hasan ghademi

hasan ghademi

چاه عمیق چیست؟

سیستم های چاه عمیق به طور معمول از تعدادی چاه حفر شده واقع در اطراف محیط حفاری تشکیل شده است که آب زیرزمینی با استفاده از پمپ های گمانه زیر آب برداشت می شود. هنگام پمپاژ ، یک مخروط فرورفتگی آب زیرزمینی ایجاد می شود و برهم کنش بین مخروط فرو رفتگی ایجاد شده توسط هر چاه منجر به پایین آمدن آب زیرزمینی در یک منطقه وسیع می شود. از آنجا که این تکنیک بر اساس یک اصل مکش عمل نمی کند بنابراین می توان نسبت به یک سیستم چاه کاهشی بیشتر به دست آورد. ما در حفاری باران انواع حفاری چاه عمیق را برای شما با بروزترین ابزارها انجام می دهیم.

طراحی یک سیستم چاه عمیق ، با عمق و تعداد چاه مورد نیاز به شرایط زمین مربوطه با مشخصات رسوب و بازده چاه بستگی دارد. یک مدل مفهومی ایجاد می شود و با تجزیه و تحلیل حساسیت یک مدل طراحی با دقت تولید می شود که اجازه می دهد ارزیابی های مهندسی بیشتری انجام شود. استوارت ولز به عنوان بخشی از بسته پیشنهادی و پیشنهادی ، خدمات طراحی آبگیری رایگان را ارائه می دهد. لطفاً با ما تماس بگیرید تا در مورد نیازهای آبگیری یا مسائل مربوط به آبهای زیرزمینی صحبت کنید.

چاه های عمیق با استفاده از یک دستگاه حفاری کوکاتیو دوار یا کابلی (مته سوراخ شده معمولاً از 200 میلی متر تا 450 میلی متر) که درون آن یک آستر چاه (قطر معمولاً 100 میلی متر تا 300 میلی متر) با دیواره فیلتر اطراف حفر می شود ، حفر می شوند. برای هدف قرار دادن یا محافظت از سفره های زیرزمینی خاص ، بنتونیت یا مهر و موم دوغاب نصب شده است. برای بیشتر پروژه ها چاه های عمودی نصب شده است ، اما در مواردی که دسترسی مسئله ای باشد یا برای به حداکثر رساندن بهره وری در سفره آب شکسته ، چاه ها را می توان با زاویه مایل نصب کرد.

 

پس از توسعه هوایی چاه ها برای افزایش کارایی و کاهش خطر جریمه های پمپاژ. پمپ های گمانه ای فردی (از 74 میلی متر تا 250 میلی متر - 0.55 کیلو وات تا 30 کیلو وات) در MDPE یا لوله های برآمده فولادی تا آرایش چاه در سطح نصب می شوند. به نوبه خود چاه های جداگانه برای تخلیه نهایی از طریق مخزن v-vch به یک مجموعه اصلی متصل می شوند. پمپ ها با استفاده از ژنراتور یا برق اصلی کار می کنند.

 

چاه های عمیق عمدتا برای آبگیری موقت در ساخت و ساز استفاده می شود. با این حال ، می توان آنها را برای طرح های آبگیری دائمی و به عنوان ابزاری برای سیستم های آبیاری یا آبرسانی خصوصی استفاده کرد.

لطفاً با ما تماس بگیرید تا در مورد نیازهای آبگیری یا مسائل مربوط به آبهای زیرزمینی صحبت کنید.

hasan ghademi
hasan ghademi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋