John John

John John

وکیل خوب طلاق در شیراز

عسروحرج به چه معنا است؟

(0922-265-24-08)

مناسب ترین وکیل طلاق در شیراز در این باره میگوید:عسروحرج عبارت است از به وجود آمدن وضعیتی که ادامه زندگی را برای زوجه با مشقت همراه ساخته و تحمل آن مشکل باشد.

مصادیق عسر و حرج کدام است؟

۱. ترک زندگی خانوادگی توسط زوج حداقل به مدت شش ماه متوالی و یا نه ماه متناوب در مدت یک سال بدون عذر موجه.

۲. اعتیاد زوج به یکی از انواع مواد مخدر و یا ابتلای وی به مشروبات الکلی که بر اساس زندگی خانوادگی وارد آورد و امتناع یا عدم امکان الزام وی به ترک آن در مدتی که به تشخیص پزشک برای ترک اعتیاد لازم بوده است .در صورتی که زوج به تعهد خود عمل ننماید و یا پس از ترک،مجدداً به مصرف موارد فوق الذکر روی آورده بنا به درخواست زوجه طلاق انجام خواهد شد.

۳. محکومیت قطعی زوج به حبس پنج سال یا بیشتر.

۴. ضرب و شتم و یا هر گونه سوء رفتار مستمر زوج که صرفاً با توجه به وضعیت زوجه قابل تحمل نباشد.

۵.ابتلاء زوج به بیماری‌های صعب العلاج روانی یا ساری یا هر عارضه صعب العلاج دیگری که زندگی مشترک را مختل نماید.

ترک نفقه نیز یک عامل مهم در طلاق است که شما عزیزان میتوانید با بهترین وکیل ترک نفقه در شیراز در این باره صحبت کنید

آیا طلاق در مذهب تشیع با مذهب تسنن متفاوت است؟

وکیل طلاق در شیرازمیگوید: آنچه مسلم است در مذهب تسنن و روند طلاق بسیار کوتاه است و علت آن است که بحث پرداخت مهریه در آن به واسطه پرداخت حین عقد تقریباً حل شده است و چه بسا که لفظ طلاق دادن توسط زوج بیان شود و طلاق صورت پذیرد البته این مورد اخیر بیشتر در کشورهای عربی اهل تسنن حوزه خلیج فارس جریان دارد در حالی که در مذهب تشیع و به ویژه در کشور ما به واسطه مهریه های کلان که بر ذمه زوج قرار گرفته و تعیین تکلیف چگونگی پرداخت مهریه روند رسیدگی به دعوای طلاق که بعضاً ضمن تعیین تکلیف نحوه پرداخت مهریه قرار میگیرد روند دادرسی را طولانی می کند. همچنین شما عزیزان میتوانید با وکیل خوب مهریه در شیراز مشاوره کنید

آیا مهریه به زوج‌های که خیانتش نسبت به زوج ثابت شده است تعلق میگیرد؟

باید دانست در هر صورت حتی با اثبات خیانت زوجه، همچنان ذمه زوج به پرداخت مهریه مشغول است. پس ذمه زوج نسبت به پرداخت مهریه بری نمیشود مگر به واسطه ابراء یا پرداخت توسط زوج.

نکته حائز اهمیت این که حتی پس از فوت زوجه نیز مهریه به ورثه به ارث می رسد و چه بسیار مواقعی که مهریه به ارث رسیده گره از مشکلاتی باز می کند مانند: آنجا که زوجه به دست زوج به قتل میرسد و زوج بنا به تقاضای اولیای دم مستحق قصاص نفس و اجرای آن است اما به علت عجز اولیای دم  زوجه، در پرداخت تفاضل دیه مراسم قصاص نفس به تاخیر می‌افتد و در این هنگام با تقاضای اولیای دم یا وکیل ایشان و تهاتر مبلغ مهریه زوجه با تفاضل دیه که زوج مستحق دریافت آن است تهاتر انجام گرفته و پس از آن امکان انجام مراسم قصاص نفس میسر می شود.

وکیل طلاق در شیراز

وکیل طلاق در شیراز

وضعیت نفقه فرزندان پس از وقوع طلاق بر عهده کیست؟

پس از وقوع طلاق زوج مکلف به پرداخت نفقه فرزندان است هرچند که حضانت آنان به زوجه سپرده شود میزان نفقه بر اساس جنسیت فرزند و سن وی تعیین می شود.

مرد همزمان حق اختیار چند همسر در قالب نکاح دائم و نکاح موقت دارد؟

مرد در صورت استطاعت مالی و توانایی و توان تقسیم مهر و محبت و همسانی حق اختیار کردن حداکثر چهار زن تحت عنوان نکاح دائم دارد و  در رابطه با نکاح موقت تعداد مشخص نشده است.

آیا زن میتواند همزمان در عقد نکاح دو نفر یا بیشتر  باشد؟

زن تحت هیچ شرایطی نمی تواند در عقد دائم و موقت دو یا چند مرد باشد و این عمل از دید شرعی و قانون پذیرفته نشده است شاید یکی از دلایل آن اختلاط نسل باشد هر چند از نظر عرفی نیز جامعه ایرانی هرگز اینگونه نکاح را نمی‌پسندد.

آیا اجازه زوج از همسرش جهت ازدواج دوم یا سوم یا چهارم لازم است ؟و آیا عدم اجازه زوجه برای وی حق طلاق ایجاد می‌کند؟

برای ازدواج دوم زوج حتما رضایت زوجه لازم است و چنانچه زوج بدون عذر موجه اقدام به نکاح مجدد برای بار دوم  کند چه بسا زوجه جهت رسیدن به حکم طلاق مورد حمایت قانون قرار بگیرد اما اصولاً برای نکاح سوم و چهارم  رضایت زوجه لازم نیست.

طلاق امر حلالی است که به آن سفارش نشده است و در واقع در عین حلال بودن کراهت شدید دارد.

عقد نکاح به فسخ یا به طلاق یا به بذل مدت در عقد انقطاع منحل می شود مرگ یکی از زوجین را نیز از موارد انحلال نکاح دانستند فوت فرضی هم در حکم موت حقیقی است.

John John
John John

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋