hassan

hassan

5 فاکتور مهمی که فروش شما در سایت را افزایش می‌دهند

در دنیای امروز، همه ما دوست داریم که تمام کارهایمان با سرعت بالا انجام شوند. وقتی برای اولین بار وارد یک رستوران شویم و زمان تحویل سفارش طولانی‌تر از حد معمول باشد، به احتمال زیاد برای بار دوم به آن رستوران نخواهیم رفت. یا وقتی به دوستانمان پیام می‌دهیم، اگر جواب پیام خود را سریع دریافت نکنیم، در پیام دادن به آن دوست کمی تجدید نظر خواهیم کرد. با این اوصاف، جای تعجب ندارد که کاربران در فضای وب برای رسیدن به خواسته‌های خود، دوست ندارند خیلی معطل شوند. یکی از ایراداتی که اکثر سایت‌های فروشگاهی با آن مواجه هستند، سرعت سایت است. در ادامه به 5 فاکتور مهمی می‌پردازیم که تاثیر مستقیم روی فروش سایت شما دارند.

صفحه اصلی سایت باید ساده و سبک باشد!

تیتر این پاراگراف شاید برای بسیاری از شماها تعجب آور باشد ولی این یک اصل مهم در سایت‌های فروشگاهی است. اشتباهی که اکثر فروشگاه‌های اینترنتی مرتکب می‌شوند این است که آن‌ها گاهی فراموش می‌کنند که صفحات دیگری نیز در سایت وجود دارند و تمام محصولات، بخش‌های ریز و درشت را در صفحه اصلی انبار می‌کنند و در نتیجه سرعت سایت به شدت کاهش می‌یابد. بهترین کار این است که بخش‌های مهم، محصولات پرفروش، یک بیوگرافی و رزومه کوتاه از بیزینس در صفحه اصلی قرار بگیرد.

کاربران برای دیدن محصولات شما می‌توانند وارد فروشگاه شما شوند. البته منظور ما فروشگاه فیزیکی نیست! همانطور که گفتیم، یک سایت صفحات متعددی دارد، و یکی از آن صفحات متعدد، همان فروشگاه مجازی شماست. با این کار شما برای تمامی صفحات خود ترافیک جذب می‌کنید. این کار به گوگل نشان می‌دهد که تمامی صفحات شما برای کاربران مفید هستند و ارزش سایت شما نزد گوگل بالا می‌رود.

نکته: اگر بعد از ایجاد یک صفحه مجزا برای فروشگاه همچنان سرعت سایت پایین است، می‌توانید یک هاست و سرور جدا برای صفحه فروشگاه خود خریداری کنید تا احتمال از دست دادن مشتری‌های احتمالی به خاطر سرعت پایین را به صفر نزدیک کنید.

سفر سئویی خود را آغاز کنید!

فرض کنید که یک فروشگاه بسیار بزرگ با فاصله 10 دقیقه‌ای از مرکز شهر افتتاح کرده‌اید. آیا این فروشگاه بزرگ می‌تواند به خودیِ خود برای شما درآمدزایی کند؟ البته که شما نمی‌توانید صرفاً با داشتن یک فروشگاه بزرگ و مجهز به درآمد ایده‌آل خود برسید، پس نمی‌توان از یک سایت هم انتظار داشت که بدون سئو شدن بتواند برای شما درآمدزایی کند. با سفارش پروژه سئو شما سفر سئویی خود را آغاز می‌کنید و از دیدن لینک سایت خودتان در رتبه‌های برتر در صفحه نتایج جستجوی گوگل لذت خواهید برد.

البته که کار شما در اینجا به پایان نمی‌رسد! سئو کاربران زیادی را به سایت شما هدایت خواهد کرد و این یک فرصت فوق‌العاده برای تبدیل مشتری‌های یک باره به مشتری‌های همیشگی و ثابت است. اما چگونه؟

بانک اطلاعاتی بیزینس را قوی کنید!

هر بیزینسی باید برای خود یک بانک اطلاعاتی قوی ایجاد کند. این بانک اطلاعاتی باید اطلاعاتی از قبیل سن، جنسیت، علاقه، ایمیل و یا تلفن آن‌ها باشد. وقتی شما بدانید کاربرانی که فقط برای تماشا به وب سایت شما آمده‌اند، به چه چیزهایی علاقه دارند، به راحتی می‌توانید آن‌ها را تبدیل به مشتری‌های دائمی خود کنید. اولین نکته، قرار دادن گزینه ورود/ثبت نام در صفحه اصلی در بالای صفحه است. بسیاری از کاربران، اگر قصد خرید داشته باشند، از همان گزینه برای عضویت در سایت شما استفاده خواهند کرد. وقتی پروسه ثبت نام تکمیل شد، از آن‌ها چند سوال ساده بپرسید، برای مثال، "پیراهن چارخونه یا ساده؟ ادکلن مردونه یا زنونه؟" با پرسیدن این نوع سوالات، شما بانک اطلاعاتی خود را برای قدم بعدی قوی کرده‌اید.

اما با کسانی که از آن گزینه برای ثبت نام در سایت استفاده نمی‌کنند، باید چه رفتاری داشته باشیم؟ این نوع مشتری‌ها، مشتری‌های سرسخت و سخت‌پسند هستند و در رفتار با آن‌ها باید کاملاً محتاط بود. هرگز از پیام‌هایی که به صورت ناگهانی در صفحه ظاهر می‌شوند برای گرفتن ایمیل آن‌ها استفاده نکنید، احتمالاً آن‌ها با دیدن این پیام سریعاً دکمه خروج را فشار دهند و از حضور شما مرخص شوند. پس باید دقیقاً چه کاری انجام دهیم؟ وقتی آن‌ها وارد سایت شده‌اند، یعنی یک بخشی از سایت نظر آن‌ها را جلب کرده است. برای بخش‌های مختلف باید پیام‌های مختلفی آماده شود. برای مثال، اگر او در حال خواندن مقالات شماست، با یک پیام در گوشه‌ای از تصویر (هرگز پیام نباید وسط تصویر ظاهر شود!) با مفهوم"اگر به خواندن مقالات بیشتر علاقه‌مندید، ایمیل خود را وارد کنید تا به محض انتشار مقاله جدید، شما اولین نفری باشید که از آن باخبر می‌شوید" نظر ایشان را جلب کنید. با روش‌هایی به همین سادگی می‌توانید اطلاعات کاربران را به دست آورید.

محصولات جدید خود را در ایمیل به کاربران بفرستید!

حالا زمان استفاده از بانک اطلاعاتی سایت است! وقتی محصول جدیدی به سایت اضافه می‌شود یا محصولی که موجود نبود، دوباره در انبار موجود شد، می‌توانید به کاربران خود اطلاع دهید. بله، این همان ایمیل مارکتینگ است! شاید با خود بگویید که ایمیل مارکتینگ یا اس ام اس مارکتینگ دیگر بازدهی لازم را ندارد، اما این نکته را بدانید، تا زمانی که آمازون و شرکت‌های بزرگ اروپایی که نیازی به شناخته شدن ندارند، از این روش‌ها استفاده می‌کنند، یعنی این متدها هنوز هم بازدهی خوبی دارند. سعی کنید پیام‌های خود را با جملات هیجان‌انگیز آغاز کنید. جملاتی که توجه مخاطب را جلب کند!

محتوای سایت را غنی کنید!

به عنوان نکته آخر، به سراغ یک اشتباه دیگر از سایت‌های فروشگاهی می‌رویم. "محتوای ما فقط محصولات ما هستند!" این جله را حتماً شما هم شنیده‌اید! درست است، درآمد شما از طریق محصولات شما تامین می‌شوند، اما تا زمانی که کاربری وارد سایت شما نشود، فروش بی‌معناست، چه برسه به افزایش فروش! بخش وبلاگ خود را قوی کنید و لینک سازی داخلی را به صورت درست و اصولی رعایت کنید. کاربران در اینترنت به دو دسته تقسیم می‌شوند، کسانی که به دنبال خرید هستند و کسانی که به دنبال کسب اطلاعات هستند.

معمولاً نسبت کسانی که صرفاً برای به دست آوردن اطلاعات در اینترنت جستجو می‌کنند، بیشتر از خریداران است. شما باید سعی کنید در مقالات خود، در قدم اول به آن‌ها اطلاعات مورد نیاز را بدهید و در قدم دوم خودتان را به عنوان یک منبع موثق برای خرید معرفی کنید.

 

hassan
hassan

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋