رییس بوگاتی فاش کرد حذف 4 توربوشارژر از موتور جدید V16، منجر به کاهش ۶۰۰ اسببخار قدرت شده است.
به نظر میرسد بوگاتی پس از آنکه «میت ریماک» مدیریت این شرکت را بر عهده گرفته است، تغییرات قابلتوجهی میکند. رئیس بوگاتی علاقهای به تولید سوپراسپرت هیبریدی با موتور توربوشارژر ندارد و این ایده را نامفهوم میداند.
بوگاتی شیرون در واقع نسخه تکاملیافته بوگاتی ویرون بود. این خودروها در زمان تصدی فولکسواگن بر مدیریت بوگاتی ساخته شدند اما بوگاتی توربیلون نشاندهنده تغییری اساسی است. پرچمدار جدید مولشیم دیگر موتور W16 با 4 توربوشارژر ندارد؛ بهجای آن از موتور V16 بهره میبرد. کازورث نیز در فرایند توسعه این موتور به بوگاتی کمک کرده است. پیشرانه V16 بوگاتی توربیلون ۸.۳ لیتر حجم دارد اما بسیار سبکوزن است. وزن این پیشرانه ۲۵۲ کیلوگرم است که ۴۲ درصد کمتر از پیشرانه W16 قبلی بوگاتی است.
بخشی از کاهش وزن موتور V16 بوگاتی بهدلیل حذف 4 توربوشارژر است. مهندسان بوگاتی و کازورث به مجله تختهگاز اعلام کردهاند رئیس بوگاتی استفاده از توربوشارژر در سوپراسپرت هیبریدی را بیفایده میداند. میت ریماک استدلال میکند بخش هیبریدی کاهش قدرت ناشی از حذف توربوشارژرها را جبران میکند و درعینحال مزایای استفاده از الکتریسیته را فراهم میکند. در توربیلون، یک باتری بزرگ با ظرفیت ناخالص ۲۴.۸ کیلوواتساعت وجود دارد که میتواند بدون نیاز به روشن شدن موتور V16 تا ۷۰ کیلومتر خودرو را به پیش ببرد.
میت ریماک در گفتگو با مجله تخت گاز، میگوید انواع مختلف سوپراسپرت هیبریدی با پیشرانه توربوشارژر را راندهام اما واقعاً نمیفهمم چرا باید یک پیشرانه هیبریدی با موتور توربوشارژر داشته باشید؟ موتور توربوشارژر بهتنهایی برای قدرتبخشیدن به سوپراسپرتها کافی است.
رئیس بوگاتی فاش کرد حذف 4 توربوشارژر از موتور جدید V16 به کاهش ۶۰۰ اسببخار قدرت منجر شده است. برای جبران این موضوع 3 موتور الکتریکی به خودرو اضافه شدهاند که درمجموع ۸۰۰ اسببخار قدرت آزاد میکنند. با درنظرگرفتن موتور احتراق داخلی که بهتنهایی هزار اسببخار قدرت آزاد میکند، توربیلون از مدلهای قبلی خود قویتر و سبکتر خواهد بود. علاوهبر حذف توربوها، استفاده از سیستم تعلیق جدید نیز باعث شده خودرو ۴۵ درصد سبکتر شود. درمجموع وزن بوگاتی توربیلون با تمام روانکارها و باک پر بنزین کمتر از هزار و ۹۹۵ کیلوگرم است.
پاسخ ها