خودرو الکتریکی و جدید هیوندای با همکاری یک استارتاپ چینی، به هوش مصنوعی مجهز میشود تا بتواند نظر مشتریان چینی را به خود جلب کند.
هیوندای تصمیم گرفته سهم خود را در بازار چین افزایش دهد. خودرو الکتریکی و جدید هیوندای با همکاری استارتاپی چینی به هوش مصنوعی مجهز میشود تا بتواند نظر مشتریان چینی را جلب کند. این خودرو برقی کوچک و ارزان خواهد بود اما از فناوریهای ارتباطی پیشرفتهای دارد.
خودرو الکتریکی هیوندای برای چینیها با همکاری استارتاپ Haomo توسعه خواهد یافت. این استارتاپ چینی در زمینه رانندگی خودران و هوش مصنوعی فعالیت میکند. خودرو الکتریکی و جدید هیوندای را تیمی محلی برای چینیها مستقیم در این کشور توسعه خواهد داد.
توسعه محصول جدید هیوندای در چین به این شرکت کمک میکند هزینههای خود را کاهش دهد؛ در نتیجه خودرو هیوندای با قیمت پایین به چینیها فروخته خواهد شد. هیوندای بر ویژگیهای جذاب برای مشتریان چینی تمرکز خواهد کرد تا بتواند جایگاهی در بازار شلوغ خودروهای الکتریکی چین به دست بیاورد.
خودرو الکتریکی و جدید هیوندای به سیستم رانندگی خودکار سطح 2.5 مجهز خواهد بود؛ بنابراین سطح رانندگی خودران این خودرو بالاتر از اتوپایلوت تسلا خواهد بود. اتوپایلوت تسلا درحالحاضر به سیستم خودران سطح دوم شناخته میشود.
نرمافزار رانندگی خودکار Haomo با نام DriveGPT شناخته میشود. همانطور که از نام این نرمافزار پیداست، DriveGPT به ChatGPT، محصول OpenAI، ادای احترام میکند. نرمافزار خودران Haomo در جادههای چین با ناوگانی متشکل از 20 خودرو مراحل تست خود را طی میکند. در این فرایند، نرمافزار DriveGPT در این آزمون، دادههایی را از شرایط جاده و رفتار دیگر رانندگان جمعآوری میکند تا عملکردش را ارتقا دهد.
هیوندای مدتی پیش مرکز تحقیق و توسعه خود را در شانگهای مستقر کرد. هدف هیوندای از این کار واکنش سریعتر به تقاضای بازار چین است. هیوندای در سوی دیگر، شبکهایی از تأمینکنندگان و شرکای محلی ترتیب داده تا تأمین نرمافزار و سختافزار را برعهده بگیرند.
پاسخ ها