کانادا رشد می کند.
زرشک بیش از 2500 سال است که در پزشکی استفاده می شود. در طب عامیانه هندی، از آن برای درمان اسهال، کاهش تب، افزایش اشتها، تسکین ناراحتی معده، تقویت قوا و افزایش رفاه کلی استفاده می‌شده است.
در ایران اغلب به عنوان دارو بخصوص برای مشکلات صفراوی از جمله بیماری کیسه صفرا و سوزش سر دل استفاده می شود.
بربرین، یک ترکیب آلکالوئیدی که به وفور در زرشک یافت می شود، احتمالاً به عنوان یک آنتی اکسیدان برای دفع چندین بیماری عمل می کند.
زرشک کم کالری و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.
هم آهن و هم ویتامین C در زرشک فراوان است. دارای فیبر، روی، مس و منگنز است.
آنتوسیانین های این درختچه ممکن است سلامتی از جمله سلامت قلب و مغز را بهبود بخشد.

 

9 فواید زرشک برای سلامتی.

 


کاهش عفونت و ناراحتی های پوستی: به طور سنتی از زرشک برای درمان عفونت های کاندیدا (مخمری) پوست یا واژن و همچنین التهاب و عفونت مجاری ادراری، گوارشی و تنفسی (گلودرد، احتقان بینی، سینوزیت و... استفاده می شود). برونشیت). علاوه بر این، پسوریازیس و شعله ور شدن آکنه ممکن است پس از مصرف عصاره زرشک کاهش یابد. برای تأیید این نتایج، مطالعات اضافی مورد نیاز است.
درمان اسهال: اسهال ناشی از مسمومیت غذایی و اسهال مسافرتی ممکن است به خوبی به درمان با استفاده از زرشک پاسخ دهد.
با توجه به چند مطالعه، زرشک به اندازه آنتی بیوتیک ها علائم را درمان می کند، احتمالاً به دلیل ویژگی های قابض آن. با این حال، این مطالعات در مقیاس کوچک و غیر قابل اعتماد هستند.
زرشک باید در ترکیب با داروهای آنتی بیوتیک معمولی استفاده شود زیرا اثرات جدی اسهال باکتریایی استفاده از این گیاه را به تنهایی برای درمان علائم نامناسب می کند.
اگر زرشک همراه با آن ها مصرف شود، بازده آنتی بیوتیک ها کمتر می شود. قبل از استفاده از آنها با هم با پزشک خود مشورت کنید.
ممکن است به مدیریت دیابت کمک کند: مطالعات مختلف نشان می دهد که عصاره زرشک ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد که ممکن است مدیریت دیابت را بهبود بخشد.
در یک مطالعه سه ماهه، شامل 36 بیمار مبتلا به دیابت نوع II، محققان دریافتند که بربرین (موجود در زرشک) به طور چشمگیری سطح HbA1c را کاهش می دهد. دارویی که برای کنترل سطوح بالای قند خون استفاده می شود، متفورمین، نسبت به بربرین موثرتر است.
نشان داده شده است که بربرین حساسیت به انسولین را افزایش می دهد، که ظرفیت سلول ها را برای استفاده از قند خون بهبود می بخشد. در تحقیقات انجام شده در ایران، عصاره خشک زرشک به 30 شرکت کننده مبتلا به دیابت نوع دو داده شد. در نتیجه، سطح HbA1c و قند خون آنها به طور قابل توجهی پایین تر بود.
به کاهش سطح کلسترول کمک کنید: کلسترول و تری گلیسیرید لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) را می توان توسط جزء بربرین موجود در گیاهان زرشک کاهش داد.
خون حاوی نوع خاصی از چربی به نام تری گلیسیرید است. از آنجایی که برخی از LDL می توانند به دیواره شریان نفوذ کنند، LDL را کلسترول "بد" می نامند.
فیبر رژیمی موجود در زرشک برای چسباندن کلسترول اضافی در روده عالی است، که تولید کلسترول خوب را تقویت کرده و به تنظیم سطح کلسترول کمک می کند.
سلامت دندان: لثه (التهاب لثه) و پلاک ممکن است از استفاده از ژل زرشک سودمند باشد.
این به احتمال زیاد ناشی از اثرات ضد التهابی بربرین است.
این می تواند به مدیریت شرایط التهابی دندان و علائم آن کمک کند.
تقویت هضم و کاهش اسید معده: مصرف زرشک می تواند هضم غذا را تقویت کرده و ناراحتی معده را آرام کند.
قرار است تولید بزاق توسط گیاهان تلخ افزایش یابد که تشکیل اسید معده و آنزیم های گوارشی را تشویق می کنند.
بنابراین، آنها به طور خاص زمانی استفاده می شوند که اسید معده کم باشد اما در هنگام سوزش سر دل استفاده نمی شود (اسید معده بیش از حد می تواند در ابتدا وضعیت را تشدید کند).
مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که زرشک ممکن است اسپاسم روده را کاهش دهد و مانند سایر تلخی ها هضم غذا را تقویت کند.
نارسایی احتقانی قلب: نارسایی احتقانی قلب، وضعیتی که در آن عضله قلب خون کافی پمپاژ نمی کند، می تواند با بربرین بهبود یابد. در یک کارآزمایی، 156 شرکت کننده مبتلا به نارسایی احتقانی قلب روزانه 1.2 تا 2 گرم بربرین مصرف کردند. آنها ظرفیت ورزش و فعالیت پمپاژ خون قلب را بهبود بخشیده بودند.
می تواند به مبارزه با آکنه کمک کند: A

heidari.youcan
heidari.youcan

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋