![فونیکس آریزو ۸ هیبرید با قیمت چهار میلیارد تومان وارد بازار ایران شد [آذر ۱۴۰۴]](../upload/attach/15147/chery_arrizo_8_phev_7_910x600_0.webp)
نسخه ارائه شده در بازار ایران، از بسته باتری بزرگتر ۱۸.۳ کیلووات ساعتی بهره میبرد.
نمایندگیهای فونیکس عرضه فونیکس آریزو ۸ هیبرید را در ایران آغاز کردهاند. براساس گزارشها، این خودرو با قیمت تقریبی ۴ میلیارد در نمایندگیهای این شرکت به فروش میرسد. آریزو ۸ پلاگین هیبریدی، سومین محصول هیبریدی این برند در ایران خواهد بود و احتمالاً در زیرشاخه بخش فونیکس NEV قرار خواهد گرفت.
برای آریزو ۸ PHEV، از ترکیب یک موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی استفاده شده است. موتور بنزینی از نوع ۱.۵ لیتری توربوشارژر است که بهطور معمول وظیفه شارژ باتریها را برعهده دارد. موتور الکتریکی نیز وظیفه دارد تا چرخهای جلو را به حرکت درآورد. راندمان موتور بنزینی ۱۵۴ اسببخار قدرت و ۲۲۰ نیوتنمتر گشتاور است. موتور الکتریکی نیز ۲۰۰ اسببخار قدرت و ۳۱۰ نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند.
مجموع راندمان این خودرو به ۳۶۰ اسببخار قدرت و ۵۳۰ نیوتنمتر گشتاور میرسد. گیربکس مخصوص خودروهای هیبریدی موسوم به DHT، وظیفه انتقال قدرت به چرخهای جلو را در این خودرو برعهده دارد.
آریزو ۸ PHEV در چین با دو بسته باتری عرضه میشود که نسخه ارائهشده در بازار ایران، از بسته باتری بزرگتر ۱۸.۳ کیلوواتساعتی بهره میبرد. برد این خودرو در حالت تمام الکتریکی حدود ۱۰۷ کیلومتر برآورد میشود. با اضافه شدن باک سوخت ۶۰ لیتری و راندمان موتور درونسوز، برد ترکیبی خودرو به ۱۴۰۰ کیلومتر خواهد رسید. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی نیز ۴.۲ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر پیمایش عنوان شده است. شتاب صفرتاصد رسمی آریزو ۸ PHEV نیز حدود هشت ثانیه خواهد بود.
چهره آریزو ۸ در دو نسخه هیبریدی و بنزینی به یکدیگر شباهت دارد، البته نسخه هیبریدی از جلوپنجره متفاوتی بهره میبرد و عبارت پلاگین هیبرید نیز روی درب صندوق عقب آن نقش بسته است. این خودرو با مجموعه کامل دستیارهای رانندگی خودران به دست مشتریان خواهد رسید. درحالحاضر آگهیهای این خودرو با قیمت تقریبی چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مشاهده شدهاند. با این حساب باید گفت که نسخه هیبریدی آریزو ۸ حدود یک میلیارد تومان نسبت به نسخه بنزینی آن گرانتر است.
پاسخ ها