کمپرسور هواپایا

کمپرسور هواپایا

شرکت هواپایا تامین در زمینه ارایه خدمات انواع کمپرسور هوا فشرده فعالیت میکند. جهت مشاهده خدمات هواپایا به نشانی " havapaya.com " مراجعه کنید.
توسط ۱ نفر دنبال می شود

خصوصیات کمپرسور اسکرو چیست ؟

این نوع کمپرسور ها را کمپرسور اسکرو یا کمپرسور پیچی نیز می نامند.تفاوت کمپرسور اسکرال و اسکرو در ساخت و تولید آن هاست. کمپرسور اسکرو در ظرفیت 50 تن تبرید تا 250 تن تبرید ساخته می شوند. چیلرهایی که در کمپرسور اسکرال ساخته می شوند نسبت به چیلرهای کمپرسور اسکرو بازدهی کمتری دارند.از لحاظ قیمت، دستگاه های چیلر با کمپرسور اسکرو به صرفه تر از دستگاه های چیلر با کمپرسور اسکرال می باشندو به این دلیل که خرید کمپرسور های اسکرو به صرفه تر از کمپرسور اسکرال است.

 سیستم کنترل ظرفیت پله  ای یکی از خصوصیات کمپرسور های اسکرو می باشد با نصب تجهیزاتی خاص می توان دراین نوع کمپرسورها به صورت پیوسته و خطی کنترل ظرفیت را انجام داد. 

 

کمپرسور اسکرو

 

تفاوت چیلر اسکرال و اسکرو در مدل کمپرسورها استفاده شده در آن ها می باشد هر دو مدل از کمپرسورها معایب و مزایای ویژه و خاص خود را دارند. تفاوت کمپرسور اسکرال و اسکرو در تناژهای آن ها است کمپرسور اسکرو در تناژهای بالا و کمپرسور اسکرال در تناژهای پایین و کم استفاده می شود. عمده ترین تفاوت کمپرسور هادر ظرفیت چیلرهای آن ها است که در بالا به آن ها اشاره کرده ایم. چیلر اسکرال که توان و ظرفیت کمتری نسبت چیلر اسکرو دارا می باشد,

 با افزایش مقدار توان و ظرفیت مورد نیاز، موجب می شود که تعداد کمپرسورهای اسکرال افزایش یابد که  این عامل باعث می شود ظرفیت کمپرسور ها با هم جمع شود.

 

 این یکی از معایب افزایش کمپرسورهای اسکرال است زیرا چیلرها به صورت پله ای کنترل ظرفیت می شوند و نمی توان بر روی آن ها کنترل پیوسته انجام داد. چیلر اسکرو با توان و ظرفیت 70 تا 500 با کمپرسورهای اسکرو ساخته و تولید می شوند. کمپرسورهای اسکرو که در چیلر اسکرو به کار می روند این امکان را دارا هستند که با استفاده از سیستم مکانیزم دریچه لغزنده توان خروجی خنک کاری به بطور چشمگیری کاهش می دهند.

یکی از عمده تفاوت کمپرسور اسکرال و اسکرو، نوع فشرده سازی مبرد و توان و ظرفیت آن ها است. کمپرسورهای اسکرال از لحاظ سایز و اندازه محدود می یاشند.

یک رزوه مارپیچ در کمپرسور اسکرال وجود دارد ولی از دو رزوه متحرک در کمپرسور اسکرو استفاده می شود، تفاوت این دوکمپرسور از لحاظ استفاده رزوه ها در آن هاست.

در مناطق کم آب استفاده از چیلر تراکمی هوای خنک اسکرال مناسب تر است. بطور کلی برای سیستم های آب خنک چیلرهای اسکرو بهتر عمل می کنند. 

ساختار کمپرسورهای اسکرال ساده و بدون هیچ گونه پیچیدگی هست در این نوع کمپرسور  فشار کاری بر تعداد قطعات کمتر بوده و فشار کمی بر یاتاقان های آن وارد خواهد شد. اما ساختار کمپرسور اسکرو پیچیدگی بیشتر نسبت کمپرسور اسکرال دارد.

 

منبع: تفاوت کمپرسور اسکرال و اسکرو در چیست؟

کمپرسور هواپایا
کمپرسور هواپایا شرکت هواپایا تامین در زمینه ارایه خدمات انواع کمپرسور هوا فشرده فعالیت میکند. جهت مشاهده خدمات هواپایا به نشانی " havapaya.com " مراجعه کنید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋