عصرحاضر باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضای مجازی، تولید محتوا در روند کاری کسبوکارها نقش بسزایی را ایفا میکند. درواقع میتوان گفت محتوای ارائه شده نشان دهندهی هویت و ماهیت کسبوکار بوده و یکی از مهمترین بخشهای آن است. محتوا میتواند سبب افزایش تعامل کاربران و درنتیجه جذب مشتری شود. در این مطلب قصد داریم ابعاد مختلف تاثیر تولید محتوا بر کسب وکار را مورد بررسی قرار دهیم.
در پلتفرمهای مجازی و آنلاین، محتوا نقش بسیار مهمی را ایفا میکند و دلیل آن پاسخ به سوالات و پرسشهای کاربران است. این امر منجربه ایجاد مشتریهای جدید، توسعه رابطه کسبوکار با مشتری و در نهایت ایجاد و افزایش اعتماد میشود. هنگامی که کاربر برای رفع نیاز خود اقدام به جستوجو در فضای آنلاین میکند، بهدنبال دقیقترین و سریعترین پاسخ برای سوالات و رفع نیاز خود است و از اتلاف وقت درخصوص مطالعه مطالب نامتربط جلوگیری میکند. اگر محتوای ارائه شده توسط کسبوکار دقیق و شفاف باشد میتواند اعتماد کاربر را به خود جلب کند و کاربر پس از آن برای رفع تمامی نیازهای خود در حوزه مربوط به کسبوکار، به این پلتفرم مراجعه کند. باتوجه به توسعه فضای مجازی، کاربران بهراحتی به هزاران محتوا مختلف دسترسی داشته و میتوانند بین محتوای خوب و نامناسب تفاوت قائل شود. بنابراین موارد نباید اهمیت و تاثیر تولید محتوا بر کسب و کار را نادیده گرفت.
همانطور که بیان شد، تولید محتوا تاثیر مستقیم بر روندکاری و توسعه کسبوکار دارد و نادیده گرفتن آن میتواند منجربه نابودی کسبوکار شود. در ادامه به برخی از مهمترین تاثیرات تولید محتوا بر کسب وکار اشاره خواهیم کرد.
اولین و مهمترین تاثیر تولید محتوا ایجاد اعتماد در کاربران است. اعتماد مشتریان به برند یکی از مهمترین و بزرگترین سرمایههای هر کسبوکار است. کاربر با مطالعه محتوای کسبوکار به هویت، اهداف، سطح کیفیت و بهطور کلی ماهیت کسبوکار پیخواهد برد که در صورت یونیک بودن محتوا این امر منجربه جلب اعتماد کاربر میشود.
دومین تاثیر تولید محتوا افزایش محبوبیت در بین کاربران است؛ این امر میتواند با انتشار محتواهای کسبوکار توسط شخص کاربر انجام شود. با انتشار محتواهای تولید شدهی کسبوکار بهوسیله مخاطب، کاربران بیشتری از آن بازدید میکنند که این مهم اعتماد کاربر و محبوبیت برند را به همراه دارد. درواقع صاحبان کسبوکارها با ارائه محتوای مناسب میتوانند تبلیغاتی رایگان را برای خود رقم بزنند. این تبلیغات توسط کاربران و بهصورت بازاریابی نفربهنفر انجام میشود.
یکی از موثرترین روشها برای افزایش میزان آگاهی مخاطبان نسبتبه برند، تولید محتوا است. انجام دقیق این امر میتواند منجربه جذب مشتری جدید با کمترین هزینه شود. بسیاری از کسبوکارهای نوپای برای انجام تبلیغات و افزایش آگاهی کاربران باید هزینههای گزافی را پرداخت نمایند، اما با اطلاع از تاثیرات تولید محتوا بر کسبوکار میتوانند عمل تبلیغات را با کمترین هزینه و بیشترین تاثیرگذاری انجام دهند. باید این مهم را مدنظر قرارداد که ارائه محتوای مناسب و شفاف بسیار تاثیرگذارتر از تبلیغات رسانهای است.
حال که بهطور کامل با تاثیرات تولید محتوا بر انواع کسبوکارها آشنایی پیدا کردهاید ممکن است این سوال ایجاد شود که برای انجام تولید محتوای مناسب به چه چیزی نیاز است؟ اولین و مهمترین قدم برای دستیابی به این مهم کسب دانش کافی در خصوص آن است. صاحبان کسبوکارها برای آن که بتوانند محتوای مفید و کاربردی را ارائه دهند باید آموزشهای لازم در این زمینه را فراگیرند. این امر میتواند سبب افزایش آگاهی فرد شود اما بهدلیل وجود مشغلههای بسیار و حساس بودن امر تولیدمحتوا ممکن است تمامی اهداف و استراتژیها را محقق نکند. از همین بابت آژانس دیجیتال مارکتینگ دیجیتالکیس اقدام به ارائه خدمات منحصربه فرد در حوزه تولید محتوا کرده است. این خدمات در مشهد و سایر شهرها انجام شده و میتواند به رشد و توسعه کسبوکارها کمک شایانی کند.
با ارائه تاثیرات تولید محتوا بر کسبوکارها ممکن است سوالات مختلفی برای صاحبان کسبوکارها ایجاد شود و همچنین نیاز باشد تا در خصوص تولید محتوا مشاوره دریافت کنند. برای دریافت پاسخ سوالات خود و امکان استفاده از خدمات مشاوره میتوانید با تیم تولید محتوا در مشهد دیجیتالیکس ارتباط برقرار کنید. برای دستیابی به این مهم میتوان با شماره ۰۹۳۹۴۰۴۰۰۱۱ تماس حاصل کرد.
تولید محتوا را میتوان یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در موفقیت کسبوکارها دانست. علاوهبر تمامی موارد ذکر شده تولید محتوا میتواند میزان تخصص کسبوکار را برای مخاطب به نمایش بگذارد و مدیران کسبوکارها نباید از این مهم غافل باشند.
پاسخ ها