hassan

hassan

بیوگرافی کوتاه از بازیگران اصلی فیلم اخراجی ها

 

 

تقریبا 15 سال از ساخت اولین فیلم اخراجی‌ها گذشته و شاید اکثر ما با این فیلم خاطره‌های زیادی داشته باشیم. فیلم اخراجی‌ها با کارگرانی مسعود ده‌نمکی و بازیگری تعدادی از شاخص‌ترین چهره‌های طنز در سال 85 روی پرده سینما رفت و در همان سال هم پرفروش‌ترین فیلم سال شد. حالا بعد از گذشت این همه سال‌ها می‌خواهیم نگاهی کوتاه به زندگی و فعالیت‌های هنری کادر بازیگری اخراجی‌ها داشته باشیم.

 

مازیار لرستانی

با نگاهی جزئی به بیوگرافی مازیار لرستانی(شهره لرستانی)، می‌بینم که او در تهران در تاریخ 22 تیر سال 1345 بدنیا آمد. او در رشته کارگردانی مدرک کارشناسی از دانشکده هنرهای زیبای تهران را در سال 69 گرفت و مدرک کارشناسی ارشد فیلمنامه نویسی را هم در سال 73 تکمیل کرد.

شهره لرستانی در سال 1400 تطبیق جنسیت انجام و نام خود را به مازیار لرستانی تغییر داد. آقای لرستانی در خیلی از آثار سینما و تلویزیون ایران ظاهر شده است و از چهره‌های برجسته سبک طنز است. او در دو فیلم اول اخراجی‌ها حضور داشت. بعد از اخراجی‌های 2 در بیش از 13 فیلم و دست کم 15 مجموعه تلیوزیونی جلوی دوربین رفت.

 

کامبیز دیرباز

کامبیز دیرباز در سال تاریخ 12 شهریور سال 45 در تهران بدنیا آمد. بدون شک او یکی از بهترین و معروف‌ترین هنرمندان ایرانی در عرصه بازیگری در سینما و تلویزیون است. بعد از ایفای نقش در اولین فیلم اخراجی‌ها، بیکار ننشست و در فیلم‌ها و سریال‌های متتعدی ایفای نقش کرد. او در سال 1387 در چهار فیلم به نام‌های "یک گذارش واقعی، کلبه، عیار 14، انعکاس" بازیگری کرد. کامبیز دیرباز با همسر خود در سر صحنه تئاتر آشنا شد. او نقش سیاوش را بازی می‌کرد و همسرش نقش فرنگیس. حاصل ازدواج آنها دختری به نام نیاز دیرباز است.  

 

امین حیایی

امین حیایی متولد سال 1349 است. او در سال 1370 فعالیت‌های هنری خود را در فیلم "دو همسفر" شروع کرد. شاید می‌توان گفت که امین حیایی یکی از پرکارترن بازیگران ایرانی است چون او تقریبا هر سال بطور همزمان در چند پروژه مشغول بکار است. او از ازدواج اول خودش صاحب یک فرزند پسر شد ولی متاسفانه این ازدواج بعد از متولد شدن پسرش دارا به جدایی کشید. او در سن 30 سالگی با همکار خود خانم نیلوفر خوش خلق ازدواج کرد.  امین حیایی برای ایفای نقش در فیلم های شب (1386) و برف آخر (1400) توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر را از آن خود کند. امین حیایی یکی از بهترین و خنده‌دار‌ترین کاراکتر‌‌های سه فیلم اخراجی‌ها را بازی کرد. بعد از فیلم اخراجی‌ها 3 هم او در بیش 20 فیلم و 15 سریال و مجموعه تلویزیونی جلوی دوربین رفت.

 

اکبرعبدی

اکبر عبدی زاده تهران در سال 1339 است. او در نقش‌آفرینی در فیلم "مادر" استعداد خارق‌العده خود در بازیگری را به رخ همه کشید و همچمین در مجموعه " باز هم مدرسه‌ام دیر شد" قدرت بازیگری درنقش‌های طنز را به خوبی نشان داد. اکبر عبدی با دختر دایی خود به نام نینا عبدی ازدواج کرده و حاصل این ازدواج المیرا عبدی است که در کنار پدر خود در بعضی از پروژه‌های او جلوی دوربین رفت. آقای عبدی بعد از ایفای نقش در سه فیلم اخراجی‌ها دست‌کم در 25 فیلم دیگر بازیگری کرده است. در دو سال اخیر آقای عبدی به دلیل انجام پیوند کلیه، ناراحتی قلبی و دیابت از عرصه بازیگری در سینما و تلویزیون فاصله گرفته است.

 

محمد رضا شریفی‌نیا

او در سال 1334 در تهران متولد شد. آقای شریفی‌نیا یکی از معروف‌ترین و شاخص‌ترین بازیگران سینما و تلویزیون است. او به جز بازیگری در امر کارگردانی و عکاسی هم کار می‌کند. چیزی که شاید ایسان را از دیگر بازیگران و کارگردان‌ها جدا می‌کند تبحر او در انتخاب بازیگران برای فیلم‌ها و سریال‌ها است. او از ازدواج نخست خود با آزیتا حاجیان صاحب دو فرزند دختر (مهراوه و ملیکا) شده که هردو آن‌ها بازیگرهای شناخته شده‌ای هم هستند. در سال 92 آقای شریفی‌نیا به دخترش مهراوه و دوست صمیمی او رز رضوی به مکه سفر می‌کنند که باعث ایجاد شایعه ازدواج او با رز می‌شود. حتی بعد از تکذیب این خبر هنوز خیلی‌ها بر این باورند که این دو برای مدت کوتاهی با هم ازدواج کرده بودند.

آقای شریفی‌نیا بدلیل فعالیت‌های سیاسی در زندان بود و حتی در مقطعی به اعدام نیز محکوم شده بود ولی بعد از تواب شدن و دریافت عفو آزاد شد و به فعالیت های هنری خود ادامه داد. او یکی دیگر از بازیگران اخراجی‌ها است که در هر سه فیلم حضور داشته است. اقای شریفی نیا بعد از اخراجی‌ها 3 دست کم در 30 فیلم جلوی دوربین رفته است.

 

 

hassan
hassan

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋