حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

آمار فروش خیره کننده تویوتا کمری: بیش از 800 دستگاه در روز

آمار خیره‌کننده فروش تویوتا کمری: بیش از 800 دستگاه در روز

فروش تویوتا کمری در سه‌ماهه سوم 2024 با 1.7 درصد افزایش همراه شد و به 22,934 دستگاه رسید.

تویوتا کمری سدان محبوب و پرفروش در تاریخ صنعت خودروسازی ژاپن است. این خودرو در بازار ایران نیز بسیار محبوب است اما کوهی از قوانین محدودکننده مانع ورود نسل جدید این خودرو به ایران شده‌اند. درحالی‌که روزانه بیش از 800 دستگاه تویوتا کمری فقط در ایالات‌ متحده به فروش می‌رسند. به‌عبارتی، تویوتا هر ساعت، 34 دستگاه کمری در ایالات‌ متحده می‌فروشد!

تویوتا کمری

طی 2 دهه اخیر، سدان‌ها از سبد تولید خودروسازان خارج شدند و جایشان را به هاچ‌بک‌کراس‌ها و کراس‌اوورها دادند. اما سدان کمری همچنان در مقابل حذف شدن مقاومت می‌کند. فروش تویوتا کمری در سه‌ماهه سوم 2024 با 1.7 درصد افزایش همراه شد و به 22,934 دستگاه رسید. به‌عبارتی، تویوتا در فاصله اول ژانویه تا آخر سپتامبر 2024، روزانه 833.6 دستگاه خودرو فروخته است. این رقم با محاسبه تمام روزها اعلام شده است و اگر فقط روزهای کاری را به حساب بیاوریم، فروش تویوتا کمری ممکن است به حدود هزار دستگاه در روز نیز برسد. باید به این موضوع اشاره کنیم که در برخی کشورها و ایالات‌ آمریکا، فعالیت کاری در یکشنبه ممنوع است.

تویوتا کمری در فروش خیره‌کننده تنها نیست!

کمری تنها سدان تویوتا نیست که فروش خوبی دارد. تویوتا کرولا نیز در سه‌ماهه سوم 2024 افزایش فروش 6.9 درصدی را تجربه کرد. روزانه 648.6 دستگاه تویوتا کرولا فقط در آمریکا فروخته می‌شود. البته مشتریان می‌توانند کرولا را در قالب‌ هاچ‌بک و هاچ‌بک تیپ GR خریداری کنند. این خودرو در برخی نقاط دنیا با فرم بدنه استیشن واگن نیز قابل‌سفارش است.

تویوتا کرولا

البته شاسی‌بلندهای اسپرت ترکیبی یا SUV همچنان در صدر آمار فروش هستند. تویوتا راو 4 به دستگاه چاپ پول برای تویوتا تبدیل شده است. این خودرو در سه‌ماهه سوم 2024 افزایش 15.7 درصدی فروش را تجربه کرد. تویوتا روزانه 1283 دستگاه راو 4 در ایالات‌متحده می‌فروشد. خودروساز معروف ژاپنی سال 2023 برای چهارمین سال متوالی، به پرفروش‌ترین خودروساز جهان تبدیل شد. تویوتا درمجموع در سال 2023 حدود 9.5 میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان فروخت. البته این آمار مربوط به خودروهای تویوتا است. اگر فروش 825 هزار دستگاهی لکسوس را به این آمار اضافه کنیم، مجموع فروش تویوتا در سال 2023 از 10 میلیون دستگاه فراتر می‌رود!

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋