hassanbesharat2000

hassanbesharat2000

نگاهی به لیست رمان های برتر دنیا که باید خواند

کیفیت زندگی شما را دو چیز تعیین می کند: کتابهایی که می‌خوانید و انسانهایی که ملاقات می‌کنید.

این جمله از مک لوهان را بسیار شنیده اید. اما تا به حال به این فکر کرده اید که پس از ملاقات با یک فرد زندگیتان به دو قسمت قبل از آن انسان و بعد از آن تقسیم شده و یا پس از خواندن یک کتاب آنچنان تحول عظیمی در زندگیتان رخ داده که شما دیگر آن کسی که قبلاً بوده اید نیستید. حقیقت کتاب ها و انسان ها و مخصوصاً انسان هایی که کتاب می­خوانند فراتر از یک دنیای ساده است. جهان از نگاه کسانی که آن را مطالعه می­کنند جای ارزشمندتر و قابل درک تری خواهد شد حتی با این که در انتها حقیقت جهان پوچ و سیاه است اما باز حداقل ارزش یکبار زیستن را دارد. ما می‌خواهیم در این مقاله کتاب هایی را به شما معرفی کنیم که از نگاه بسیاری از افراد برترین رمان های جهان هستند و بیشتر از کتاب های دیگر ارزش خواندن دارند. با ما همراه باشید.

صد سال تنهایی

صد سال تنهایی اثر ماندگار مارکز با بیان حقیقت والای تنهایی در جهان ما انسان ها به شیوه ای منحصر به فرد توانسته به یکی از بهترین های جهان تبدیل شود. این رمان ارزشمند داستان مرد و زنی به نام های خوزه آرکادیو و اورسولا است و داستان در دهکده ای کوچک به نام موکوندو روایت می­شود. پیچیدگی داستان چیزیست که اکثر منتقدان آن را ذکر کرده اند و دلیل این پیچیدگی بیشتر به دلیل این است که تمامی فرزندانی که به دنیا می­آیند را با نام های خوزه آرکادیو و آئورلیانو نامیده می­شوند و شما احتمالا دچار سردرگمی خواهید شد و نکته دیگر این داستان این است که اکثر خوزه آرکادیو ها بسیار خلاق و مبتکر هستند و علاقه به آزمایشگاه های کیمیاگری دارند. آئورلیانوها نیز افرادی جنگجو و بی احساس هستند و غریزی زندگی می­کنند. در مفهوم این داستان شما در انتها متوجه خیالی بودن این دهکده خواهید شد. زمانی که زنی جلوی چشمان همه به آسمان می­رود و یا نوزادی که توسط مورچه ها خورده می­شود این دهکده را به جایی خیالی تبدیل می­کند.

دن کیشوت

یکی از تاثیرگذارترین و بهترین رمان های جهان ادبی تاکنون رمان دن کیشوت است که با قلم میگل دوسروانتس نگاشته شده و یکی از شاهکارهای ادبی جهان به شمار می­رود. داستان حالتی کمدی دارد و در ابتدا ممکن است بابت این که دن کیشوت دائم کتک می­خورد لبخند بزنید اما داستان در عمق محتوایی شامل عدالت، عشق، جوانمردی و وفاداری به همراه دارد.

خلاصه داستان:

آلونزو کیشانو یک نجیب زاده اسپانیایی است که به خواندن کتاب علاقه زیادی دارد و با خواند کتاب های زیاد مغزش رو به افول می­گذارد و خود را شوالیه ای می­یابد که به دنبال عدالت خواهی و حمایت از مردم جهان می­باشد. آلونزو یا آلونسو نام خود را دن کیشوت می­گذارد و برای خود یک معشوقه خیالی به نام دولسینه می­سازد.

دن کیشوت در راه به یک کاروانسرا می­رسد و کاروانسرا را قلعه و کارکنان آن را شاهزادگانی تصور می­کند که آنجا زندگی می­کنند. در ادامه راه دن ‌کیشوت به یک کشاورز می­رسد که پسری را به شدت تنبیه می­کرد. دن کیشوت از کشاورز خواست تا دیگر پسر را تنبیه نکند اما کشاورز شدیداً دن کیشوت را کتک زد. دن کیشوت در ادامه به تعدادی تاجر رسید و از آنها خواست تا اعتراف کنند که دولسینه زیباترین زن دنیا است اما آنها شوالیه را تا حد مرگ زدند. این داستان شاید سراسر داستان حماقت های این نجیب زاده باشد اما در واقع نشان دهنده بد ذات بودن بسیاری از انسان های روی زمین است.

این اثر یکی از فاخر ترین و تاثیرگذارترین رمان های تاریخ جهان به شمار می­رود و خواندن آن خالی از لطف نیست.

hassanbesharat2000
hassanbesharat2000

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋